כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

הרב חשין במתקפה נגד הרוקדים לפני האפיפיור: "מגיעים לבנות מואב" • האזינו

בשיעורו השבועי תקף הרב חשין בחריפות את החבורה שרקדה בפני האפיפיור: "להגיע לאפיפיור ולרקוד לפניו אורך ימים, כמו שהמ"ט טומאה הזה עשה. אור וחושך משתמשים בערבוביא. מכאן מגיעים לבנות מואב" • האזינו להקלטה

הרב צבי חשין בשיעורו (באדיבות המצלם)
הרב צבי חשין בשיעורו (באדיבות המצלם)



סערת החרדים שרקדו עם האפיפיור ושרו לפניו "אורך ימים אשביעהו" הביאה למתקפה חריפה של הגאון רבי צבי חשין מגאוני ישיבת מיר בירושלים.

בשיעורו השבועי בספר הזוהר המתקיים בליל חמישי תקף הרב חשין בחריפות את החבורה שרקדה בפני האפיפיור ואמר "מכאן מגיעים לבנות מואב".

(ההקלטה משיעורו אמש של הרב צבי חשין)


"בלעם רצה לטשטש ולערב שכולם יהיו בועל ארמית, ולהיות עם מואב, ושיהיה אור וחושך משמשים בערבוביא. אתם מבינים מה הכלב הזה עושה? הכלב עשה מה שהוא רוצה בתורה. במקום ההבדלה בין אלוקי אברהם לאלוקי נחור - הוא אמר "אלוקי אביהם", אנחנו ביחד - אין שום בעיה. הם אומרים, חבר'ה לא להגזים. אנחנו אחד. מה זה? קודש או חול? משם מתחיל המזרוחניק".

כאן תקף הרב חשין את הרוקדים לפני האפיפיור ואמר: "עם אדם כזה אפשר להגיע לאפיפיור ולרקוד לפניו אורך ימים, כמו שהמ"ט טומאה הזה עשה, המואב הזה עשה ומכשיל - אלוקי אביהם. ריבונו דעמלא כולא, איך אתה משווה את נחור ואברהם, אור וחושך משתמשים בערבוביא, ומכאן מגיעים לבנות מואב. נס שיעקב אבינו שם גל עד ומי שעובר, יד תהיה בו כבראשונה".
הרב צבי חשין האפיפיור אורך ימים ריקוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד