כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

בעקבות בדיקת 'בחדרי' - גפני זועם: "מנסים להתיש אותי. הם יראו למה אני מסוגל"

בעקבות בדיקת 'בחדרי חרדים', יוצא יו"ר ועדת הכספים ח"כ גפני במתקפה • גפני ל'בחדרי': "יש יד מכוונת נגד זה, אבל הם לא יצליחו להתיש אותי. לא יעזור שום דבר, אני איש שלא מותש. מחכה בסבלנות עד שהם יראו שאי אפשר לשחק אתנו"

גפני. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
גפני. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



בעקבות בדיקת "בחדרי חרדים", יו"ר ועדת הכספים יוצא במתקפה על משרד המשפטים בראשות השרה איילת שקד ואומר ל"בחדרי חרדים" כי יש יד מכוונת במשרד שלא רוצה שהמגזר החרדי ישתלב בתעסוקה ולכן היא מעכבת את יישום חוק ייצוג הולם לחרדים. גפני מאיים כי "לא יצליחו להתיש אותי. הם יראו למה אני מסוגל".

כזכור, הסערה פרצה לאחר שאמש נחשף ב"בחדרי חרדים" כי למרות שעברו למעלה מחמישה חודשים מעת שחוק ייצוג הולם לחרדים - ביוזמתם של חברי הכנסת משה גפני ואורי מקלב - עבר בקריאה שניה ושלישית, עדיין, במקרים רבים הוא לא מיושם בפועל בגלל העדר הנחיות של משרד המשפטים.

גפני התייחס לבדיקת "בחדרי חרדים" ואמר כי "יש מקומות שהעדפה המתקנת לחרדים נכנסה ויש מקומות שלא. אני יודע שמנסים להתיש אותי, לא יעזור שום דבר, אני איש שלא מותש".

מה הכוונה שמנסים להתיש אותך, אתה סבור שיש יד מכוונת במשרד המשפטים שמעכבת את זה למרות שהחוק עבר?

"בוודאי, מה השאלה. יש יד מכוונת במשרד המשפטים נגד זה, הם לא רוצים שחרדים ישתלבו. לפי דעתי, העיכוב כרגע, חלקו טכני, אבל בהחלט חלקו אידיאולוגי", השיב בנחרצות בשיחה עם "בחדרי חרדים".

לדבריו, "אני אעבוד על זה, אני מחכה בסבלנות עד שהם יראו שאי אפשר לשחק אתנו והם יראו מה אני מסוגל לעשות".

כאמור, דבריו של גפני מתייחסים, לבדיקת "בחדרי חרדים", שבפנייה לחברת ההשמה "קודקס" – התברר כי למרות שחוק העדפה מתקנת לחרדים - עבר, משרד המשפטים עדיין לא העביר הנחיות בנושא וכי בפועל, מתמחים חרדים אינם זכאים להעדפה.

"בעיקרון מבחינת העדפת חרדים – החוק עבר של העדפה מתקנת של חרדים, אבל עדיין לא נכנסו כללים מבחינת משרד המשפטים", אמרה נציגת "קודקס" ל"בחדרי חרדים", "כלומר", היא המשיכה להסביר, "הרי צריכים כל מיני הסברים מי נכלל ומי לא, יש להם (למשרד המשפטים י.ג) כל מיני תקנות וכללים כאלו. זה עדיין לא נכנס אליהם לתוקף".

הנציגה הוסיפה כי "אתה יכול לפנות אליהם דרך פניות הציבור, כדי לברר מה הסטטוס של התהליך של הכניסה של העדפה מתקנת לחרדים. נכון להרגע הם לא העבירו לנו הנחיות".

ממשרד המשפטים נמסר אמש בתגובה ל"בחדרי חרדים": "החוק שאושר בכנסת לגבי העדפה מתקנת לחרדים כבר מוטמע במכרזים בהם מתמודדים מועמדים המשתייכים לאוכלוסייה החרדית, אשר יש לשקול את מועמדותם בהתאם לכללי הייצוג ההולם.

"באשר לייעוד וסימון משרות מיוחדות לאוכלוסייה החרדית - טרם התקבלה החלטת ממשלה הקובעת את היעדים והמדדים לביצוע ולכן טרם הופצו הנחיות פעולה מטעם נציבות שירות המדינה. נמסר לנו כי הנושא בתהליך עבודה בנציבות שירות המדינה".

"יצויין כי סוגיית הייצוג ההולם נמצאת בסדר עדיפות גבוה מבחינת הנהלת משרד המשפטים, ובמסגרת זו ננקטו יוזמות רבות לעידוד שילוב של חרדים בקרב עובדי המשרד - לרבות ירידי חשיפה של הזדמנויות ההתמחות והתעסוקה במשרד אשר יועדו לאוכלוסייה החרדית, הפקת סרטוני הסברה, יצירת שת"פים עם הקמפוס החרדי, פניות יזומות אל כלי התקשורת החרדיים בנושא זה, ועוד.

"בשנים האחרונות שיעור העובדים החרדים במשרד נמצא בעלייה עקבית - כפי שניתן ללמוד מדוח ההעסקה המגוונת אשר נערך ופורסם לציבור ביוזמת הנהלת המשרד" נמסר.
ייצוג הולם משה גפני משרד המשפטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד