י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

שגרירת ארה"ב באו"ם: "הכותל שייך לישראל"

חיזוק לישראל: שגרירת ארה"ב באו"ם מבהירה כי "הכותל המערבי שייך לישראל". עוד היא מציינת שהשגרירות חייבת לעבור לירושלים

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90



שגרירת ארה"ב באו"ם שוב התייצבה לטובת ישראל בכל הנוגע לכותל המערבי, והבהירה שהכותל שייך לעם היהודי. עוד הצהירה שאת השגרירות צריך להעביר לירושלים.

היא הוסיפה "זו הבירה של ישראל ושם גם אנחנו צריכים להיות".

בראיון שנתנה לרשת CBS, אמרה היילי כי מבחינתה אין שום שאלה לגבי השייכות של הכותל לישראל, והציגה גישה פרו ישראלית ובלתי מתפשרת.

את הדברים היילי אמרה לאחר שפקידים אמריקאיים אחרים בישראל אמרו, שהכותל הוא שטח בינלאומי, ולא חלק רשמי מישראל.

כזכור פקידים אמריקניים אמרו לעמיתיהם הישראלים בעת סיור מקדים בכותל המערבי, לקראת בואו של הנשיא טראמפ: "תעזבו את המקום זה לא ענינכם, הכותל זה שטח כבוש".

כפי שפורסם ב'בחדרי חרדים', מי שעוררו את הסערה, הם דויד ברס מהקונסוליה האמריקנית ועובד השגרירות ג'ונתן שרייר. הפקידים האמריקאיים זלזלו והעליבו את עמיתיהם הישראלים, הישראלים ביקשו מהאמריקנים אישור לצלם את הנשיא טראמפ בכותל, בנוסף ביקשו שראש הממשלה נתניהו יתלווה לביקור בכותל.

בתגובה לבקשות התפרצו הפקידים האמריקניים והטיחו בגסות תוך כדי הרמת קול. "מה פתאום, מה זה עניינכם? זה לא השטח שלכם, אלא חלק מהגדה המערבית, אנחנו מבקשים מכם שתלכו מכאן ורוצים להיות פה לבד, אנחנו לא יכולים להיות פה עם ישראלים רשמיים, כי זה לא השטח שלכם וזה ביקור פרטי של הנשיא וזה לא קשור אליכם. זה לא עניינכם".

לאחר מכן דובר הבית הלבן, שון ספייסר, פרסם תגובה רשמית, "הפקידים האלו לא מייצגים אותנו, דבריהם לא מייצגים את עמדת ארה"ב, ובוודאי לא את הנשיא טראמפ".
כותל מערבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד