י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הנקמה המתוקה של הפקיד היהודי בטראמפ

אחרי שגרר אותו לבוץ במלחמה מול ראש ה-FBI ג'יימס קומי, והשתמש בו כתירוץ להדחה, רוד רוזנשטיין, עוזר התובע הכללי של ארה"ב, השיג את הנקמה המתוקה שלו בנשיא דונלד טראמפ, ומינה תובע מיוחד לחקירת הקשרים בין אנשי הקמפיין של טראמפ לרוסיה. הדובדבן שבקצפת: מינוי בהפתעה ללא כל הודעה מוקדמת

רוד רוזנשטיין. צילום: רויטרס
רוד רוזנשטיין. צילום: רויטרס



עוזר התובע הכללי האמריקאי 'נקם' בנשיא ארה"ב דונלד טראמפ לאחר שזה 'השתמש' בו להדיח את מנהל ה-FBI ג'יימס קומי. כזכור, טראמפ פנה לעוזר התובע הכללי, היהודי רוד רוזנשטיין, וביקש ממנו חוות דעת על ג'יימס קומי. רוזנשטיין נתן חוות דעת שלילית על קומי וציין כי "קומי פעל לא נכון כשפרסם שמתנהלת חקירה נגד הילרי קלינטון במהלך מערכת הבחירות".

טראמפ השתמש בתחילה במכתבו של רוזנשטיין כתירוץ להדחת קומי, אך אז "זרק אותו תחת גלגלי האוטובוס". לאחר שטראמפ 'השתמש' ברוזנשטיין, הצהיר הנשיא כי הוא זה שהחליט להדיח את קומי וכי היה מעוניין בכך עוד מיומו הראשון בתפקיד. טראמפ ועוזריו שינו מספר פעמים גרסאות בנוגע לפיטורים, אך רוזנשטיין, שהרגיש נבגד, המתין בשקט בפינה והכין את הנקמה.

רוזנשטיין, שכעס על השימוש שטראמפ עשה בו, החליט לנקום בצורה אלגנטית ומינה את רוברט מולר, מי שהיה מנהל ה-FBI לפני קומי המודח, לחקור האם היו לטראמפ קשרים אסורים עם הרוסים במהלך קמפיין הבחירות.

"על אף המינוי אין רמז שאכן היו עבירות או שיוגש כתב אישום בפרשה" אמר רוזנשטיין. "אני בטוח שחוקר מיוחד הכרחי כדי שלעם האמריקאי יהיה ביטחון בתוצאות החקירה".

רוזנשטיין אף החליט להגיש את הנקמה בצורה המתוקה ביותר - בדרך "הטראמפית" - הפתעה מוחלטת. ההודעה על מינוי תובע מיוחד בפרשת הקשרים עם רוסיה הגיעה בהפתעה מוחלטת לבית הלבן ורק לאחר שהמינוי כבר יצא לדרך.

רוזנשטיין הופך כך לאחד האנשים החזקים והמרכזיים בפרשה, זאת מאחר ששר המשפטים, ג'ף סשנס, לא יכול לפעול בעניין לאחר שפסל את עצמו מטיפול בחקירה, זאת על רקע אי-דיווח על פגישה שלו עם גורמים רוסיים בזמן המרוץ לנשיאות.

טראמפ, כצפוי יש לומר, יצא למתקפה כוללת. "אפילו בפרשות קלינטון ואובמה לא מינו תובע מיוחד. מדובר בציד המכשפות הגדול ביותר בהיסטוריה האמריקנית" צייץ.

בתוך כך, על רקע החשדות נגד טראמפ בדבר קשרים אסורים עם הרוסים, סוכנות הידיעות רויטרס פרסמה כי היועץ לביטחון לאומי לשעבר מייקל פלין, וגורמים נוספים בקמפיין הבחירות של טראמפ ניהלו קשרים עם גורמים רוסיים בכירים, עשרות פעמים בשבעת החודשים האחרונים של מערכת הבחירות ואף לאחר הבחירות. בנוסף לכך דווח, כי "באחת השיחות נידונה אפשרות להקים ערוץ התקשרות עם הרוסים שיעקוף את הסוכנות לביטחון לאומי".

כזכור, בתחילת השנה הכחישו בבית הלבן כי טראמפ ניהל קשרים עם גורמי ממשל רוסיים במהלך הבחירות לנשיאות ארה"ב, אלא שמאוחר יותר, אנשים בסביבתו של טראמפ הודו כי התקיימו פגישות כאלו.

על פי הדיווח של רויטרס "שישה מקרים של יצירת קשר נחשפו בפניהם, בהם שיחות טלפון בין סרגיי קיסליאק, שגריר רוסיה בארצות הברית לבין יועצי טראמפ ומייקל פלין, יועצו הראשון לביטחון לאומי של טראמפ שהודח מתפקידו.

בתחילה, הגיב טראמפ למינוי התובע המיוחד באופן ממלכתית ואמר: "חקירה מקיפה תאשר את מה שאנו כבר יודעים, לא היה שום קשר בין אנשיי לגורם זר", אולם היום כבר לא התאפק וצייץ בחשבון הטוויטר שלו: "למרות כל המעשים הלא חוקיים שהתבצעו בקמפיין של קלינטון ובממשל אובמה, מעולם לא מונה חוקר מיוחד" כך טראמפ.
דונלד טראמפ רוד רוזנשטיין חקירה תובע מיוחד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד