כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

סתימת פיות והדחה בהרצליה: הנציג החרדי שהביע "דעות חשוכות" הודח

רבה הראשי של הרצליה הגאון רבי יצחק יחיאל יעקובוביץ פנה אמש במכתב לנציגי הציבור בעיירייה לעשות הכל בכדי למנוע את הדחתו של חבר מועצת העיר אלעד צדיקוב: "כל מי שיש בידו לעשות בעצמו ולעשות אחרים מחויב להירתם למטרה המשותפת"

צדיקוב. צילום: יחצ וגוגל מפות עיבוד מורן כהן
צדיקוב. צילום: יחצ וגוגל מפות עיבוד מורן כהן



סתימת פיות בהרצליה: על רקע הסערה שנחשפה ב'בחדרי חרדים' לראשונה, רבה הראשי של הרצליה הגאון רבי יצחק יחיאל יעקובוביץ פנה אמש במכתב לנציגי הציבור בעירייה שלא לתת יד להדחתו מהקואליציה של חבר מועצת העיר אלעד צדיקוב. שעות אחר המכתב, צדיקוב הודח. (עודכן 20:57)

מוקדם יותר דיווחנו ב'בחדרי חרדים' כי מכתבו של רב העיר מגיע לאחר שהערב, צפויה מועצת העיר הרצליה ליישם את החלטת ראש העיר לפני כחודשים וכפי שדווח ב"בחדרי חרדים", להדיח את צדיקוב.

צדיקוב אמר הערב ל"בחדרי חרדים" כי הוא כעת בדרכו לביתו של רב העיר הרב יעקובוביץ, "הכנתי נאום שאותו אומר היום בישיבת המועצה - וכל עם ישראל ישמע את הדברים שיש לי לומר".

כזכור, ראש העירייה משה פדלון הודיע לפני מספר שבועות לאלעד צדיקוב, נציג 'דגל התורה' מסיעת גשר בעיר, כי הוא אינו רצוי בקואליציה העירונית וכי הוא נוטל ממנו את תיק התרבות התורנית אותו החזיק, זאת לאחר שמתח על ראש העיר ביקורת קשה, במהלך דיון בוועדת החינוך בכנסת. את צדיקוב האשים ראש העיר ב"דעות חשוכות מימי הביניים" זאת אחר שהביע עמדה שמרנית תקיפה של שמירה על מסורת העם היהודי ושמירת המשפחה.

במכתב כותב הרב: "הריני פונה אל נציגי הציבור המחויבים לתורת ישראל וערכי היהדות ובפרט לנציגי התנועות ש"ס, גשר, והבית היהודי, בעיר הרצליה. הרי כל מטרת השתתפותנו במועצת העיר היא להרבות כבוד שמים, להיות שלוחי ציבור נאמנים להישמע לדעת תורה ולמחות על ביזוי השם ותורתו".

"על כן לא יעלה הדעת לתת יד אפילו בשב ואל תעשה להדחתו של חבר המועצה אלעד צדיקוב, אשר מחה כנגד הכנסת תכנים לא ראויים לגני הילדים והשתלטות זרמים הכופרים בדבר השם ומחדירים ארס וכפירה בילדי ישראל שזה לכשעצמו חילול השם".

"כל מי שיש בידו לעשות בעצמו ולעשות אחרים מחויב להירתם למטרה המשותפת" מסיים הרב את מכתבו. למכתב הצטרפו ראשי הכוללים והקהילות בעיר הגר"מ ביטון, הגר"ר עמירה, הגר"מ שלוש.

בקהילה החרדית בהרצליה מקווים שהמכתב ישא פרי ובמקום הפיטורים המתוכננים, צדיקוב יוחזר לאלתר לכל תפקידיו בעירייה.

הגאון רבי יצחק יחיאל יעקובוביץ. צילום: שוקי לררצילום: הגאון רבי יצחק יחיאל יעקובוביץ. צילום: שוקי לרר
הגאון רבי יצחק יחיאל יעקובוביץ. צילום: שוקי לרר








כזכור, הסיבה לפיטורי צדיקוב על פי פדלון היא דעותיו "החשוכות מימי הביניים, כנגד נשים וקהילות שלמות", זאת בעקבות מכתב ששיגר צדיקוב לפני חג הפורים, שבו הוא הזדעזע על הכנסת פעולות עמותת 'חושן' לתוך גני הילדים בעיר, לטענתו תוך כדי רמיסת המסורת היהודית.

בין היתר בביטול התוכנית המסורתית 'אמא -אבא של שבת' מידי יום שישי, והכנסת תכנים לילדים בני ארבע על 'משפחה חדשה' והאפשרות של כל אחד להקים משפחה מכל סוג והרכב שהוא, כאמור, בניגוד להלכה ולמסורת היהודית. צדיקוב זעם על כך שהרצליה, בשם הפלורליזם כביכול, הינה העיר הראשונה בה מחדירים לילדים מגיל כה צעיר - ערכים להקמת משפחה בצורה הפוכה ושונה מהמקובל.

עודכן: 20:58
הרצליה אלעד צדיקוב משה פדלון הרב יעקובוביץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד