ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024

'זריקת הזירוז': החרדים מתכנסים על הכותל

לאחר 'זריקת הזירוז' של יו"ר ועדת הפנים ח"כ דודי אמסלם, שהגיש השבוע הצעת חוק חדשה, הנציגים החרדים נפגשים

צילום: יונתן זינדל, פלאש90
צילום: יונתן זינדל, פלאש90 צילום: יונתן זינדל פלאש 90



ראשי המפלגות החרדיות, מעלים הילוך במאבק על קדושת הכותל המערבי: כפי שדווח אמש, היום (רביעי) בשעה 16:30 יפגשו בכנסת ראשי הסיעות החרדיות שר הפנים אריה דרעי, שר הבריאות יעקב ליצמן ויו"ר ועדת הכספים ח"כ גפני, יחד עם רב הכותל הגר״ש רבינוביץ, בנושא חוק הכותל וביטול המתווה.

הפגישה מגיעה לאחר 'זריקת הזירוז' שהעניק לנציגים החרדים - יו"ר ועדת הפנים ח"כ דודי אמסלם, שהגיש השבוע הצעת חוק חדשה. כפי שנחשף ב"בחדרי חרדים", על פיה, רחבת הכותל תוגדר לכל אורכה כמקום קדוש, שיתנהל לאור פסיקות הרבנים הראשיים.

על פי ההצעה של אמסלם, הכותל המערבי יוגדר כ"כותל המערבי של הר הבית לכל אורכו והרחבות הסמוכות לו עד למרחק של 50 מטרים, לרבות כל מבנה וכל מעבר עילי או תת-קרקעי שיש כניסה אליהם מתוך הרחבות.

"מבלי לגרוע מכלליות האמור, הכותל המערבי הוא מקום קדוש לעם היהודי והוראות חוק זה יחולו עליו. בשטחים שנועדו לתפילה בכותל המערבי יחולו כללי מנהג המקום כפי המקובל בבתי הכנסת שנוהגים בהם לפי דין תורה שמועצת הרבנות הראשית נוהגת על פיו", כתב בהצעה.

ח"כ אמסלם הכחיש בשיחה עם "בחדרי חרדים" כי הוא פועל בשליחות הנציגות החרדית, ואמר כי "אחד המרכיבים המרכזיים של הליכוד זה שמירה על המסורת. בשנים האחרונות הליכוד לא עושה מספיק בנושא. רוב מצביעי הליכוד, באופן גורף, תומך במהלך שכזה. הכותל לא שייך רק למפלגות החרדיות, זה לא בתיאום איתן. הודעתי על כך לראש הממשלה ואני מתכוון להשיג רוב גורף, מכל סיעות הבית, להצעה".
הכותל המערבי הצעת חוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד