ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

הבשורה של מלכיאלי לעולם הנדל"ן בישראל

בשורה למוכרי ורוכשי הדירות: מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית ברוב של 44 תומכים וללא מתנגדים את הצעת חבר ועדת חוקה ח"כ מיכאל מלכיאלי (ש"ס) ולפיה, הרשויות המקומיות יחויבו לתת פירוט בכמה יסתכמו מיסי היטלי השבחה טרם חתימת החוזה למכירת הנכס תמורת תשלום אגרה • צפו

מיכאל מלכיאלי
מיכאל מלכיאלי



בשורה למוכרי ורוכשי הדירות: הצעת חוק שתסייע לאנשים החפצים למכור את הנכס בבעלותם, וכן לאנשים המתעניינים ברכישת נכסים, של חבר ועדת חוקה, ח"כ מיכאל מלכיאלי (ש"ס), אושרה היום בקריאה טרומית במליאת הכנסת ברוב של 44 תומכים וללא מתנגדים.

בהצעת החוק שאושרה, הוחלט כי הרשויות המקומיות יהיו מחויבות לתת פירוט בכמה יסתכמו מיסי היטלי השבחה, במידה ואדם ימכור את הנכס שבבעלותו. וזאת, כנגד תשלום אגרה.

כידוע, מיסי היטלי השבחה הוא תשלום חובה הנדרש מבעל מקרקעין על ידי הוועדה המקומית לתכנון ובנייה אשר אישרה תוכנית והביאה בכך לעליית שווי המקרקעין שלו, ובמידה ואדם מוכר את הנכס לאחר מכן, נדרש ממנו לשלם את המיסים עבור כך.



בדברי הסבר להצעת החוק נכתב: "המצב כיום הוא כזה שבבחינת כדאיות עסקה במקרקעין, אין באפשרות הרוכש לקבל שומה לעניין היטל ההשבחה המוטל על המקרקעין". חבר ועדת החוקה ח"כ מיכאל מלכיאלי מסביר, מטרת הצעת החוק הינה לשנות מצב זה ולאפשר לקונה את קבלת השומה כנגד תשלום אגרה. הסדר זה יאפשר לרוכשים לברר את מצב המקרקעין טרם כריתת החוזה וקבלת החלטה מושכלת.

"כחבר מועצה לשעבר בעיר ירושלים ומשיחות שערכתי עם חברי המכהנים כחברי מועצה בערים שונות ברחבי הארץ, כולם נתקלו בתופעה הזאת תדיר", מציין מלכיאלי, "אין ספק כי הצעת החוק החדשה תגדיל את מכירות הדירות בישראל. אנשים רבים נמנעו עד כה למכור את הדירות בגלל האי וודאות כמה יצטרכו לשלם היטלי השבחה.

סגן שר האוצר יצחק כהן אשר עלה להשיב במליאת הכנסת מטעם משרד האוצר על הצעת החוק, בירך את מלכיאלי על הצעת החוק ואמר: "הצעה מצויינת. משרד האוצר תומך ויתמוך הלאה בהצעה ובתיאום עם יתר משרד הממשלה, משרד הפנים ומשרד המשפטים".
מיכאל מלכיאלי נדל''ן מס שבח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד