כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

סבסוד הצהרונים: גם הילדים החרדים יקבלו נתח מהעוגה

תכניתו של כחלון שתאושר בממשלה הבוקר תכלול בסופו של דבר את הילדים החרדים. כל הפרטים

שר האוצר כחלון, פלאש90
שר האוצר כחלון, פלאש90



הממשלה צפויה לאשר הבוקר (ראשון) את תוכנית האוצר להגדלת סבסוד הצהרונים, כפי שהכריז השר משה כחלון. בין המרוויחים: המוסדות החרדים שיקבלו נתח מהעוגה החדשה, באופן יחסי לפי תקצובם עד היום.

בהצעת המחליטים שתונח היום לפני השרים, ושדורשת לתקצב את הצהרונים בעוד 300 מיליון שקלים, מובהר כי "כיום, בהתאם להחלטת הממשלה, המדינה מתקצבת מסגרות לימודיות בשעות אחר הצהרים בהתאם לשיעור השתתפות המדינה בתקצוב מוסדות החינוך עצמם, היינו, בצהרונים הפועלים בבתי ספר של מוסדות הפטור תממן המדינה בסך של 65%-75%, תלוי בשיעור לימודי הליב"ה באותו מוסד. סכום השתתפות המדינה במימון הצהרונים יוכפל בשיעור השתתפות המדינה במימון מוסד חינוך".

כזכור, וכפי שנחשף ב"בחדרי חרדים", על רקע הודעת השר כחלון על סבסוד מחירי הצהרונים – מנהלי מוסדות חרדים והורים רבים חששו כי דווקא הציבור החרדי הוא זה שייפגע מכך וכי הסבסוד יהיה רק בשכבות הגבוהות, ואילו בשכבות הנמוכות המחירים דווקא יעלו.

החשש עלה לאחר שנודע על כוונת משרד האוצר לעלות את מחירי הצהרונים באשכולות 1-3 הכוללים את הערים החרדיות, ומ-40 שקלים אותם ההורים משלמים כיום – המחיר יעלה ל-150 ₪ בחודש.

בפרטי התוכנית של האוצר, אין התייחסות לאשכולות 1-3 ונטען כי "משפחות מאשכולות 1-3 כבר כיום זוכות לסבסוד כמעט מלא של הצהרונים". כאמור, הכוונה להעלות את המחיר הוגנבה למנהלי המוסדות שפנו לפוליטיקאים החרדים וכפי שנחשף ב"בחדרי חרדים".

למרות זאת, כזכור, בשיחה עם סגן שר האוצר איציק כהן הוא הכחיש את הדברים וטען כי "השקענו מאמצים רבים שהציבור החרדי ירוויח מהרפורמה החדשה של משרד האוצר. ימים רבים ישבתי על הנושא הזה. הטענה כי קיימת כוונה לעלות באופן משמעותי את המחירים באשכולות 1-3, איננה נכונה – כי לא אתן לזה יד. מקסימום זה יעלה בהדרגה ובסכום קטן ומינורי".







צהרונים משה כחלון איציק כהן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד