י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

צפו: דיור חרדי בירושלים - רכס לבן או עטרות? ראוכברגר מבהיר: "אין פתרון לחרדים"

למעלה משלושה חודשים עברו מפגישת החירום של הנציגים הירושלמים עם חברי הכנסת החרדים ובראשם השרים דרעי וליצמן וח"כ משה גפני, בנושא מצוקת הדיור במגזר החרדי בירושלים – ומתברר עדיין אין פתרון דיור הנראה באופק למגזר החרדי • צפו בראיון

צילום: יעקב גרודקה, בחדרי חרדים
צילום: יעקב גרודקה, בחדרי חרדים



למעלה משלושה חודשים עברו מאז פגישת החירום של הנציגים הירושלמים עם חברי הכנסת החרדים ובראשם השרים דרעי וליצמן וח"כ משה גפני, שדנו בנושא מצוקת הדיור במגזר החרדי בירושלים – ומתברר כי כלום לא נעשה ועדיין אין פתרון דיור הנראה באופק למגזר החרדי.

בראיון וידיאו עם יו"ר 'יהדות התורה' בבירה, אליעזר ראוכברגר, הוא אומר ל"בחדרי חרדים" כי "אין עדיין פתרון משמעותי לציבור החרדי בירושלים". צפו.



לדבריו, "אמרת נכון בפתיח שלך, לציבור החרדי יש מצוקת דיור חריפה ביותר בירושלים כמו בכל הארץ, אנחנו מנסים למצוא פתרונות, אנחנו מנסים לקדם דברים, ואנחנו גם נפגשים עם ראש העיר בעניין הזה".

ראוכברגר מפרט ל"בחדרי חרדים" כי "לאחרונה, אחד הדברים שעלו זה האזור שנקרא רכס לבן, שם מתועדים לקום אלפי יחידות דיור. אנחנו ביקשנו שהציבור החרדי יקבל את חלקו כראוי ואני מקווה שככה יהיה".

יו"ר 'יהדות התורה' התייחס להצעה לבנות שכונה למגזר החרדי בעטרות ואמר כי "יש רעיונות כמו אזור עטרות שאנחנו די אדישים לנושא הזה, אני לא בטוח שהאזור הזה בכלל הוא רלוונטי. אני לא בטוח שאפשר להקים שם, זה מעבר לקו הירוק מבחינת האמריקאים. אני לא בטוח שזה יקום. יש גם הצעות נוספות".

"דבר אחד ברור", הוא מוסיף, "אין שום צל של ספק, אנחנו נעמוד בצורה ברורה וחד משמעית, על כך, שבכל פתרונות הדיור שיועלו בירושלים, הציבור החרדי יהיה בפנים ויקבל את חלקו כראוי ויאה לו".

- אתה אופטימי לגבי רכס לבן, כי אחרים אומרים שברקת נחוש שלא יהיה למגזר החרדי חלק ונחלה ברכס הזה?

"אני לא יודע מי זה 'אחרים' שאתה אומר. המילה אופטימי היא לא רלוונטית. אני מעריך שהמגזר החרדי יקבל פתרונות דיור ונתח יפה במסגרת פתרונות הדיור שיוצעו בירושלים. אם זה יהיה דווקא 'רכס לבן' או שזה יהיה רמות או מקומות אחרים, אני לא יכול להגיד לך, עדיין מוקדם".

- מה הסיבה האמיתית שאתם נגד הקמת שכונה חרדית בעטרות, הרי ברקת טוען שכמו שרמת שלמה כיום הוא מקום פופולארי, למרות שהוא מאוד סמוך לכפרים הערבים – פלסטינים, גם עטרות יכולה להיות שכונה יפיפייה למגזר החרדי?

"אנחנו לא מתנגדים להקמת עטרות, אלא אנחנו אומרים, שכרגע הנושא של עטרות הוא לא רלוונטי. זה ציפורים על העץ. וכשמדברים על פתרונות רלוונטיים - אנחנו דורשים להיות בפנים, עטרות? לא יודע".

- ברקת, ראש העיר, צופה בך כעת. תן לו דרישה ברורה מה אתם דורשים, חמישים אחוז מיחידות הדיור שייבנו בירושלים בשנים הקרובות? מה הדרישה הברורה שלכם, שחור על גבי לבן?

"אני לא מדבר עם ראש העיר ניר ברקת באמצעות התקשורת, אם אני רוצה אני מדבר איתו פנים מול פנים. שוחחתי עימו גם בנושא הזה ולכן אני לא מתכוון להעביר לו מסר דרך הריאיון הזה שאנחנו עושים. אבל בפירוש אני אומר - אנחנו דורשים שנקבל את חלקינו בצורה הגונה וראויה". ראוכברגר הוסיף לסיום כי "דרך אגב, אני חושב שראש העיר ניר ברקת - קשוב לזה ומבין את זה".
אליעזר ראוכברגר מצוקת הדיור ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד