י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

השבת של איוונקה: הרב התיר לטוס לסעודיה

בספרה מתארת איוונקה - בתו של נשיא ארה"ב טראמפ, מהי השבת של היהודים, ותרומתה לחיי המשפחה. היא מצהירה על שמירתה אך קיבלה היתר לחללה

טראמפ עם הרב של איוונקה. צילום: רויטרס
טראמפ עם הרב של איוונקה. צילום: רויטרס



בספרה החדש, "נשים שעובדות", מתארת איוונקה טראמפ בתו היהודיה של נשיא ארה"ב על הצורה בה משפחתה מתייחסת לחגים היהודיים ולשבת.

"מזמן שקיעת החמה ביום שישי עד מוצאי שבת בערב, המשפחה שלי ואני שומרים את השבת", כתבה. "במהלך הזמן הזה, אנחנו מתנתקים לחלוטין - אין הודעות דוא"ל, אין טלוויזיה, אין שיחות טלפון, אין אינטרנט. אנחנו נהנים ביחד בלי הפסקה, וזה נהדר".

היא הוסיפה "חשוב מאוד להתנתק מהסביב ואת הזמן להקדיש למשפחה אנחנו נהנים מארוחות משפחתיות של כמה שעות ביחד, קוראים, הולכים לטייל בעיר, מנמנמים, ופשוט מסתובבים ונהנים מהשבת ומהמנוחה.

כזכור, במפתיע או שלא, ביום השבעת הנשיא טראמפ שחל ביום שישי קיבלה משפחת קושנר היתר מהרב שגייר אותם לנסוע חזרה הביתה לאחר ההשבעה ביום שישי כשכבר נכנסה שבת. זאת, בשל בטחונם האישי.

בשבוע הבא יגיע טראמפ לישראל כחלק מביקור של תשעה ימים במסע חוצה יבשות, כשהמסע יתחיל בסעודיה, מה שהכניס את משפחת קושנר היהודית לבעיה מאחר והטיסה תתבצע בשבת.

על פי מקורות בבית הלבן, רב התיר לה לטוס בשבת עם הנימוק שזה נסיעה על ידי גויים והיא חייבת להיות תחת אבטחה קפדנית - כי יש חשש לחייה אם לא תהיה תחת שמירה של השירות החשאי.

כאמור איוונקה טראמפ וג'ארד קושנר יטוסו במטוס של חיל האוויר האמריקני לסעודיה עם הנשיא דונלד טראמפ, כשהיציאה ביום שישי לפני כניסת השבת - בטיסה שתגלוש לשבת. איוונקה עצמה לא יכלה לוותר על הנסיעה מאחר ויש לה חלק גדול בכל מה שנוגע לביקור בסעודיה.

לאחר הביקור בסעודיה תגיע פמליית טראמפ לישראל. הנשיא יבקר בכותל כשנכון לעכשיו באופן רשמי אף נציג רשמי ישראלי לא ילווה אותו. היחיד שילווה אותו בכותל עצמו יהיה רבה של הכותל והמקומות הקדושים הרב שמואל רבינוביץ. אך עדיין מופעלים לחצים שנתניהו כן ישתתף גם בביקור זה. הנשיא טראמפ לא שלל זאת בראיון המתפרסם הבוקר ב'ישראל היום'.

לו"ז הנשיא טראמפ בישראל:

• יום שני 22/5.

11 בבוקר נחיתה ונאומים בנמל התעופה בן גוריון, סיור בכותל המערבי, קבלת פנים בבית הנשיא, ביקור ביד ושם (עדיין לא סופי), ארוחת ערב בבית ראש הממשלה.

• יום שלישי 23/5.

נאום במצדה ולאחר מכן טראמפ יצא לביקור ברשות הפלסטינית בבית לחם, 13.00 המראה מנתב"ג.

צירים רבים בירושלים צפויים להיחסם לסירוגין והמשטרה נערכת בהתאם.
שבת איוונקה לוקשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד