י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

כך תכינו ארוחת בשר משובחת

מנה עיקרית המורכבת מבשר בקר תמיד תהיה חגיגית יותר, אבל כדי שהמנה תהיה טובה לאכילה יש לבחור אותה נכון * קבלו את כל הטיפים להכנת בשר באיכות מעולה

כך תכינו ארוחת בשר משובחת
חן לאופולד, פלאש 90



שאלת את עצמך לא פעם מה קובע את הצלחת תבשילי הבקר? כדי לגלות זאת בדקו: מהי איכות המוצר? מרכיבי הייצור שלו? מאיזו ארץ הוא בא? מה גילו ועל איזה הרכב תזונה הוא גדל? ובכלל, האם קיים הבדל בין הנתחים השונים של הבקר?

חברת 'עוף ירושלים', יצרנית ויבואנית מותג 'נתח', לוקחת אותנו לסיור מודרך בין הנתחים ועושה סדר בסיר. "חשוב להבין", מסביר אברהם רוזנברג, מנהל השיווק ב'עוף ירושלים', "כי ישנם כמה גורמים שמשפיעים על איכות הבקר: ארץ המוצא של הבשר; הרכב התזונה; גיל העגל המובא לבית השחיטה; רמת האיכות במפעל היצור; וחיתוך נתחים מקצועי.

האיכות שקובעת
"נפרט מעט", ממשיך רוזנברג, "עגל הגדל בארגנטינה ואורוגוואי - חבל הבקר העולמי, משובח בהרבה מעמיתו שבברזיל או בפרגוואי. זאת ועוד, אנו רוכשים רק את זני הבקר המובחרים 'ארפורד ואנגוס', ואת הפיקוח ההדוק עליהם אנו מתחילים כבר משלב רמת התזונה במרעה. גם ברמת המפעל חשוב לוודא כי נשמרת איכות הייצור, ולשם כך בחרנו ב'לורסינל', הנחשב למפעל הטוב ביותר בדרום אמריקה ומפורסם בתהליכי הייצור המוקפדים שלו".

בשר עגלים רך
"מבחינתכם, התוצאה של שמירת פרמטרים אלו היא: בשר עגלים רך ועסיסי. אגב, עובדה זו מסייעת ל'נתח' לצלוח טוב יותר את דרישות הכשרות המחמירות לריאה חלקה, ללא שום סירכות או רירין". אם שאלתם איך תזהו את הבשר הצעיר על מדפי הסופר, רוזנברג חושף טיפ מקצועי: "בשר עגל צעיר נוטה לאדמומית בהירה, לעומת גוון החום הכהה המאפיין את הבקר המתבגר".

לכל השיטות
ככשרות מובילה וחוצה חוגים ועדות, מחויבים אנשי 'בד"ץ מהדרין' לשיטות ולחומרות של כל החוגים במגזר החרדי. לאור זאת, מקפידים במערך השחיטה של הרב רובין על כל החומרות הקיימות, הן של הרמ"א והן של ה'בית יוסף'. עובדה זו מביאה לכך שהמדקדקים בכשרות בציבור החרדי, על כל שבטיו ועדותיו, רואים בכשרות 'בד"ץ מהדרין' של הרב רובין את גוף הכשרות המהודר ביותר.

מראה אופטימאלי
מותג 'נתח' ארוז בצורה ידידותית לצרכן. כל חתיכה נחתכת בצורה אסטטית ונארזת באריזה נוספת לאריזה הרגילה המחויבת על פי חוק. מדבקה ברורה מספרת על סוג הנתח וגודלו בצבעים שונים, מה שיוצר בידול ומקל על הצרכן את תהליך הבחירה.

בחירה נכונה
את סוג הנתח חשוב לבחור בהתאם לאופי הארוחה. לצלייה על האש אין כמו הסטייק. לצלי קדירה המוגש בפריסה, נבחר בנתח מס' 5 או בנתחים מספר 6, 2 ו-4. לגולש או לבשר לחמין נבחר בנתח מספר 8, הידוע במרקמו הרך ובטעמו העסיסי.

עלות למנה
כמה מפתיע לגלות כי בקר אינו יקר כפי שחשבנו. מה הסוד? חישוב פר-מנה. רוזנברג מסביר: "ברכישת כרעיים של עוף במחיר של 35 ש"ח אנחנו מקבלים 3 כרעיים לק"ג, מה שאומר שעל כל מנה שילמנו 11.6 שקלים. לעומת זאת, בקניית צלעות, נתח מס' 2, שמחירו 60 ש"ח לקילו, נשלם פחות מ-9 שקל למנת בקר מכובדת (7-8 מנות לק"ג). ללמדנו, שנתח בקר אינו בהכרח יקר כמו שהתרגלנו לחשוב, ולפעמים, אף זול יותר מהעוף האולטימטיבי.
בשר נתח ארוחה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד