י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

גינוי גורף לפשקוויל שהשווה את ראש אכ"א להיטלר: "חמור ומקומם"

יו"ר ש"ס אריה דרעי, גינה את הפשקוויל שפיזרו קיצונים, בסמוך לביתו של ראש אכ"א מוטי אלמוז - אשר בו נכתב: "סופך יהיה מר כהיטלר וחבריו" • שר הבטחון והרמטכ"ל הביעו שאט נפש וקראו למשטרה ללכוד את האחראים • צפו בתיעוד מההפגנה

מוטי אלמוז. צילום: אביר סולטן, פלאש90,
מוטי אלמוז. צילום: אביר סולטן, פלאש90,



גינוי מקיר לקיר לפשקוויל הקיצוני: בשעות הבוקר (שישי), הגיעו קיצוניים לכפר תבור בגליל התחתון, והפגינו מחוץ לביתו של ראש אגף כוח אדם בצה"ל, האלוף מוטי אלמוז, כחלק מהמאבק נגד גיוס חרדים לצבא.

בפשקווילים שפיזרו בסמוך לביתו נכתב "ה' ינקום נקמתם של בני ובנות ישראל שנשמותיהם נשרפו בצבא השמד על ידי סוחר הנשמות ראש אכ"א. ארץ אל תכסי דמם".

עוד נכתב "מוטי אלמוז ראש אכ"א, המוכר את נשמתו בעבור בצע כסף - עד מתי תשרוף נשמות בני ובנות ישראל בכבשונות אושוויץ - צבא השמד. דע לך, כי אית דין ואית דיין"



את הפשקוויל חותמים הקיצוניים במילים קשות: "סופך יהיה מר כהיטלר וחבריו".

במשטרת ישראל פתחו בחקירה על מנת לאתר את מפיצי הפשקוויל, כאשר ברשת אף פורסם תיעוד של המפגינים מחוץ לביתו של ראש אכ"א.

ראש אכ"א האלוף מוטי אלמוז התייחס להפגנה מחוץ לביתו. מהמידע שהגיע ל'בחדרי חרדים' עולה כי אלמוז אמר "הפלג הירושלמי חושב שהוא מורם מעם ופטור מהחוק וצריך לנקוט מולו יד קשה. הם חושבים שבעקבות הקשקושים האלה נקבל החלטות". עוד הוסיף אלמוז ואמר "אין בעיה עם ביקורת, צה"ל לא חסין מביקורת, רק יש צורה ודרך. האמירות בכרזות חמורות ויש לגנותן".

הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט, שוחח קודם לכן עם ראש אכ"א ודובר צה"ל, האלוף מוטי אלמוז והביע שאט נפש מהמתקפה עליו. "אני קורא לרשויות אכיפת החוק לפעול על מנת לשים ידם על האחראים למעשה המכוער", הוסיף הרמטכ"ל והבטיח כי מפקדי צה״ל וחייליו ימשיכו לעשות למען בטחון אזרחי ישראל ולא ירתעו מהתקפות מסוג זה.

התגובות לא איחרו לבוא, ‏השר אריה דרעי צייץ בחשבון הטוויטר וכתב, "הכרוזים שפוזרו ליד בית האלוף אלמוז חמורים ומקוממים ביותר. המבצעים חצו את כל הקווים האדומים". דרעי הדגיש בדבריו את הידוע לכל כי "מדובר בשוליים של הציבור החרדי".

יו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד בתגובתו ציין גם הוא כי מדובר ב"קיצונים מסיתים שאיבדו כל קשר לערכי היהדות. ההשוואה בין צה"ל למשרפות אושוויץ היא לא רק מטורפת, היא גם פלילית. מי שתוקף כך את אלופי המטכ"ל צריך להישלח לכלא".

שר הביטחון ליברמן הגיב ואמר כי "ההסתה הקשה נגד אלוף אלמוז, וכלפי צה"ל, חייליו ומפקדיו - היא בלתי נסבלת ומהווה חציית כל קו אדום. אסור לנו להשלים עם תופעות מסוכנות שכאלו".

יו"ר ועדת החוץ והביטחון ח"כ אבי דיכטר הבין כי גם הוא כי מדובר באנשים חריגים ואמר "הקיצוניים שביצעו את המעשה הנפשע היום והסיתו לרצח ראש אכ"א אינם מייצגים את החברה החרדית בשום צורה. אני יודע שרוב מוחלט מהחרדים מגנה את המעשים הללו ואני מצפה שיוקיעו ויקיאו מתוכם את הפושעים". דיכטר אף הגדיר אותם "מחבלים, לאומנים מטורפים" והוסיף כי את התופעה הפרועה הזו יש לעצור ומיד.

עדכון: 14:45
פשקוויל קיצונים צהל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד