ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

בעקבות "בחדרי": בשורה לבעלי טלפון כשר

בשורות טובות: בעקבות הפרסום ב"בחדרי חרדים" כי חרדים רבים בעלי טלפונים כשרים ללא הודעות SMS - מקופחים בעקבות שדרוג שנכנס לאחרונה במספר בנקים לפיו נדרש לקבל סיסמה והודעות שונות רק בהודעת S.M.S, בבנקים נערכים לבצע שינויים לטובת בעלי המכשירים הכשרים

(צילום: נתי שוחט, פלאש 90)
(צילום: נתי שוחט, פלאש 90) צילום: נתי שוחט, פלאש 90



בשורות טובות: בעקבות הפרסום ב"בחדרי חרדים" כי חרדים רבים בעלי טלפונים כשרים ללא הודעות SMS - מקופחים בעקבות שדרוג שנכנס לאחרונה במספר בנקים לפיו נדרש לקבל סיסמה והודעות שונות רק בהודעת S.M.S, בבנקים נערכים לבצע שינויים לטובת בעלי המכשירים הכשרים.

במכתב ששיגר דודי בבלי, סגן המפקחת על הבנקים, לח"כ אורי מקלב הוא טוען כי הסוגיה עלתה בפניו במסגרת בחינה שנערכת וכי בקרוב הוא יהיה בעל בשורה בנושא ותינתן אפשרות להשמעת סיסמה באופן קולי ללא SMS.

"ראשית, ברצוננו להודות לך על הסבת תשומת הלב לסוגיה שבנדון", כתב למקלב, "אכן כפי שציינת, מטרת השימוש במסרוני S.M.S הינה לחזק את האבטחה לטובת הלקוחות, וזאת לנוכח הרחבת מגוון הפעילויות הבנקאיות שניתן לבצע כיום בערוצי התקשורת".

בבלי מוסיף כי "נציין כי במסגרת בחינה שאנו עורכים בתקופה זו, לזיהוי חסמים וקשיים ביישום ההוראות החדשות שלנו, עלתה גם הסוגיה שבנדון, לרבות בהקשר של טלפון "כשר". לפיכך, בכוונתנו לעדכן בקרוב את הוראותינו באופן שיינתן מענה לסוגיה, למשל, בדרך של מתן האפשרות להשמעת הסיסמה (באופן קולי) כחלופה לסיסמה בהודעה כתובה".

"כמו כן, מן הראוי להדגיש כי חלק מהבנקים כבר החלו ביישום פתרונות כמענה לסוגיה שבנדון. נשמח לפעול ככל שיידרש על מנת שיינתן מענה לכלל האוכלוסיות", כתב לסיום.

כזכור, בדברים שכתב מקלב למפקחת על הבנקים ושהתפרסמו ב"בחדרי חרדים", הוא טען כי "לאחרונה החלו בנקים רבים, לאפשר ביצוע פעולות בנקאיות דרך הטלפון, כגון העברות בנקאיות ועוד, רק ע"י אישור הלקוח בהודעות S.M.S".

לדבריו של מקלב: "מציאות זו מדירה מביצוע הפעולות הללו, ציבור גדול ונכבד, אשר משתמש במכשירי טלפון "כשרים" בלבד, אשר אין בהם אופציה של S.M.S".

בנוסף הוא ביקש כי "על מנת למנוע אפליה זו ולאפשר ללקוחות הבנקים על כל רובדיהם לבצע פעולות בנקאיות טלפוניות, אבקשך להורות לבנקים להשאיר את המצב כמקודם, ולאפשר את ביצוע הפעולות הללו בטלפון כפי שהיה".
טלפון כשר חרדים אורי מקלב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד