י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

ההסתדרות מאיימת על ריבוח: החזר לעבודה את הגננת החרדית שפוטרה

ההסתדרות הוציאה מכתב אזהרה ליוסף ריבוח ולרשת "מאורות המעיין", בדרישה להשיב את הגננת שפוטרה לעבודתה בהקדם - בהתאם לפסק בית המשפט • ברקע: הבחירות לראשות ההסתדרות בשבוע הבא

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, צילום: פלאש90
יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, צילום: פלאש90 צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



אנשי החטיבה החרדית בהסתדרות הוציאו היום (חמישי) מכתב אזהרה ליוסף ריבוח, מנהל רשת "מאורות המעיין", לפיו אם לא יבטל מיד את פיטוריה של הגננת שפוטרה בגלל שהקימה ועד עובדים - כפי שהורה בית המשפט בפברואר האחרון - היא תגיש תביעה על ביזוי בית הדין, במה שיכול לגרום לקנס בסכום עתק.

סיפורה של הגננת המפוטרת לאחר שהקימה ועד עלה לכותרות לפני כמה חודשים. הגננת ש.מ. איגדה את הגננות ברשת "מאורות המעיין" על מנת להלחם על זכויותיהן, ובתגובה זכתה למכתב פיטורין. ההסתדרות עתרה נגד פיטוריה לבית המשפט, ולאחר סדרת דיונים הורה בית המשפט לריבוח להשיב את הגננת לעבודתה באופן מידי. למרות הפסק, הגננת טרם הושבה לעבודתה ולא שולמה לה משכורת מאז.

על פי הודעת ההסתדרות היום, "עו"ד אלעד מורג וגלי שטיינברג מהלשכה המשפטית בהסתדרות הבהירו לרשת כי סבלנותה של ההסתדרות פגה לניסיונות לפגיעה בעובדת המסורה. מאבק משפטי מורכב שניהלה ההסתדרות הוביל לשרשרת של ניצחונות לטובת העובדים. בתחילה בצו זמני שניתן על ידי בית המשפט ובהמשך לצו עיקרי, שעיקרו הכרה בעובדה שפיטורי העובדת נבעו בשל פעילותה בוועד העובדים, והוראה חד משמעית להשבתה לעבודתה.

"ברשת לא העריכו נכון את החשיבות העקרונית שמייחסת ההסתדרות להגנה על עובדים חרדים בכלל ועובדים בתחום החינוך בפרט, וניסו לדחוק את הקץ בתואנות שונות ומשונות מזה כמה חודשים. אי החזרתה של הגננת לעבודה ביום ראשון ותשלום שכרה המלא רטרואקטיבי, תביא להגשת תביעה על ביזוי בית הדין, שתגרום לנזק נזקים כספיים משמעותיים בסבירות גבוהה".

יצויין כי ביום שלישי בשבוע הבא צפויות להתקיים הבחירות לראשות ההסתדרות בהם תתמודד שלי יחימוביץ' מול היו"ר המכהן אבי ניסנקורן. יחימוביץ' רצה יחד עם ש"ס, בעוד אנשי החטיבה החרדית בהסתדרות - אנשי ש"ס לשעבר - מזוהים עם היו"ר אבי ניסנקורן. לא מן הנמנע שעיתוי ההתראה אותה משגרת ההסתדרות היום נוגעת למערכת הבחירות בשבוע הבא, ולמתח בין המועמדים.

'בחדרי חרדים' פנה ליוסף ריבוח ולרשת "מאורות המעיין" לקבלת תגובה, לכשתתקבל - נפרסמה.
מאורות המעיין גננות חרדיות הסתדרות ריבוח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד