י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

דיווח: נשיא ארצות הברית סיכן את חייו של מרגל ישראלי בדאעש

דיווח: מדינת ישראל, סיפקה מידע מסווג לאמריקנים, אודות תוכניתו של ארגון דאעש להחדיר חומרי נפץ למטוסים, באמצעות מחשבים ניידים. המידע שהושג באמצעות מקור בארגון, הודלף לרוסים על ידי נשיא ארצות הברית. הבית הלבן מסרב להגיב

דיווח: נשיא ארצות הברית סיכן את חייו של מרגל ישראלי בדאעש
רויטרס



מרגל ישראלי בשורות דאע"ש נמצא בסכנת חיים, בעקבות מידע שהעביר נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לרוסים, כך מדווחת רשת ABC.

כפי שפורסם אתמול, מדינת ישראל היא זו שסיפקה את החומר המסווג לאמריקנים, שנוגע ככל הנראה לתוכנית של דאעש להחדיר חומרי נפץ למטוסים באמצעות מחשבים ניידים.

המידע שהגיע לישראל, הועבר לארצות הברית ובעקבותיו ארה"ב הודיעה כי היא שוקלת לאסור על העלאת מחשבים ניידים לכל הטיסות מאירופה לארצות הברית.

תחילה דווח בתקשורת האמריקנית כי המידע הגיע מ"בעלת ברית במזרח התיכון" שהזהירה את האמריקנים שהמקור שלה בסכנה אם הוא ייחשף. ולאחר כמה שעות דיווחו "ניו יורק טיימס" וכלי תקשורת נוספים כי המדינה שהעבירה את המידע על פצצה שנמצאת כביכול בתוך מחשב ושמיועדת להפיל מטוס היא ישראל.

בבית הלבן הודיעו כי בשלב זה הם לא מגיבים לטענות. דובר הבית הלבן, שון ספייסר, אמר: "אנחנו מוקירים את מערכת היחסים שלנו עם ישראל ומעריכים את חלופת המידע בנינו, אבל לא אוכל להגיב יותר על הדיווח הזה".

טראמפ מצידו צייץ כהרגלו בטוויטר וכתב "יש לי זכות כנשיא לחלוק מידע עם רוסיה".

סיפור ההדלפה מלחיץ מאד את האמריקנים שחוששים שמדינות שונות לא ישתפו איתם מידע מודיעיני, מאחר והמידע יכול לדלוף כדוגמת הסיפור עם ההדלפה האחרונה.

מזכיר ההגנה האמריקני ג'יימס מאטיס פרסם אתמול בלילה כי הוא לא מודאג מההתנהלות של ממשל טראמפ עם מידע מסווג, ועניין הכביכול הדלפה לא עלה בשיחות שארה"ב קיימה אתמול עם כמה בנות ברית של ארה"ב, והוסיף "אני יודע קצת יותר ממה שדווח בעיתון בעניין ההתבטאות של טראמפ בפני הרוסים".

שר הביטחון אביגדור ליברמן הגיב בטוויטר: ‏"היחסים הביטחוניים בין ישראל לבת בריתנו הגדולה ארצות הברית, הם עמוקים, משמעותיים וחסרי תקדים בהיקפם ובתרומתם לעוצמתנו. כך היה וכך זה יימשך".
דונלד טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד