כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

עלית לקו מהדרין ולא שילמת? "גזלנית מדאורייתא"

פסק הלכה חדש בבית שמש ובביתר עלית: נשים הנוסעות ב'קווי מהדרין', אבל לא משלמות כאשר הן עולות מהדלת האחורית של האוטובוס - "גזלניות מדאורייתא"

צילום אילוסטרציה:  פלאש90
צילום אילוסטרציה: פלאש90



פסק הלכה חדש מתפרסם בימים האחרונים בערים בית שמש וביתר עלית, נגד נשים הנוסעות ב'קווי מהדרין' ואינן משלמות, מאחר שהן עולות מהדלת האחורית של האוטובוס.

הרב נתן הכהן קופשיץ, החתום על המכתב המתפרסם בבית שמש, מגדיר את הנשים: "גזלניות".

בפסק ההלכה מפורטת שורת סעיפים של כללי ההתנהגות ב'קווי מהדרין' המשרתים את הציבור החרדי.

באחד מהסעיפים נכתב: "הנשים מתבקשות לדאוג לעצמן לפני הנסיעה שיהיה להן כרטיס מוטען, כדי שיוכלו לשלם באופן שלא יגרם הפרת סדרי המהדרין. אשה או בת שאין לה כרטיס תבקש מחברתה שתעביר את הכרטיס עבורה.

"אם אין לה אפשרות זאת, עליה לעלות מהדלת הקדמית כדי לשלם ואחר כך לעלות מהדלת האחורית. אין לעבור בשום פנים ואופן דרך הגברים גם לא לצורך תשלום".

פסק ההלכה התפרסם בערים בית שמש וביתר על רקע תלונות שהגיעו אל עסקנים הפועלים למען שירות 'המהדרין', מצד ראשי החברות המפעילות את קווי המהדרין. אלה הטוענים כי לאחרונה חלק גדול מהציבור מנצל לרעה את התנהלות הקווים, ונשים אינן משלמות בעלייה לאוטובוס.

העסקנים פנו אל רבני העיר, בבקשה שיפרסמו מכתב האוסר זאת. "הנוסע באוטובוס בלי לשלם הרי זה גזל גמור מדאורייתא", נכתב במודעה עליה חתום הרב קופשיץ.

בסיום המכתב כותב הרב קופשיץ בכתב ידו: "כידוע שחברת סופרבוס היא חברה פרטית ואסור לנסוע בלי לשלם ומי שלא משלם הוא גזלן רח"ל וכ"ש שאסור לשבור או להזיק שום רכוש השייך לחברה ובפרט המכשיר מאחור עבור הנשים לתשלום, שהוא גם מכשיל הרבים. הציבור מתבקש לעמוד בתוקף על סדרי המהדרין".






המסמך באדיבות: חיים שפירא, 'מוקד הציבור'

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד