י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

חבר המועצה המודח: רה"ע שיקר לי ולגפני

חבר המועצה צדיקוב, נציג 'דגל' שפוטר אמש מהקואליציה העירונית בהרצליה מגיב להדחתו: "רה"ע סיכם עם ח"כ משה גפני, להקפיא מצב, עד אשר גפני, ראש העיר ואנוכי, נשב יחדיו. כמנהגו, רה"ע בועט בהבטחותיו". גפני במכתב לפדלון: "תמכנו בך בהוראות הרב שטיינמן. מבטל את הפגישה בינינו"

חבר המועצה המודח: רה"ע שיקר לי ולגפני



לאחר שראש עיריית הרצליה הדיח את חבר המועצה החרדי אלעד צדיקוב, וזאת בעקבות דבריו של צדיקוב נגד ראש העיר משה פדלון ונגד תוכנית תועבה של העירייה - וכפי שנחשף ב"בחדרי חרדים", צדיקוב מתייחס להדחה ומגולל את הסיפור המלא, לטענתו, ראש העיר סיכם עם יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני להקפיא את המצב ולא להדיח אותו, מה שלא נעשה בפועל.

במקביל, במכתב ששיגר ח"כ גפני לפדלון הוא כותב: "תמכנו בך לראשות העיר בהוראתו של מרן הרב שטיינמן. עקב כל האמור אני מבטל את הפגישה בינינו עד שתחזיר את המצב לקדמותו".






בפתח דבריו אומר צדיקוב כי "רה"ע משה פדלון קבע שיא חדש בתולדות ימיה של העיר הרצליה. מעולם לא היה מקרה דומה לכך שבו נכפה על חברי מועצת עיר להדיח את אחד מחברי המועצה. קל וחומר שלא היה אירוע כה קשה של דריסת הדמוקרטיה ברגל גסה".

לדבריו: "ביום שושן פורים שיגרתי מכתב לרה"ע בו הצגתי את התנגדותי לכפיית השקפת בעלי הערכים להקמת משפחה בצורה הפוכה ושונה מהמקובל - בגני הילדים. לא מדובר רק בחינוך גננות לקבלת האחר- שזה לכשעצמו ערך הגיוני ומקובל. אלא בחינוך להגדרה מחדש של מושגי יסוד בכל הקשור ליחס בין המינים. הצבת תא משפחתי של אבא ואבא כשווה בטבעיותו למודל של אבא ואמא. כולל קבלת שבת של אבא ואבא, חוברות צביעה של אבא ואבא, משחקים לטשטוש מגדרי ועוד".

"התנגדות לכך, היא דעה לגיטימית", ממשיך חבר המועצה החרדי שהודח, "תמיכה בהשקפה זו הגיעה מכל מהציבור הרחב: המצילים, הסוחרים, אנשי החינוך, אנשי העסקים- מכל עמך בית ישראל—ועד לציבור המסורתי, הדתי, החרדי, רב העיר הרב יעקובוביץ והרב הראשי לישראל הרב יצחק יוסף. כולם מחו והזדעזעו נגד תשובתו של ראש העיר והחלטתו בתוקף להכניס את חוש"ן לגני הילדים".

"אבל כדבריו של משה פדלון אמש בישיבת מועצת העיר: "אני אוביל הרצליה חופשית", למדנו שיעור בחז"ל: 'ויישמן ישורון- ויבעט'. בשפה בהירה - למישהו עלה משהו לאן שהוא. משה פדלון, שנה ורבע לבחירות עסוק כל כולו לקרוץ, לחייך, להתחנף לשמאלני הרצליה. הוא שכח שלא הם הצביעו עבורו בבחירות האחרונות. וגם אין סיכוי שהם יצביעו לו בבחירות הקרובות. בדיחה לא מספרים פעמיים".

"הוא שכח שהציבור המסורתי, הדתי, העממי, החפץ במנהיגות אמיתית ומחוברת- הם אלו שהצביעו עבורו. במקום זה קיבלנו תחליף זול של מנהיג מפלסטיק מצועצע מונהג בידי יועצים וקרובי משפחה. אמרו חז"ל: פני הדור כפני הכלב - לאן שהאדון ילך, הכלב לפניו יוביל. הציבור שמוביל את העיקרון להקמת משפחה בצורה הפוכה, רוצה לראות אקשן, רוצה לסתום פיות, רוצה להשליט משטר מחשבות. והנה - מגיע רה"ע חלש ורפוי, כפפה ליד, ומספק את הסחורה. אחד מהרבנים החשובים בעיר, כבר התבטא: 'אנחנו מתגעגעים לגרמן'. לפחות אצלה - מילה היא מילה.! עם ישראל צמא היום למנהיגות של אמת ושל מילה".

צדיקוב טוען כי "רה"ע סיכם עם ח"כ משה גפני, להקפיא מצב, עד אשר גפני, ראש העיר ואנוכי, נשב יחדיו. בפועל - כמנהגו בקודש, רה"ע בועט בהבטחותיו. מילתו שווה כקליפת השום בעיניו. וממילא כמים הפנים לפנים. הבטחותיו כממטרה נודעו בכל קצוות העיר. אין פינה בעיר שהוא לא פיזר הבטחה שלא עמד בה. איזהו המכובד אמרו חז"ל? המכבד את הבריות. אחרת אין התחלה לכלום".

עוד הוא מוסיף בתגובתו לסאגה ולהדחה הכואבת: "רה"ע נהנה להתהדר בנוצות גאות הלב, כיצד הוא- אביר הצדק, אביר הנאורות נלחם ביהודי שביטא עמדה של תורה, עמדה של רב ראשי בישראל, עמדה של עמך בית ישראל- אבל משנוכח שהוא בעצם מתעסק עם 'חוק יסוד כבוד האדם וחירותו' ובעצם סותם פה ומשבית את חופש הביטוי, היה חייב למצוא עוד נק' נוספת להיאחז בה.. מה הבעיה? נתלבש על דבריו של צדיקוב בכנסת".

"פניתי להנהלת דגה"ת בבקשה שתכונס ועדת חינוך בכנסת בנושא חדירת הרפורמים והקונסרבטיבים למערכות החינוך בישראל בתחפושת מכובסת לשון: 'זהות יהודית דמוקרטית' זהות יהודית ישראלית'. לא עשיתי זאת כי זאת העבודה שלי, או שאני מתפרנס מכך- אלא כי אכפת לי מה קורה לעם ישראל, מה קורה במדינת ישראל", טען בנוסף.

"לדיון לפני חודשיים בכנסת, הכנתי מצגת ונקודות לדיון. בין יתר הדברים ניתנה דוגמא כיצד בהרצליה רה"ע משה פדלון תומך ברפורמים ובקונסרבטיבים בסכום של 200 אלף ₪ בשנה, לפעילות בתוך בתי הספר התיכוניים. זאת מבלי שהדבר מפורסם בהסכם קואליציוני כלשהוא, ומבלי שהוריי הילדים מודעים לכך. בשבתי כיו"ר ועדת תמיכות, מכיר את הנושא ומתנגד לכך. על כך הלין באופן דמוקרטי וראוי".

כמו כן, הצגתי את מערכת המנהל הלא תקין במשרד החינוך לכאורה - הדרת יהדות אורתודוכסית, פגיעה ברגשות דת, אי עמידה בעקרון השקיפות וחופש המידע, מרמה ומידע חסר במענה על שאלות חברי כנסת, פגמים מהותיים במכרזים והכרזה על היעדר צורך במכרז, ניגודי עניינים של בכירים בתחום הוראת היהדות. פדלון בחר להיעלב אישית מהדברים, ככה זה כשאתה מנהל עיר מאגו ואמוציות, ולא ממקום שקול ושכלתני. פניתי להעביר עבורו את המסר ושלחתי גם את ח"כ משה גפני לשם כך. אפילו לקריאותיו המרובות של צדיקוב בשליחות רב העיר למכור את חמץ העיר הרצליה בפסח, פדלון סירב להתייחס. אומרים בחז"ל: מוח שליט על הלב - ראשי תיבות מלך. לב שליט על המח, ראשי תיבות למך".

אנשי פדלון ביקשו שאתנצל על דבריו בנוגע להכנסת תכנים המעודדים הקמת משפחה בצורה הפוכה ושונה מהמקובל - לגני הילדים, אך השבתי שלא יעזור לעולם כמה ראש העיר יקרא לעצמו נאור ומשכיל. בלבול ילדים, כפייה רדיקאלית של ערכים משפחתיים חדשים, והחמור מכל זלזול בתורת ישראל – אלו דברים שלעולם לא אכנע להם ואתנצל שאני מגן עליהם".

לסיום כתב: "לראשונה בתולדות העיר הרצליה, ראש עיר החליט שהוא העדים, הוא הקטגור, הוא הדיין והוא התליין. והחליט לכפות בלחצים עצומים על כל חברי מועצת העיר להדיח חבר מועצת עיר תוך דריסה גסה של חופש הביטוי, והזכות להגיב. היחידים מכל חברי מועצת העיר שהיו נאמנים לדרך, לערכים, לדמוקרטיה הם חברי מועצת העיר יוסי קוממי יו"ר הליכוד ויריב פישר. אפילו מכתב התמיכה של רב העיר בצירוף רבני ש"ס ותמיכת הרב הראשי לישראל הרה"ג יצחק יוסף, לא הואילו וחברי סיעת ש"ס הצביעו עם רה"ע. מסתבר שראש העיר חשוב יותר. אותו כנ"ל נציג הבית היהודי".

"ברוכה הבאה דיקטטורה סותמת פיות, להתראות לך דמוקרטיה פלורליסטית, מקווה לשוב לראותך בעוד שנה ורבע, בהזדמנות הבאה להיפגש. אצלנו בשייטת היה משפט: כשאנשים קטנים עושים צל גדול - סימן שהשמש שוקעת", סיים.

מלשכת ח"כ גפני נמסר: יו"ר ועדת הכספים הרב ח"כ משה גפני, ביטל פגישה עם ראש העיר הרצליה משה פדלון לאחר שפיטר אמש את חבר המועצה מ׳דגל׳ הרב אלעד צדיקוב. במכתב ששיגר גפני לראש העיר כותב גפני כי ראש העיר לא עמד בהתחייבותו ובחוסר הגינות העביר החלטה בניגוד לסיכומים ביניהם. גפני הזכיר כי תמכו בו לראשות העיר בהוראת מרן הגראי"ל שטינמן שליט"א, ולא ייפגש איתו עד שיחזיר את המצב לקדמותו".

מלשכת רא העיר משה פדלון נמסר: "בישיבת המועצה הסביר ראש עיריית הרצליה במפורש כי אין מקום בקואליציה לשותפות עם מי שמשתלח, משקר, משמיץ ומוציא דיבה רעה כנגד ראש העיר וכנגד הנהלת העירייה כולה. אי אפשר להזיל "דמעות תנין" אל מול חברי המועצה, לשקר במצח נחושה ולתרץ את הדברים שנאמרו כאילו הוצאו מהקשרם".
אלעד צדיקוב הרצליה הדחה משה פדלון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד