י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

השבוע הקשה של הנשיא; טראמפ מסתבך: בארה"ב כבר מדברים על הדחה

לאחר שורת השערוריות שייצר במהלך הימים האחרונים, ועל רקע הדיווח לפיו ניסה לעצור את החקירה בנושא הקשרים עם רוסיה, כסאו ומעמדו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הולך ומתערער • כל הפרטים על השבוע הסוער של טראמפ בבית הלבן

דונלד טראמפ (רויטרס)
דונלד טראמפ (רויטרס)



לאחר שורת השערוריות שייצר במהלך הימים האחרונים, ועל רקע הדיווח לפיו ניסה לעצור את החקירה בנושא הקשרים עם רוסיה, כסאו ומעמדו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הולך ומתערער, וכעת מתרבים הדיבורים על הדחת הנשיא - מהלך נדיר ויוצא דופן בהיסטוריה האמריקנית.

השבוע הקשה של טראמפ החל עם ההחלטה המפתיעה של הנשיא להדיח את ראש ה-FBI ג'יימס קומי, מה שעורר תרעומת גדולה בוושינגטון, כאשר רבים ראו בכך ניסיון ברור וברוטאלי לעצור את החקירה המתנהלת נגד אנשי הקמפיין שלו בנוגע ליחסיהם עם בכירים ברוסיה, בניסיון להתערב בבחירות בארה"ב.

יממה לאחר מכן נפגש הנשיא עם שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב ולאחר מכן הגיעה המכה הגדולה - דיווח של "הוושינגטון פוסט" ו"הניו יורק טיימס" על כך שבאותה פגישה הדליף הנשיא מידע מסווג לרוסיה בנוגע למלחמה בדאעש.

על פי הדיווחים, מדובר במידע רגיש שהתקבל מאחת מבנות בריתה של ארה"ב במזרח התיכון, שדרשה שלא לחלוק אותו עם מדינות וארגונים נוספים. על פי הדיווח, בעקבות הדלפת המידע, נוצר חשש כי רוסיה תוכל לאתר את המקור שהעביר אותו, ובכך לסכן את חייו של מרגל בכיר בדאעש.

לאחר מכן התברר כי אותה בעלת ברית שהעבירה את המידע היא ישראל, לכאן אמור להגיע טראמפ רק בעוד מספר ימים, מה שגרר מבוכה גדולה. טראמפ, דרך בכירים בבית הלבן, הכחיש בתחילה את הדיווח, אך יום לאחר מכן הודה ואמר כי זו זכותו המלאה להעביר מידע מסווג לרוסיה.

בוושינגטון התחילו לדבר על הדחה, אך כל הגורמים טרחו להדגיש ולציין כי אמנם מדובר באפשרות, אך מדובר באפשרות רחוקה מאוד. אלא שאז הגיע הדיווח של "הניו יורק טיימס".

על פי הדיווח, ראש ה-FBI המודח ג'יימס קומי, עוד קודם הדחתו, ציין בתזכיר פגישתו עם הנשיא כי טראמפ ביקש ממנו לעצור את החקירה בנוגע לרוסיה ו"לרדת" מהיועץ לביטחון לאומי בזמנו, מייקל פלין, שבסופו של דבר פוטר מתפקידו. קומי כמובן לא שעה לבקשה וכידוע הודח בעצמו.

הדיווח הזה כבר עשה את כל ההבדל וכעת מתרבים הדיבורים על הדחת הנשיא טראמפ. בכירים בקונגרס ובסנאט כבר מדברים על כך בגלוי והרוחות בארה"ב סוערות. אם טראמפ חשב שהוא יקבל גיבוי מחברי מפלגתו, הוא טעה.

ברשת "פוקס ניוז", הידועה בתמיכתה בטראמפ, הצהירו בשידור כי לא הצליחו למצוא אפילו איש ציבור רפובליקני אחד שיתראיין ויגיב על הפרשה החדשה, והמפלגה כולה נמצאת במבוכה גדולה.

טראמפ, כצפוי, לא מצליח לשלוט בסדר היום התקשורתי ונמצא במגננה מתמדת, ובוחר, כמו תמיד, בדרך ה'טראמפית' הידועה - לתקוף את התקשורת. "שום פוליטיקאי לא קיבל יחס לא הוגן כמוני" טען היום טראמפ באופן לא מפתיע. לדבריו, ברשותו הישגים גדולים, אך התקשורת לא מדווחת על כך.

כאב הראש של טראמפ צפוי להתגבר מאחר והיום הודיעה ועדת המודיעין של הסנאט כי תבקש מג'יימס קומי להתייצב לשימוע בסנאט. הוועדה תבדוק האם אכן לקומי יש תזכיר שלפיו טראמפ ביקש ממנו לסגור את החקירה בעניין פלין.

בתוך כך, מתרבים גם הדיווחים על בוקה ומבולקה בבית הלבן, כאשר טראמפ לא מרוצה מהביצועים של עוזריו ואנשיו, בהם אפילו חתנו היהודי ג'ארד קושנר. בנוסף, אנשי התקשורת בבית הלבן לא מצליחים לעמוד בקצב השערוריות ואינם מגיבים כראוי לסערות שהנשיא מצליח ליצור.

במקביל, על רקע השערוריות, בסוכנויות ההימורים בעולם נרשם זינוק בהסתברות שטראמפ יודח בקרוב. אם בתחילת כהונתו עמד היחס בנוגע להדחה על 1 ל-16, כעת עומד היחס על 1 ל-3. כלומר, על פי סוכנויות ההימורים קיים סיכוי של למעלה מ-30 אחוז שטראמפ יודח בקרוב. יש לציין כי אותן סוכנויות גם חשבו כי הילרי קלינטון תנצח בבחירות - וטעו - כך שיש לקחת את הדברים בפרופורציה הנכונה.
דונלד טראמפ הדחה ג'יימס קומי רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד