כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

לייבל'ה מתלבט בחתונה: איך עוזרים לנגידים

והשבוע בלייבל'ה: סיכום מהר מירון, חתונת היועץ האסטרטגי גלהר, מה חתמו שר האוצר ומשפחת פרוש. וחשיפה מהקמת ארגון 'עזר לנגידים' שכל כוונתו דווקא לעזור לנגידים • אל תחמיצו

לייבל'ה מתלבט בחתונה: איך עוזרים לנגידים
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים



כשסגן השר מתכופף לרב במירון

'עשן ההדלקות כבר חלף עבר לו עם הרוח, עשן הוויכוחים על מירון עדיין לא'. הרהר לייב'לה לעצמו, אך מדוע להתרכז בשלילי? שאל לייבל'ה את עצמו. הן ל"ג בעומר הוא חג כל כך מקסים ויפה, כדאי לפתוח בצד השמח והמחוייך שלו. ואכן ראשית פותח לייבל'ה בדיווח על משפחת פרוש, אצל משפחת פרוש, מירון היא חגיגה של ממש. במעלה ההר פגש לייבל'ה את סגן השר פרוש עורך חלאק'ה לנכדו, בן לבנו העסקן - יענקי פרוש. לייבל'ה ניגש אף הוא לגזוז ממחלפות ראשו של היניק בן השלש.





בהמשך הגיע פרוש האב למתחם הידוע המזוהה עם הרב שלום ארוש. וכמו שנאמר, ציר ברסלב ושלומי אמונים חזק מתמיד. לייבל'ה ראה גם ראה מהו תלמיד בפני רבו, כיצד סגן השר מתכופף מלוא קומתו התמירה וזוכה לברכה מעליותא מהרב ארוש.





וטרם ישכח לייבל'ה, הוא מדווח לכם על פרוש ג'וניור (שגם התברך במירון כמובן). הוא נצפה השבוע בסוד שיח עם שר האוצר משה כחלון, השניים נצפו בטקס חתימה על הסכם גג בלוד. לייבל'ה גילה כי לפרוש קשרים אישיים וקרובים עם ראש העיר שם, רביבו. לייבל'ה חושב כי בין השר כחלון לבין פרוש יש הרבה מן המשותף, תכלע'ס שניהם דואגים לפרוייקט 'נטו-משפחה'.





ואפרופו אלעד והתחבורה של מירון שנחלה הצלחה גדולה, רגע לפני שכולם עלו לאוטובוס. לייבל'ה ראה את הדובר חיים לוריא מעניק בשם ראש העיר, את חבילת המסע למירון למנכ"ל מוסדות מרכז ויז'ניץ באלעד, חיים יוסף זומר.



חתונה תקשורתית

כבר מל"ג בעומר הידוע המתין לייב'לה לחתונה אחת מפורסמת, חתונה אחד ויחידה. היועץ האסטרטגי ארי גלהר שנישא ביום רביעי בערב בגן האירועים שאפילו הוויז לא מכיר - 'צלע ההר' במושב מחסייה ליד היישוב הקנאי בית שמש.

לייבל'ה לבש את חליפתו הטובה ביותר, קשר את עניבת הסטן האדומה עם פסי הכסף ומיהר לאולם עוצר הנשימה, טרם הספיק לייבל'ה להיכנס הבחין מיד כי אנשי תקשורת חרדים רבים מכל הגוונים (שחור, שחור בהיר ושחור כהה). היו בחתונה של היועץ שיודע להגיד לכל אדם בדיוק, אבל בדיוק. את אשר הוא בוחר לשמוע.

ראשית כאמור מתחיל לייבל'ה עם שושביני החתונה, התמים מנחם מענדל גרוזמן נצפה במהלך היום שהוא מתכונן כל כולו ביתר עוז, גרוזמן אף ליווה את החתן יחד עם המרצדס להסתפר לרגל האירוע, וחבש בעצמן פפיון כנהוג בעדת התקשורת, אם כי זקנו הארוך של התמים הסתיר מעט את הפפיון.





לייבל'ה נזכר כי אכן בעוד לייבל'ה עשה את דרכו סמוך למשרדי האתר בו אתם גולשים כעת טרם פסע לחתונה, נצפה גרוזמן שהגיע לסיור בבני ברק שהוא מצלם את הבניינים הגבוהים שלא ניתן לראות כמותם בנחלאות. גרוזמן פסע בשלווה כדי לאגור כוחות לקראת החתונה של גלהר, שבה הוא עתיד לשמש כשושבין ראשי. על הדרך הוא הזריק לעצמו מנת השקפה מר' יהודה אייזנברג.





'זה בהחלט היום של גרוזמן,' הרהר לייבל'ה לעצמו תוך כדי לגימת משקה אלכוהולי בצבע ענבר, לייבל'ה הבחין כי גרוזמן מתערבב מעט עם מנכ"ל המקומות הקדושים רמטכ"ל האירועים וכו' וכו' וכן על זה הדרך הר' יוסף נחמיה שווינגר בקבוצת המושכים בחוטים. בחתונה עצמה נישק גרוזמן את המנכ"ל הנערץ בחיבה וביראת כבוד הראויה.





בעוד לייבל'ה מבחין בעיתונאים הרבים שעברו הלוך ושוב באור הירקרק של האולם, הבחין לייבל'ה כי לאחד העיתונאים לחש החתן "יש לי סיפור מטורף לגמרי עבורך למהדורה". מובן מאליו שאין סיפור ואין נעלי שפיץ, אך העיתונאי היה מרוצה עד הגג. בקיצור החתונה הייתה אירוע שאחד מבכירי השבועונים הגדיר במדוייק, 'יום רביעי היחיד בשנה שהיה לעיתונאים שקט'.

בשביל האולם בין העצים הרבים עמוסי הנורות, הבחין לייבל'ה בנגיד הרבני, מומו רייך משכונת בורו פארק בברוקלין. מחשובי חסידי לוצק ומארח ענק בפני עצמו, לייבל'ה ביחד עם איש ההנחיות והחסד הגדול חונה דייטש, שמעו על יוזמה חדשה המתארגנת בארה"ב להקים ארגון 'עזר לנגידים' שיאגד ויעזור לנגידים הצריכים עזרה וסיוע, בכדי להראות את עושרם וכבודם ואת יקר תפארת ממלכתם. במשרדי הארגון יש כמה סוגי הזמנות, אפשרות להזמין חמישה רולאפים עם ברכות ממוסדות לשבת האופרוף, הזמנת אדמו"רים מדרגים נמוכים לשמחת החתונה, והדובדבן שבקצפת, צעירים ממוצא סיני לבושים בחליפות יוקרה ומצויידים במכשירי סמארטפון משוכללים, שיישבו בשולחן ויגידו באנגלית ברורה שהם עושים ביזנעס עם בעל השמחה.





ולאחר שהוקם בעמל יזע ודמעות ארגון 'עזר לנגידים', ראה לייבל'ה את איש החסד חונה דייטש כשהוא יושב יחד עם צמרת משרד הבריאות של ליצמן, החברים. יוסטמן, איזק ובצצ'יק. דייטש ניצל את הקשבת של החברים, וסיפר על כך שלמרות היותו איש שלומי אמונים, במשרד הבריאות מנהלים מעצמה נפלאה של חסד. תמיד עוזרים לי בכל צעד ושעל.





לייבל'ה הסתובב לו בחתונה כשצלילי המוזיקה הרגועים משהו מתנגנים באזניו בקול נעים, משמאלו של לייבל'ה נראה הנציג החרדי של השר בנט במל"ג, ישראל תיק. בשיחה צפופה עם הבוס, לייבל'ה חושף כי השניים נפגשו מספר שעות קודם לכן בלשכת השר בכנסת, כשהנושא הבוער על השולחן היה: יחסי המל"ג והמגזר החרדי.





'הגיע לב ליבה של החתונה' הרהר לייבל'ה בהתרגשות במעמד החופה, בעוד החתן נושא תפילה הבחין לייבל'ה בדוברי הרבנות הראשית לישראל, קובי אלתר ודודו עמר. השניים נצפו כשהם מנסחים את ההודעה האחרונה שהופצה במהירות הבזק, לייבלל'ה עקב בעניין גם במי שעקב אחר ההודעה, הלא הוא אבי גרינצייג עורך 'קו עיתונות' שתרם מחלקו לניסוח המדוייק של העניין.





מחוץ לאולם החתונה לאחר הקומזיץ שנמשך לתוך הלילה, ראה לייבל'ה את הדוגמן החרדי הנודע, שמוליק אברהם. שמוליק נצפה שהוא סוחב נעלי עקב בצבע צהבהב שבוודאי נקרא בשפה המקצועית 'צהוב בננה' או משהו מעין זה, לייבל'ה הבין שכנראה הרעייה התקשתה לעלות במעלה צלע ההר עם עקבים, והבעל המסור התנדב להחזיק.





מי שהנחה את החופה היה עורך הכי טובים 'בקהילה' שלמה קוק, שקיבל את ההודעה על הבחירה בו לתפקיד ההנחיה רק כחצי שעה קודם לכן. מסתבר שגם חבר טוב כמו קוק, הופתע מהתפקיד שניחת עליו בהפתעה בדיוק ביום סגירת העיתון והורדתו לדפוס.

לייבלה עוד הספיק לתפוס את קוק ממהר לצאת מבניין המערכת באשדוד כשהוא מותיר את סיום העריכה בפועל על העורכים במקום אלטר גרובייס ומוטי וינשטוק. הדד-ליין קרב ושעת המנחה הגיעה. חדר העריכה הפך לבית כנסת מאולתר, מצד אחד מעצבים שער ומן הצד השני מצטרפים להשלמת המניין. לייבל'ה הספיק לתעד את המו"ל הרב פפר משמש כשליח ציבור.





ברגעים שאחרי 'עלינו', הציץ לייבל'ה בחטף לקטע החותם את טורו של הפרשן הוותיק יעקב ריבלין. והבחין בהלצה ששמע ריבלין השבוע מ"יהודי חסיד ממיודענו". לייבל'ה קדח במוחו לנסות לזהות את המקור החסידי אך לשווא. פחות משבעה ימים ושבעה לילות הספיקו ללייבל'ה להיזכר שבאחד מדיוני 'הקבינט', הוא קרא את הדברים מפיו של העורך האחראי בבקהילה, אלטר גרובייס.

מדין 'אל תמנע טוב מבעליו' (לא חשוב כרגע מי הבעלים של הבדיחה). לייבל'ה משתף את הקוראים בהלצה המדוברת, שמספרת על מנהג הבדחנים האירופאים לצעוק "שאבעס" כשהם מבקשים טיפ. לייבל'ה מקווה לזכות להבין גם הוא את הקשר להדלקות המאוחרות במירון.

והנה הסיפור: "השבוע סיפר לנו יהודי חסידי ממיודעינו על מנהג ותיקין ב'מצווה טאנץ'. כאשר הבדחן רוצה לרמוז שמגיע לו טיפ הוא צועק פתאום "שאבעס – שאבעס". מה פתאום הוא נזכר דווקא השבוע בסיפור זה? אין לנו מושג. רק שמענו ורשמנו. בעלייה הבא למירון נתפלל שנבין".

ואם כבר הזכרנו את שמו המפורש של הפרשן, לייבל'ה מדווח כי פגש את הפרשן יעקב ריבלין שבא לאזור האולמות לקראת חתונת בתו, סבב האולמות הסתיים בהפתעה כאשר מצד הרחוב נראה הקולגה מקול ברמה, משה גלסנר. השניים לחצו ידיים בחביבות ונפרדו לשלום.





וידיעה קצרה לטובת כלל הציבור שחיפש השבוע באפליקציית הווצאפ את העיתונאי הבכיר ועורך חדשות 'משפחה', אליעזר שולמן. שולמן דיווח השבוע ברשתות החברתיות כי הוא לא יכול ליצור קשר באמצעות הווצאפ, זאת בשל תקלה ממושכת. לכל המעונינים לקבוע עם העיתונאי פגישה חשובה או שיחה על כוס תה קר, יאלצו להמתין לשבוע הבא בו יחזור המכשיר של שולמן לעבוד.

יום הולדת פוליטי

'כנראה שהדברים הגדולים השבוע קרו כולם ביום רביעי', אמר לייבל'ה לעצמו, ואכן לייבל'ה מדווח כי ביום רביעי השבוע, היום בו נבראו המאורות הגדולים, התכנסו ראשי המפלגות החרדיות השרים דרעי וליצמן, ח"כ גפני ורב הכותל לדון בנושא חוק הכותל. מפגש הבכירים התקיים בלשכתו של ליצמן בכנסת. לייבל'ה חושף כי מלכתחילה הפגישה הייתה אמורה להתקיים בחדר סיעת ש"ס אולם לאחר קרב מהיר מול מזכיר הסיעה, אשר מדינה. היא הועברה ללשכתו של השר הפופולארי. לייבל'ה תיעד את רמטכ"ל ממלכת ליצמן הקרוי בפי כל עיתונאי מתחיל מר 'איפה בבצ'יק', יושב יחד עם אבי דז'דק במקומם הקבוע, על גרם המדרגות. סמוך ונראה ללשכתו של הבוס. השניים נצפו כשהם רווים נחת מהנוקאאוט שלהם על מדינה (המזכיר, לא מדינת ישראל).





לייבל'ה הבחין כי מעט קודם לכן, כשהגיעו השרים למקום המפגש, הם גילו כי ח"כ גפני שוב מבריז ומאחר כהרגלו, בתחילה חשבו החברים כי גפני לא מצליח לצאת מביתו בשל הדבק שהודבק לדלת ביתו, אך מבירור מהיר התברר כי גפני בעיצומו של נאום מוכן מראש משנים עברו על 'קריסת מירון'. ליצמן ודרעי לא בזבזו זמן והגיחו ללשכתו של השר בנט, לאחל מזל טוב לרל"ש הכל יכול, גן צבי. לרגל יום הולדתו. לייבל'ה מצטרף לאיחולי המזל טוב ולוחץ וירטואלית את ידו של הרל"ש.





לייבל'ה שרבב ראשו לשמוע את הדו שיח הקצר והאזין לליצמן שכהרגלו, שם לב לפרטים הקטנים וגער בגן צבי על חולצתו הצבעונית. "פעם היית מגיע עם חולצה לבנה, מכובדת". אמר ליצמן בקול של משגיח בישיבה. בין כך ובין כך, דרעי חיבק את השר אריאל שהיה במקום וניחמו על תוצאות דו"ח מבקר המדינה.



ואם כבר הזכרנו את ליצמן שר הבריאות, השר נצפה ביום שישי האחרון שהוא מול דוכן אבטיחים בוחן בעיניו אבטיח אחר אבטיח. ובוחר לבסוף כשמאי בשעתו את הטוב ביותר עבור המשפחה, לייבל'ה כמובן שמח לגלות שהשר החביב שומר בעצמו על בריאותו ומחליף מיני מתיקה בפירות שנשתבחה בהן ארץ ישראל.





לייבל'ה שם פעמיו לכיוון מסדרון היציאה מהכנסת, והצליח להנציח רגע דרמטי במיוחד. הרל"ש של אייכלר, רבינוביץ'. חרג ממנהגו וטיפס עד ליציע העיתונאים כדי לאחל מזל טוב לפוליטי של בחדרי יעקב גרודקה, שנולד במזל גן צבי וחגג 30 שנות קיום להיווסדו.

רבינוביץ', שרק מספר ימים קודם לכן ניהל ביד רמה את מבצע מירון וההדלקה של החסידות החמישית בגודלה בישראל, היה נראה מדושן עונג. לייבל'ה משער כי שביעות הרצון היא בגלל האופטימיות לגבי ביקורו של הנשיא טראמפ במירון.





לייבל'ה השתהה מעט לראות מי עוד יבוא לאחל לכתב המתוק מזל טוב, ואכן פתע הופיע סגן השר האהוב, מאיר פרוש. ללייבל'ה נודע כי מתנת יום ההולדת הייתה סלפי נדיר של סגן השר עם חתן השמחה.





עוד נודע ללייבל'ה, כי סגן השר חשף בפניו של גרודקה בגילוי לב על ה"סלפי הראשון" שלו. לייבל'ה מביא את הסיפור המרגש כהוויתו: בעת מבצע 'צוק איתן' עת שימש פרוש בתפקיד חבר בוועדת חוץ וביטחון בעת שהותם ב'בור', נשמעה לפתע אזעקה. פרוש ששוחח באותה העת עם ח"כ עמר בר לב, פנה לאחת הפינות עד יעבור זעם. בר לב ניצל את הרגע, שלף סמראטפון וביקש מפרוש 'סלפי'. "אז לראשונה שמעתי מהו סלפי", חשף סגן השר לגרודקה. לייבל'ה תוהה, מדוע השר לא שאל מה זה סמארטפון בכלל?

לפתע משכה את תשומת ליבו של לייבל'ה דמות רחבה מעט, לייבל'ה הבחין להפתעתו בשר התחבורה שכבש את הרכבת במסע למירון שהוא חובש כיפה, הפעם הבחין לייבל'ה כי הוא קד קידה בפניו של מוזס, כפי הנראה לאות הערכה על מאמציו להצלחת מבצע מירון, לייבל'ה כמובן תיעד.





ולסיום בעת שלייבל'ה פילס דרך לצאת מהמשכן בשער הכמעט ראשי, הוא פגש פנים אל פנים בדובר החרדי של טראמפ. לייבל'ה נחרד לגלות כי אף הוא מתנהג כאחד האדם ועובר בכניסתו במשכן בידוק ביטחוני, לייבל'ה תוהה מדוע לא מציידים אדם חשוב כמותו בתג מזהה שימנע ממנו את הבדיקה המיותרת הזו.





ואפרופו טראמפ, לפני הנחיתה של טראמפ באזור הכי סטרילי בנתב"ג נצפה במקום מלך נתב"ג, האיש והאגדה שרוליק וורטהיימר. שרוליק שוחח עם ח"כ אייכלר והרל"ש חיים רבינוביץ, מוטי פריד ידידו של דרעי. לליבל'ה נודע שהשיחה נסובה בענייני הפקת לקחים על מירון, הסיבה לכך שהחבר'ה שהו בנתב"ג באותה העת היא נחיתת המטוס הפרטי עם האדמו"ר מבעלזא, הישר מהממלכה הבריטית.








'תמונה אחת שווה אלף מילים' כך זוכר לייבל'ה מהקורס המזורז בעיתונות אותו עבר לפני כמה שנים, באמרה זו נזכר השבוע לייבל'ה שעה שעולם החסידות בכלל, ועולם הצילום בפרט. נערכים לחתונת המילניום של הצלם החרדי נפתלי לרר, בנו וממשיך דרכו של ממציא השיטה, שוקי לרר. החתן דנן נמצא חורש את מרכזי 'השטריימלך' בארץ במטרה למצוא שטריימל גבוה ופוטוגני יותר מכולם, לבסוף הגיע ל'שם טוב' שם התהדר בשטריימל מפוצץ.





כידוע לקוראים הנאמנים, לייבל'ה חובב אוכל יהודי אותנטי, וניתן למצוא אותו מתרוצץ כרגיל בין חנויות לממכר צ'ולנט וקיגעל תפוחי אדמה. עוד בטרם ל"ג בעומר עקב לייבל'ה מה עושים הזמרים והנגנים בימי ספירת העומר? לייבל'ה תיעד את חלקם נפגשים מחוץ למסעדות ברח' מלאכי, ליד מעדני זהב בירושלים. השבוע נקלטו בעדשה הצמד יואל קליין ושעיה גרוס שכנראה בדרך לעוד סינגל מוצלח.





והשבוע בשבתו של לייבל'ה במסעדת שמוליק כהן התל אביבית, גילה לייבל'ה להפתעתו, כי הסנדלר הולך יחף. שם בצד המסעדה ראה לייבל'ה את בני הירש, האיש והטשולנט מהשטעטל בבני ברק. סועד על שולחנו של כהן.





אץ רץ לו לייבל'ה שהוא תופס את מגבעתו לבל תעוף ברוח הקלילה, היעד: מסעדת 'קורניק' המשופצת, שם גילה לייבל'ה את ילד הפלא הבנש"ק, דודי פולק. הינוקא נצפה כשהוא ממתין למנה, לאחר שסיפר למוכר באילו אירועים יוקרתיים הוא שר במירון.



פינת הממים

את עינו של יוצר הממים צדה התמונה של ליצמן המכבד את השבת והוא נותן לה פרשנות משלה.





גם תמונתו של הבעל המסור צדה את עינו של יוסי חיים, שקרא עליהם את הפסוק המתנוסס במם.





והשבוע הגיע לייבל'ה לאירוע מיוחד, בעיר ביתר חגגו את שמחת האירוסין לבתו של יצחק רביץ סגן ראש העיר ובתה של רבקה, ראש הסגל בבית נשיא המדינה רובי ריבלין. החתן בחיר ישיבת חברון, נכד חבר המועצת הגרב"מ אזרחי ובנו של המרא דאתרא של הקהילה התורנית בקרית יובל הגר"א וינר. אכן ייחוס לעילא ולעילא, בשמחת האירוסין הקריא את התנאים, הסב הגרב"מ. ומי ששימש כעד היה שמוליק יעבץ המשב"ק המיתולוגי של הגרב"מ והאיש החזק כיום בספרא. לייבל'ה שמח על השידוך שהוא ממלמל לעצמו 'מי היה מאמין שחה"כ לשעבר אברהם רביץ ז"ל ישתדך עם הגרב"מ אזרחי?'.





מביתר דילג לו לייבל'ה לעיר הבירה, שם הגיע לאירוע של לוחם מלחמות השבת, חבר מועצת עיריית ירושלים יוחנן ויצמן. ויצמן הראה לכולם מי באמת מנהל מהלכים בגור אשר בכיכר ספרא. כאמור יוחנן השיא השבוע את בנו בסימן טוב, לחתונה ולשמחת השבע ברכות נהרו רבנים ואישי ציבור רבים וכל מי שהשבת בבירה חשובה בעיניו.





ואם כבר העלו את ירושלים על ראש שמחתנו, לייבל'ה מספר עוד בענייני עיריית ירושלים. האיש הפעם הוא סגן ראש העיר חיים אפשטיין. אפשטיין הגיע לרגל שמחת הבר מצווה עם החתן המתוק לכותל לשאת תפילה, לייבל'ה מברך במזל טוב.





ואפרופו אפשטיין, ביציאה מניחום אבלים אצל מורו ורבו הגר"ש אויערבך. פגש ברבי מתולדות אברהם יצחק. לייבל'ה האזין לשיחה ושמע את דברי האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק ששאל את אפשטיין: מה אתה עושה? אפשטיין מצידו השיב כי הוא סגן ראש עירייה בעיר מטעם עץ, האדמו"ר השיב לו 'אתה עושה דברים טובים'.



פינת המזל טוב

ולסיום כמה איחולי מזל טוב, ראשית ברכה חמה לאיש ש"ס יהודה אבידן, מנכ"ל חפ״א אשדוד. וכמו כן לרעייתו עו"ד גאולה תחי' להולדת הנכד בשעה טובה ומוצלחת.

ברכת מזל"ט לדוד רוטנר מנכ"ל רשת הלבשה 'דסקל' לרגל שמחת אירוסי בתו. החתן הבחור דוד יוסף רובינשטיין, לייבל'ה מאחל מזל טוב ובנין עדי עד מתוך בריאות ונחת.

ומזל טוב ליוסף דוב בורד יו"ר הכנסת אורחים 'בישטנא' ומבעלי רשת 'חד פעמי',‏ לרגל אירוסי בנו. הבה"ח מרדכי מתלמידי ישיבת 'מאמר מרדכי' נדבורנה- בניין עדי עד.

וברכה גם לרפי מנת, ראש המוסדות של הקהילה התורנית 'זכרון יעקב'. איש כשרות ענק ומנכ"ל שארית ישראל, לרגל אירוסי בנו. הכלה בתו של יצחק רייך ראש מועצת רכסים, בשמחת הוורט שם לב לייבל'ה כי השתיה על השולחן היא לא תחת כשרות 'שארית', לייבל'ה סמוך ובטוח כי לאחר שהמשפחות יתחברו יותר, כל המוצרים יהיו בהשגחת שארית.





והזמר חיים פולק, חגג השבוע את שמחת הברית לבנו בשמחה השתתפו הזמרים ארל'ה סמט דודי קאליש ומקהלת מלכות המורחבת.





וחגיגה בקידי שיק קובי בינט מנכ"ל רשת 'קידי שיק' חגג את אירוסי בנו בשעה טובה ומוצלחת, ענבי הגפן בענבי הגפן.
לייבלה רכילות חרדית ארי גלהר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד