י"ח אייר התשפ"ד
26.05.2024

פרידה מאפי: "תמיד עם חיוך ושמחת חיים"

הרב נתן צבי ירום, נפרד בטור מיוחד, משכנו המתנדב אפי גדסי ז"ל שמצא הבוקר את מותו באורח טראגי, בעת שהיה בדרכו להציל חיים

אפי גדסי ז"ל
אפי גדסי ז"ל



החיוך שלך ילווה אותנו לנצח. אפי היקר. כולנו ממאנים לעכל את הבשורה הקשה. בעלותך בסערה השמימה. כל כך מאפיין את אישיותך המדהימה. הצורה בה נלקחת לבית עולמך. בשיאה של עוד נתינה לזולת. ובזמן שכולם נמים את שנתם. ואתה בטבעיות אופיינית נזעקת להציל אחרים. כזה היית אדם אציל ומחייך תמיד.

זכיתי שהיית מגיע לשעורים שלי. הופעתך הייתה אי של נתינה ואהבת חברים. היו לנו כל כל הרבה שיחות על אהבה אמונה ויראת השם. כולי הייתי בהתפעלות על אמונתך הצרופה והאיתנה בכל מצב ובכל זמן. בהלקחך מעמנו, השארת לנו מסר אדיר של נתינה.


תמיד עם חיוך ושמחת חיים. בימים אילו בהם אנו מתכוננים לקבלת התורה. ויחן שם ישראל נגד ההר. כאיש אחד בלב אחד. אנו מצווים להעמיק ולהשריש בנו אהבת חברים. אתה היית סמל למופת מהי אהבת חברים. מהי מסירות עד אין קץ. החפץ חיים זצל מסביר את מאמרו של התנא רבי עקיבא ואהבת לרעך כמוך. כמו שאדם אוהב את עצמו למרות החסרונות שיש לעצמו. ורק האדם יודע לעומק מהם חסרונותיו. ובכל זאת הטבע הוא שאדם אוהב את עצמו. כל תאהב את חברך למרות החסרונות שיש לו. ומי מאיתנו אינו לוקה בחסר. אתה אהבת את כולם. וכולנו מרוב החיבה ואהבה שיש לנו אליך.

נתחזק ונאהב את איש רעהו. המדרש אומר בני כלום מה אני מבקש מכם. אלא שתהיו אוהבים זה את זה. יראים זה את זה. ןמכבדים זה את זה. אפי היקר והאהוב על כולם. רוחך תמיד תלווה אותנו. בזכותך נרבה באהבת חברים. גם שלא תמיד נוח לנו. גם שלא תמיד מסתדר לנו. תמיד נזכור שאפי לימד אותנו. נתינה בכל מצב ובכל זמן. אהבת חברים גם כשיש דברים שאינם עולים בקנה אחד עם מה שאנו חושבים. ובזמן שהמון העם הולך אחר הזרם. ומקיים את מציאות ההוייה בשנתם.

אנו נהיה תמיד עם שאיפה לנתינה. אפי היקר תנוח בשלום על משכבך. ואנו נעשה לזכרך. נזכור אותך לנצח. ונשתדל לחייך לשני. כי בהלקחך מעמנו. החיוך שלך טמון עמוק בלבנו.

הכותב וחותם בלב דואב ועצוב. חברך נתן צבי ירום.
אפי גדסי הרב נתן צבי ירום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד