י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הכירו את "החיה" שמגנה על טראמפ מפני מתנקשים

על הרכב המשוריין של נשיא ארה"ב, בוודאי שמעתם, אך מה הייחודיות שלו, במה הוא מצויד, וכיצד מגוננים על הנשיא בביקוריו מחוץ לאדמת ארה"ב, 'בחדרי חרדים' עם פרופיל מיוחד, על הרכב שמגן על טראמפ מפני התנקשות בחייו

החיה, צילום: רויטרס
החיה, צילום: רויטרס



לקראת ביקורו הצפוי של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ בישראל, יצא כתב 'בחדרי חרדים' לבדוק, מה כולל רכב השרד המפואר והמשוריין של נשיא ארצות הברית, המכונה "החיה" - הנחשב לרכב המאובטח ביותר בעולם.

"החיה" בנויה, על פי הסטנדרטים של השירות החשאי של ארצות הברית. כאשר הנשיא נוסע ברכב, הוא מנותק מהעולם החיצון, אך בהישג ידו מצויים אמצעי תקשורת מודרניים, כולל טלפונים ניידים, מכשירים בתקשורת לוויין וגישה בלתי מוגבלת לאינטרנט.

עד לרצח הנשיא קנדי, בשנת 1963, התאפשר לנשיאים האמריקאיים, לנסוע במכונית הנשיאותית כשגג המכונית פתוח וכשהם חשופים לעיני הציבור. לאחר הרצח, חל שינוי מן הקצה אל הקצה, והמכוניות הפכו בהדרגה להיות יותר ויותר משוריינות וחתומות, עד למכונית הנשיאותית הנוכחית, שהיא אטומה הרמטית והמערכת הסביבתית הפנימית שלה, נפרדת לחלוטין מזו החיצונית.

כמו כן המכוניות הנשיאותיות, מפורקות ומושמדות בסיועם של אנשי השירות החשאי, לאחר צאתן מן השירות, וזאת כדי למנוע את חשיפת סודות המיגון שלהן.

על גבי דלתות המכונית הנשיאותית, לא ניתן להבחין בחורי מנעול. האופן בו דלתות הנוסעים שלה נפתחות, הוא סוד הידוע רק לשירות החשאי, היא מצוידת בחלונות מזכוכית משוריינת, בעובי של 130 מ"מ, בצמיגים חסינים מתקר, והחלל הפנימי שלה אטום ב-100%, להגנה על יושביה מפני מתקפה כימית, המכונית מצוידת ברקטות נגד טנקים ובאמצעי לראיית לילה, בתותח לגז מדמיע ובמכלי חמצן פנימיים, במיכל דלק משוריין שחללו הפנימי ממולא בחומר מוקצף למניעת התפוצצות, וברובי שוטגאן.

המכונית מסוגלת גם לירות רימוני עשן כאמצעי נגד לנשק נגד טנקים, עובי דלתות המכונית הוא 20 ס"מ.

כאמור, השירות החשאי לא לוקח שום סיכון לגבי האבטחה של הנשיא מצד המדינות המארחות, ומגן על הנשיא בכוחות עצמו, לכל מקום אליו מגיע הנשיא לביקור, יוטס רכבו המשוריין במטוס נפרד, גם אם הנשיא מגיע לביקור בזק לשעות ספורות, כך למשל, כשהגיע הנשיא לשעבר ברק אובמה להלוויתו של נשיא המדינה לשעבר שמעון פרס ז"ל, נחתו בישראל שלושה מטוסים, בהם גם הרכב המשוריין.
טראמפ רכב משוריין נשיא ארצות הברית החיה אבטחה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד