ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

על נמשים, ג'ינגיות והאיפור שבניהם

הפעם שאלה קצת בלתי שגרתית לירין שחף: איפור וג'ינג'יות - איך זה הולך יחד? האם הן צריכות לדעת על כללים מיוחדים? ואיך מסתירים נמשים, וכיצד מתאימים את האיפור לגוון המיוחד?

על נמשים, ג'ינגיות והאיפור שבניהם
יעקב נחומי



ג'ינג'ית הוא כינוי לאישה המתאפיינת בשיער בגוון בצבע כתום אדמדם. לעתים קרובות הג'ינג'יות בעלות עור בהיר ועדין ועורם זרוע נמשים. צבע שיערן נע מאדום עמוק, דרך כתום נחושת, עד לכתמתם מעורב עם בלונד.

תופעת הג'ינג'יוּת מאופיינת בריכוזים גבוהים של הפיגנטים האדמדמים pheomelanin וריכוזים נמוכים של הפיגמנטים הכהים eumelanin. עורם של הג'ינג'ים בדרך כלל רגיש יותר ולא כל איפור מתאים לגוון עור ייחודי זה.

כיצד עושים זאת נכון:

1. עור ג'ינג'י הינו דק, עדין ורגיש במיוחד לחומרי האיפור. לכן, לפני הכול, יש להשתמש אך ורק במוצרים בעלי רישיון ממשרד הבריאות (יש לבדוק את התווית על המוצר). לצערנו, השוק מוצף במוצרים זולים תרתי משמע, רובם מיובאים מהמזרח הרחוק. אלה אינם מומלצים, בלשון המעטה.

2. מכיוון שעור זה יבש בדרך כלל, גם נוטה לאדמומיות במגע קל עם השמש, יש למרוח כמות נדיבה של קרם לחות.

3. על מנת ליצור מראה עור אחיד, מרוחים מייק-אפ הכהה בטון אחד מגוון העור הרגיל. השתמשו במייק-אפ בעל מקדם הגנה גבוהה גם בתקופת החורף.

4. ותרו על תכשירי איפור עמידים למים. אלה בעייתיים לג'ינג'יות, מכיוון שלצורך הסרתם יש להשתמש בחומרים ממיסים, והבעיה היא שאלה גם מסירים בו זמנית את החומרים השומניים שמייצרות בלוטות החלב ובכך מותירים את העור חשוף.

5. היזהרו משימוש בטסטרים, אלה המוצאים בנקודות המכירה. אין לנסות את טסטר הליפסטיק על השפתיים. קרוב לוודאי שעבר מפה לפה וצבר בקטריות. נסי אותו על גב כף ידך וקרבי היד אל השפתיים. כך תוכלי לראות באם אהבת את הגוון.

6. לכל מוצרי האיפור האבקתיים (פודרה, סומק) מצורף בעת הרכישה חוצץ פלסטיק שקוף. אל תזרקו חוצץ זה. החוצץ שומר על המוצר ובמיוחד על הפודרה מפני ייבוש, וגם יתרונו בכך שהוא מבודד בין האבקה לכרית ובכך תישאר הפודרה סטרילית.

7. לרוב אצל ה'גינגיות הגבות כמעט ואינן נראות. לכן יש להכהות אותן בעזרת צללית אבקתית יבשה בגוון חום בהיר, ולמזגה עם כיוון השיער.

8. גווני האיפור המומלצים הם סגולים ורודים כחולים (גווני אדמה: חומים אדומים כתומים אינם מטיבים עם בעלות עור מסוג זה).

ו...החשוב מכול, להסיר את האיפור לפני השינה בעזרת גל ניקוי או מסיר איפור.

ירין שחף, מורה ומנהל בית הספר מס 1 למקצועות האיפור, עם טיפים באיפור לאדמוניות העור

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד