י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

טראמפ החל במסע ועורר סערה: 'קומי משוגע'

טראמפ חתם על עסקת מיליארדים בריאד. ה"ניו יורק טיימס" מדווח שטראמפ אמר לגורמי ממשל ברוסיה: "פיטרתי את קומי המשוגע, ירד ממני הרבה לחץ"

דונלד טראמם וקומי. צילום: הבית הלבן
דונלד טראמם וקומי. צילום: הבית הלבן



נשיא ארה"ב פתח את מסעו הביניבשתי בסעודיה, שם נפגש עם המלך סלמאן וחתם על עסקת נשק בשווי של מאות מיליארדי דולרים.

על פי העסקה, ארה"ב תספק לסעודיה בעשור הקרוב נשק מתקדם שיכלול מסוקים וטנקים. טראמפ התגאה בהסכם ואמר "העסקה הזאת עוזרת למערכת הצבאית שלנו והיא תייצר מקומות עבודה נוספים לאמריקאים".

בניגוד לכל כללי הטקס, אשתו של טראמפ מאלניה ובתו איוונקה לא עטו כיסוי ראש, מה שעורר תרעומת בתקשורת הסעודית.

על פי דיווחים בתקשורת האמריקאית, המלך הסעודי אמר לטראמפ: "סוריה היתה פעם מדינה מתקדמת, הרופאים והפרופסורים שלנו הגיעו משם, אבל אותם אנשים גם הביאו חורבן על עצמם". לא פורסם מה הגיב טראמפ.

בתוך כך מדווח המגזין הפוליטי FOREIGN POLICY שאנשי מודיעין ישראליים נפגשו עם מקביליהם האמריקאים ורתחו מזעם בפניהם, על השמועות שטראמפ מסר מידע מסווג לרוסים, לטענת הישראלים המידע יגיע בסופו של דבר לאיראן ולסוריה איתם הרוסים חולקים מידע.

תוך כך מדווח ה"ניו יורק טיימס" שטראמפ אמר לגורמי ממשל ברוסיה, "פיטרתי את קומי המשוגע, ירד ממני הרבה לחץ".

ביום שני הקרוב ינחת בישראל הנשיא האמריקני ופמלייתו, המשלחת של הנשיא כללה 40 מטוסי תובלה יחד עם אלף מלווים שכוללים עיתונאים דיפלומטים ומאבטחים, את ההבטחה על הנשיא טראמפ מבצעים האמריקאים לבדם, והם הודיעו לישראלים שהם "מחוץ לתמונת האבטחה - אנחנו מסתדרים לבד, אנחנו לא צריכים שום עזרה בנושא האבטחה", כך הבהירו לעמיתיהם הישראלים.
טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד