כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

הלוויה קורעת לב ברמת שלמה: "תוך שעות ספורות עלית למעלה"

"עזבת את אחיך עזבת את אחיותך, עזבת את כולנו, רחוק מישועתי דברי שאגתי, התפללנו שאגנו בתפילה ביקשנו שאגנו בתפילה, התחננו קיבלנו קבלות ולצערנו הרב רחוק מישועה - עין לא נותרה יבשה בהלויית ראש הכולל למצוינים, שנפטר שבוע ושלושה ימים לפני חתונת בתו הבכורה

הלוויה קורעת לב ברמת שלמה: "תוך שעות ספורות עלית למעלה"



קהל רב ליווה אתמול (רביעי) בשעת לילה את הגאון הרב משה דיכובסקי זצ"ל ראש כולל לאברכים מצוינים 'תורת חיים' בשכונת מקור ברוך בירושלים שנפטר לאחר המחלה הקשה והוא בן 45 בפטירתו.

הרב דיכובסקי זצ"ל נפטר עשרה ימים לפני חתונת בתו הבכורה ומאות תושבי רמת שלמה הגיעו למסע ההלוויה קורעת לב שלא הותירה אדם אחד אדיש.

(מסע הלוויה)


אביו הדיין הגאון רבי שלמה דיכובסקי הספידו בבכי ובהתרגשות גדולה ואמר: "עזבת את אחיך עזבת את אחיותך, עזבת את כולנו, רחוק מישועתי דברי שאגתי, התפללנו שאגנו בתפילה ביקשנו שאגנו בתפילה, התחננו קיבלנו קבלות ולצערנו הרב רחוק מישועה".

"עוד הבוקר היית אדם חי, דיברת ותוך שעות ספורות עלית למעלה, היית גדול בנגלה ובנסתר חלק גדול מהדברים שעסקתי בהם היו בבירור הלכה אתך. בכל מקום ששאלתי היו לך תשובות, ידעת כל דבר, לא היה דבר נעלם ממך בכל הנושאים האלו, היית גדול בנסתר, הסתרת את הנסתרות, ראיתי אצל בבית ספרי קבלה ומזה הבנתי שאתה עוסק בנסתר, היית גדול בכל הדברים, הסתרת את מחלתך. והבנתי ממך שחשבת שנס נסתר קל יותר לעשות מאשר נס נגלה - נס נגלה זה שינוי דרכי הטבע לכולם, ואילו נס נסתר כפי שלא יודעים על הצרה לא יודעים על הישועה רק שאי אפשר היה להסתיר יותר זה היה במראך החיצוני ולא יכלת להופיע כפי שהופעת כל הזמן וכך הדברים יצאו החוצה ולא היה פשוט לבקש על נס נגלה".

"שבוע ועוד שלושה ימים לפני היום שנקבע לפני נישואי בתך הבכורה, הקדמנו את החופה בתקווה ובתפילה שתזכה להוביל אותה לחופה, בת תחילה סימן יפה לבנים, ויהיה בזה את הסימן היפה לה ולכם ולכל המשפחה, מה לעשות קראנו לך חיים משה נתן וחשבתי שהמשמעות היא שחיים למשה נתן אבל כפי הנראה משה נתן ה' נתן וה' לקח".

(ההקלטה מדברי ההספד של אביו הרב שלמה דיכובסקי)


"כאבתי מאוד את הייסורים הגדולים שלך שנשכת שפתיים שרצית לא להדאיג ולא יכולת יותר".

"אנו מבקשים שמי ששיכן שמו בבית זה הוא ינחם את כולנו, הכוחות הגדולים להמשיך את מה שאתה עשית לגדל את הילדים היקרים לתורה לחופה ולמעשים טובים, הכוחות של האמא של נחמה שהייתה מסורה אליך בלב ונפש יחד עם כל בני המשפחה, עזבה הכל לחלוטין והיא צריכה כעת להמשיך לבדה, בעזרת השם גם אנחנו ההורים הסבא והסבתא נסייע בעדה, אבל כל על הכתפיים שלה".

"שלושה ימים לאחר השבעה ניכנס לשער חתנים, צריך להתפלל לקדוש ברוך הוא שהשמחה של שירה ושל מוטי תהיה שמחה שלמה ומלאה ומי שיוכל לזכות לשמח אותם ולשמח אותנו יזכה לדברים הרבה, הקב"ה יחזק אותנו את כולנו ויזכה אותנו לראות בהשלמת הדברים שלך לגדל ולחנך את כל ילדיך לתורה חופה ומעשים טובים, ונזכה לבשורות טובות ולצערנו גם לישועות ולנחמות שלצערנו הולכים יחד".

מסע ההלוויה וההזמנה לחתונה













הרב שלמה דיכובסקי הלוויה רמת שלמה טרגדיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד