י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

המשגיח נעצר בסין: המראה החרדי החשידו כמוסלמי

משגיח כשרות עוכב במחסום באחד הכביש המהירים במחוז שינג'יאנג בסין, ולאחר שנחשד למוסלמי קיצוני

אילוסטרציה, מטבח סיני. פלאש
אילוסטרציה, מטבח סיני. פלאש



משגיח הכשרות SKS מהדרין עוכב בשבוע האחרון במחסום באחד הכביש המהירים במחוז שינג'יאנג בסין ולאחר שנחשד למוסלמי קיצוני בשל חזותו החיצונית.

למרות ניסיונות השכנוע כי מדובר ביהודי, השוטרים המקומיים הורו לו להתלוות אליהם והוא נלקח לתחנת המשטרה המקומית. לאחר שהפקיד את דרכונו הוא נחקר במשך שעות אחדות אודות מעשיו במחוז המאופיין בתושבים מוסלמים רבים.

רק לאחר שהוברר להם למעלה מכל ספק כי אינו מוסלמי וכי מדובר בלבוש יהודי מסורתי הם החזירו לו את דרכונו ושחררוהו לדרכו.

"לרגע חשבתי שאצטרך להפעיל גורמים מחוץ לסין ובשל התארכות החקירה", סיפר המשגיח לאחר שחרורו. "לא עזרו כל הסברי הנהג שהתלווה אלי ותרגם את הבהרותיי. הם היו נחושים לעכב אותי לחקירה ולהבטיח כי איני מזיק לביטחון המקומיים".

בשנים האחרונות נלחמות הרשויות בסין בחירוף נפש בהתרחבות האיסלאם הקיצוני במדינה ובמדינות השכנות. כחלק מהמאבק בטרור הן מהדקות את הפיקוח במחוז שינג'יאנג המוסלמי בצפון מערב המדינה ובשל החשד לחדירה של איסלאם קיצוני באזור.

האדמו"ר משאץ אשדוד. צילום: יהודה פרוקביץצילום: האדמו"ר משאץ אשדוד. צילום: יהודה פרוקביץ
האדמו"ר משאץ אשדוד. צילום: יהודה פרוקביץ




בשיחה ל'בחדרי חרדים' מספר יו"ר מערכת הכשרות SKS מהדרין האדמו"ר משאץ-אשדוד רבי דוד מוסקוביץ כי אין זו הפעם הראשונה שבמחוז הזה בסין נעצרים משגיחי כשרות. "בעבר נדרשתי להפעיל מערך שתדלנות כדי לשחרר משגיח שעוכב במחוז הזה בשל חזותו החרדית. בשונה מהמדיניות הביטחונית שאנחנו מכירים במערב, בסין לא לוקחים סיכון, כך שהמדיניות הביטחונית שם מחמירה בהרבה".

"זה כמובן לא מונע מאיתנו לפקח על מפעלי מזון באזור משום שבסופו של יום, לאחר שמעמידים אותם על טעותם, הם משחררים לאלתר מאפשרים מעבר חופשי באיזורים הרלוונטיים לנו".

"לא זו בלבד: ברגע שהם מבינים כי מדובר ביהודי, ועוד ברב יהודי, הם מתנצלים ומשחררים לאלתר. העם הסיני מאד מעריך את העם היהודי. הם נוהגים לומר שהיהודים הם "עם חכם". הם פשוט חשדניים כלפי זרים מהמקום הביטחוני. לא מעבר לכך".

במסגרת החשש מפני מעשי טרור הן מקשות על המיעוט המוסלמי המקומי לעטות סממנים דתיים בולטים מידי. לעיתים קרובות מאשימים בכירים סיניים תושבים מקומיים בהקצנה דתית, טרור ובדלנות.

כחלק מהניסיון למנוע טרור, רמת האבטחה בתחנות הדלק המקומיות הינה חסרת תקדים. שוטרים מקומיים מוצבים בתחנות הדלק כבדרך קבע, ומתדלק שחזותו החיצונית מעוררת חשד נלקח לאלתר לחקירה משטרתית.

מחוז שינג'יאנג הוא אחד מחמישה מחוזות אוטונומיים בסין. הוא ממוקם בצפון מערב המדינה וכ-45% מתושביו הם אויגורים – מיעוט אתני שמעולם לא ראה עצמו חלק מסין. במחוז חיים מוסלמים ממוצא טורקמני. כחלק מהצעדים הביטחוניים שנוקטת סין, נדרשו בשנה שעברה מיליוני אזרחים מהמחוז להשיב את דרכוניהם לתחנות המשטרה המקומיות.,
משגיח כשרות סין חקירה שאץ אשדוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד