י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

בפעם השניה ברצף: החזן צבי וייס סיכם עם ביה"כ הגדול בירושלים

בניגוד לשנה שעברה בה נמשכה חודשים ארוכים הסאגה סביב זהות החזן שיעבור לפני התיבה בבית הכנסת הגדול בירושלים בימים הנוראים, השנה סגרה הנהלת בית הכנסת במועד מוקדם יותר עם החזן שכבר הוכיח את עצמו בשנה שעברה: צבי וייס • כל הפרטים

בפעם השניה ברצף: החזן צבי וייס סיכם עם ביה"כ הגדול בירושלים
בית הכנסת הגדול ירושלים צילום: פלאש 90





מזל טוב: החזן צבי וייס סיכם היום (שלישי) עם הנהלת בית הכנסת הגדול בירושלים כי הוא זה שישמש כחזן בימים הנוראים הבעל"ט שיחולו בעוד מספר חודשים. וייס יעבור לפני התיבה ב'סליחות ראשונות', בראש השנה וביום הכיפורים.

זו השנה השנייה שהחזן וייס יעבור לפני התיבה בהיכל המיתולוגי, כאשר בשנה שעברה גרף החזן המוכשר תשבחות מקיר לקיר על ההופעה המרשימה, על אף המעמד המלחיץ. לפני התיבה בהיכל זה התפללו בימים הנוראים לאורך השנים גדולי החזנים, ביניהם: משה שטרן, נפתלי הרשטיק, חיים אדלר ואברימי קירשנבוים.

כזכור, בשנה שעברה התחוללה סביב הסוגיה סערה של ממש, עליה דיווחנו כאן, ב'בחדרי חרדים'. זמן קצר לפני הימים הנוראים בהנהלת בית הכנסת לא הצליחו להגיע לסיכום עם חזן כל שהוא שיעבור לפני התיבה, ובמקביל היצע החזנים הצטמצם עם הזמן לאור העבודה שרובם כבר הגיע לסיכום עם בתי כנסיות שונים בארץ ובעולם.

בסופו של דבר, רק כחודשיים וחצי לפני הסליחות הראשונות, סיכמו בהנהלת בית הכנסת עם החזן וייס, כפי שפורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים'. יצוין, כי פרק זמן של חודשיים וחצי נחשב קצר מאד במונחי עולם החזנות, במיוחד לאור העובדה שמדובר בבית הכנסת הגדול בירושלים, שם המנהל המוזיקלי מר אלי יפה, דורש מהחזן ומהמקהלה לדעת על בוריין כמות אדירה של יצירות.

כאמור, למרות כל זאת, הצליח החזן הצעיר צבי וייס להשתלב במערך התובעני בצורה מופלאה, והקהל כמו גם ההנהלה שיבח את הכישרון מקריית ספר. לא מן הנמנע שעובדה זו דחפה את ההנהלה לסגור עם החזן וייס בשלב מוקדם יותר בשנה זו.

לאח הסיכום הוציאה הנהלת בית הכנסת הגדול הודעה רשמית בה נאמר כי "הננו שמחים להודיע שהחזן הנודע צבי וייס יעבור לפני התיבה בבית הכנסת הגדול בירושלים בימים הנוראים הבאים עלינו לטובה - סליחות ראשונות, ראש השנה ויום הכיפורים, בליווי מקהלת בית הכנסת הגדול בירושלים בניצוחו של אלי יפה".

יהודה קלמן, מנהלו האישי של החזן צבי וייס, מסר ל'בחדרי חרדים': "אנו מודים להנהלת ביהכנ"ס הגדול בירושלים על האמון והבחירה המחודשת בחזן צבי וייס כשליח הציבור בימים הנוראים הבעל"ט, יחד עם מקהלת בית הכנסת בניצוחו של מאסטרו אלי יפה. אנו תפילה שיתקבלו תפילות כל החזנים בכל אתר ואתר לפני אדון כל".

החזן נפתלי הרשטיק, מנהל מכון ת"א לחזנות, שצבי וייס הוא בוגרו, אומר ל"בחדרי חרדים" כי "נחת גדולה לראות את בוגרי המכון מאירים את שמי החזנות בכל אתר ואתר, בארץ ובעולם. הפעם, ברכות לראש משביר לחזן צבי וייס אשר הוכיח כבר לפני שנה כי הוא ראוי לעמוד במקומם של גדולים. בשעה טובה ובהצלחה רבה".

הרשטיק מוסיף כי "מדהים לראות שגם בימים אלה - החזנות השורשית חיה וקיימת ומועדפת על ציבורים גדולים שלא שכחו טעמה של תפילה אמתית בנוסח בית אבא".
צבי וייס בית הכנסת הגדול חזנות ימים נוראים ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד