י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

רָשָׁע לָמָּה תַכֶּה רֵעֶךָ: תיעוד מזעזע, חרדי מכה חרדי באכזריות • תיעוד

סוגיית גיוס החרדים, חצתה את הקו האדום. בתיעוד שפורסם אמש ב'חדשות 2', נראה חרדי, מכה חרדי שהפגין מחוץ לבניין 'ועד הישיבות'

רָשָׁע לָמָּה תַכֶּה רֵעֶךָ: תיעוד מזעזע, חרדי מכה חרדי באכזריות • תיעוד
חדשות 2

 


תיעוד וידאו מזעזע ומטריד פורסם אמש, בו נראה, אדם חובש כיפה שחורה, יוצא מבנין 'ועד הישיבות', ומכה באכזריות חרדי מפלג הנטורי קרתא, שמפגין מדי יום ביומו, מחוץ לבנין ועד הישיבות הממוקם ברח' מלאכי 28 בירושלים.

בתיעוד שהציג אמש כתב 'חדשות 2' יאיר שרקי, נראה התוקף, אחוז האמוק, חוטף מידי המפגין את השלט - נגד "גזירת הגיוס" בו אחז, ובאמצעותו מכה אותו מכות נמרצות ללא רחם, בהמשך, נראה התוקף מ'ועד הישיבות', שופך עליו חומצה.

חרדי מכה חרדי, באדיבות: 'חדשות 2'

מידי יום ביומו מתאספים כמה סיקריקים להפגין, מול ארגון 'ועד הישיבות' בירושלים, שהוא כידוע אמון על נושא דחיית שרותם של בני הישיבות בצה"ל, בטענה שהועד פשרני מדי, בנושא גיוס בני הישיבות לצה"ל, וההוראה לשיטתם, צריכה להיות - שלא להתייצב בלשכות הגיוס.

בתיעוד המטריד, נראה כי הופעלה אלימות בלתי סבירה ובלתי לגיטימית, כנגד אותו מפגין שזו זכותו המלאה, הן כמי שחי במדינה דמוקרטית, והן כיהודי החרד לדבר ה', האוחז בשיטה, כי ראוי להפגין ולזעוק נגד גיוס חרדים. יחד עם זאת חשוב לציין כי מדובר במפגין יוצא דופן, אדם פרובקטיבי שעושה פעולות בעייתיות, מפריע לעוברים ושבים, ומעיר לנשים בצורה גסה ופוגענית.

התקרית האלימה, מציגה עליית מדרגה, בסוגיה סבוכה זו, שקרעה את המגזר החרדי לפלגים, הורגלנו בתקיפות חיילים, קמפיין החרד"קים, שריפת בובות בדמות חיילים, אבל אלימות שכזו, אין לה מקום בתוכנו, והיא ראויה לכל גינוי.

עדי ראיה שחזו במתרחש, הזעיקו צוות רפואה שהעניק טיפול רפואי למפגין החבול.

גורם ב'ועד הישיבות' מסר בתגובה כי מדובר באדם מעורער בנפשו שהתמקם במקום זה זמן ומידי יום מופיע כשהוא עטוף שק, פעמים תכופות מתפרץ הוא באלימות מילולית ופיזית כלפי עוברים ושבים, כלפי עובדי המקום, ואף כלפי רבנים חשובים היוצאים ונכנסים למקום, משפחתו וילדיו עזבו אותו עקב מצבו הקשה, ובהתחשבות במצבו המיוחד לא נעשתה פניה עד עתה לאף גורם במשטרה או הרשויות על מנת להרחיקו מן המקום, תיעוד זה אינו משקף את מה שקדם לאירוע, צר לנו מהתפתחות המקרה באופן שכזה".

אלימות גיוס חרדים ועד הישיבות חרדי מכה חרדי הפגנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד