י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הרמטכ"ל מתערב בתופעת תקיפת חיילים חרדים: פונה למפכ"ל "מי שפוגע בחייל שייכלא"

גדוד 'נצח יהודה' במקורו כונה 'הנחל החרדי' שב ומספק כותרת, זאת אחר ביקור הרמטכ"ל, על רקע ההסתה והתקיפות המתגברות נגד חיילים חרדים בשנה האחרונה

הרמטכ"ל מתערב בתופעת תקיפת חיילים חרדים: פונה למפכ"ל "מי שפוגע בחייל שייכלא"
דובר צהל





הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט, ביקר היום (ג') בגדוד "נצח יהודה" של חטיבת "כפיר", בו משרתים גם חיילים שהתגייסו לצה"ל משורות המגזר החרדי.

בתגובה לדברי החיילים על המתקפות נגדם על ידי קיצונים בציבור החרדי, הרמטכ"ל חיזק את ידיהם וציין כי הוא מעריץ אותם על כך שהם משרתים על אף המחיר הכבד שהם נאלצים, לעתים, לשלם.

הרמטכ"ל גינה את ההכפשות והפגיעה בחיילים על ידי קיצונים. בדבריו הדגיש כי הוא פונה לכל מערכות החוק, כולל למפכ"ל, בכדי שיטפלו בתופעה הפסולה בצורה החריפה ביותר, בכדי שמי שפוגע בחייל ייכלא.

הביקור התקיים במרחב החטיבה המרחבית בנימין, בה מבצע כעת הגדוד תעסוקה מבצעית, בליווי מפקד חטיבת כפיר, אלוף-משנה ציון רצון ומפקד הגדוד, סגן-אלוף איתמר דשל.



הרמטכ"ל שוחח עם מפקדי הגדוד וחייליו והביע הערכה רבה על שירותם המשמעותי המתבצע בגזרה מאתגרת הכוללת אירועים מבצעיים משמעותיים בהם לקחו חלק.

כמו כן, התייחס הרמטכ"ל לכך שהתרומה המבצעית של חיילי הגדוד היא שמאפשרת, בין היתר, לאחרים בבני הקהילה החרדית להמשיך בשיגרת חייהם התורנית בקהילה.



בתגובה לדברי החיילים, הרמטכ"ל חיזק את ידיהם וציין כי הוא מעריץ אותם על כך שהם משרתים על אף המחיר הכבד שהם נאלצים, לעתים, לשלם. הרמטכ"ל אף גינה בכל תוקף את ההכפשות והפגיעה בחיילים על ידי קיצונים. בסיום דבריו הדגיש הרמטכ"ל כי הוא פונה לכל מערכות החוק, כולל למפכ"ל, בכדי שיטפלו בתופעה הפסולה בצורה החריפה ביותר, בכדי שמי שפוגע בחייל ייכלא.

עוד אמר כי יש להוקיע תופעות בהם חיילים נאלצים להחליף את מדי צה"ל בבגדים אזרחיים מחשש לאלימות כלפיהם וכי יש לפעול ביד קשה נגד כל מפעילי אלימות כלפי חיילי צה"ל מכל סוג שהיא.



רבני עמותת נצח יהודה, המלווים את החיילים במהלך שירותם, ציינו כי "ביקורו של הרמטכ"ל מהווה עידוד חשוב לחיילים החרדים בצה"ל. הקריאה של רא"ל איזנקוט לרשויות השונות למצות את הדין עם התוקפים מצטרפת לקריאות רבות בנושא, הן מצידנו והן מצד שורה של גורמים נוספים העוסקים בעניין, ואנו מקווים שהיא תפעל את פעולתה בכדי שחיילי נצח יהודה יוכלו להמשיך בשירות משמעותי".
גדי איזנקוט נצח יהודה חיילים חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד