ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

מתיחות בין 'קול חי' לש"ס: עתירה לבג"ץ נגד הקמת התחנה החדשה

לאחר תקופה ארוכה שתחנת הרדיו החרדית 'קול חי' ויו"ר ש"ס אריה דרעי – צועדים יחדיו, בימים האחרונים נרשמה מתיחות כבדה בין הצדדים לאחר שרדיו 'קול חי' עתר לבג"ץ נגד הקמת התחנה החרדית-ממלכתית החדשה: "המהלך יביא לחיסולו של רדיו קול חי"

אולפן רדיו קול חי. צילום: דוד קליגר
אולפן רדיו קול חי. צילום: דוד קליגר



לאחר תקופה ארוכה שתחנת הרדיו החרדית 'קול חי' ויו"ר ש"ס אריה דרעי – צועדים יחדיו, בימים האחרונים נרשמה מתיחות כבדה בין הצדדים, זאת לאחר שדרעי ומספר חברי כנסת מש"ס הובילו כזכור, מהלך להקמת תחנת רדיו חרדית נוספת, בפריסה ארצית, במסגרת תאגיד השידור הציבורי 'כאן', הצפויה להכות בעוצמה ב'קול חי' ובאחותה 'קול ברמה'.

בעקבות כך, רדיו 'קול חי' עתר הבוקר (ה') לבג"ץ נגד פתיחת התחנה החדשה בטענה כי המהלך יוביל לקריסת הרדיו מבחינה כלכלית, זאת לאחר שהרדיו החדש יהיה במימון ממשלתי ובפריסה ארצית.

בעתירה שהגיעה לידי ב'בחדרי חרדים' הנפרשת על פני 19 עמודים, נכתב כי הקמת תחנת רדיו חרדית נוספת היא "גחמה לא מוסברת, המשכו בפשרה פוליטית תמוהה ומאולצת, ואחריתו באתנן למפלגות הקואליציה כדי שיתמכו בגחמה - לאחר שסירבו לתמוך בה ללא אתנן ראוי".

"תחנה ארצית שיש לה גב כלכלי מהמדינה וגם יכולת למכור פרסומות, תביא לחיסולו של רדיו קול חי, זה מאוד פשוט" אומר ל'בחדרי חרדים' עו"ד יוסי עבאדי המייצג את 'קול חי' בעתירה, "גם כך זה לא רדיו רווחי במיוחד, אפשר אפילו לומר שהרווחיות היא די קטנה" הוסיף. "תחנה שכזו שנכנסת לשוק מבלי שהדברים נבדקו ומבלי שמישהו ראה את התמונה הכוללת של השוק - פשוט תביא לחיסול של רדיו 'קול חי' וסביר להניח גם של תחנה חרדית נוספת".

הטענה העיקרית של 'קול חי' היא, שכל ההליך של תיקון סעיף 63 לחוק תאגיד השידור הציבורי במסגרת תיקון 8, נעשה שלא כדין, "גם בגלל הליכי החקיקה החפוזים והלא תקינים, וגם שמכיוון שהתיקון פוגע בזכויות יסוד של רדיו קול חי, מכיוון שהוא מקים תחנת רדיו לקהל החרדי, בפריסה ארצית, גם נהנית מתקציב מדינה וגם מפרסומות. בכך, היא פוגעת בחופש העיסוק של רדיו קול חי ובזכות שלה לשיוויון", אמר מגיש העתירה ל'בחדרי'.

בימים הקרובים לאחר שבג"צ יבחן את העתירה, ככל הנראה יבקש ממדינת ישראל ומהכנסת להגיב לדברים. בעתירה, מבקשים בקול חי מבג"צ לתת צו על תנאי וצו ביניים על מנת שלא ליישם את התיקון לחוק התאגיד עד להחלטה בעניין.







































קול ברמה בגץ תאגיד השידור כאן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד