י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

קו נייעס ביידיש עורר מהומה וליצמן התערב

קו נייעס בביתר, הזהיר מלחסן ילדים, מפני חומר בעייתי הקיים בחיסונים, שר הבריאות ליצמן התערב ושיגר מכתב לראש העיר רובינשטיין: "קיימת סכנה של ממש, כי נשים שישמעו דברים חסרי ביסוס אלה, יימנעו מלהביא את ילדיהם לחיסונים"

קו נייעס ביידיש עורר מהומה וליצמן התערב
יונתן זינדל, פלאש 90



סערה פרצה בעיר ביתר עילית, לאחר שקו נייעס מקומי בשפת היידיש פרסם הודעה, על פיה, יש להימנע מלחסן את הילדים, מפני חומר בעייתי הקיים בחיסונים.

בעקבות הפרסום, מספר נשים התנגדו ב'טיפת חלב', שילדיהן יתחסנו – מה שעורר מהומה רבתי שהגיעה עד לשולחנו של שר הבריאות יעקב ליצמן, שלקח את הנושא ברצינות רבה ואולי אפילו – מידי ברצינות.

ליצמן שיגר מכתב לראש עיריית ביתר, מאיר רובינשטיין, וגולל בפניו את המקרה, החמור, לדבריו, "הובא לידיעתנו, באמצעות אחות אחראית בתחנת טיפת חלב בביתר עילית, כי לתחנה פנו לאחרונה חמש נשים שהביעו דאגתן מקבלת חיסונים של גיל הילדות, עקב פרסום ברשת החדשות ביידיש 'נאייס'", כתב שר הבריאות לראש העיר.

המכתב החריף של ליצמןצילום: המכתב החריף של ליצמן
המכתב החריף של ליצמן




ליצמן ממשיך במכתבו: "לדבריהן, נשמעה ברשת זו, הקלטה של אישה המעבירה בשמו של הרב יורביץ', הודעה על פיה, יש חשש לקבל את חיסוני הילדות, מפני שמוחדר אליהם חומר הפוגע בפוריות". לדבריו של שר הבריאות: "הקלטה זו נשמעה, לא רק ברשת החדשות, אלא גם בקו קבוצתי – כיתתי, בקרב נשים מבית שמש".

לסיום, הוא כותב בנחרצות כי "קיימת סכנה של ממש, כי נשים שישמעו דברים חסרי ביסוס אלה, יימנעו מלהביא את ילדיהם לחיסונים, ואף יעבירו שמועה זו לנשים נוספות, דבר שיביא חס וחלילה, בסופו של דבר לתחלואה זיהומית, בקרב הקהילות המאזינות לדברי בלע אלה".


קו נייעס יעקב ליצמן חיסונים ביתר עילית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד