ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

הרב מאזוז לחכי"ם הדתיים: תילחמו עד כדי הפלת הממשלה

הגאון הרב מאיר מאזוז, ראש ישיבת כסא רחמים ומי שהעניק את סמכותו הרוחנית למפלגת "יחד" של אלי ישי, נוקט בקו לוחמני ביותר נגד בית המשפט העליון, וקורא לחברי הכנסת לא לחשוש - ולצאת למאבק בפסק נגד השבת והתורה

הרב מאזוז לחכי"ם הדתיים: תילחמו עד כדי הפלת הממשלה
עזרא טרבלסי



במהלך שיעורו השבועי התייחס הגאון הרב מאיר מאזוז לדיון הצפוי בבג"ץ בסוגיית הכותל הרפורמי, והתריע כי לאור כשלונות העבר בנושאים השבת והכותל בכל הקשור לבג"ץ - יש לעורר את הנציגים הדתיים לצאת למלחמה בנושאים הללו.

"עוד שבוע ימים יש דיון על הכותל המערבי, עוד הפעם הבג"ץ. הרפורמים אחרי שנכשלו בגרמניה, אחרי שהרסו את היהדות אחרי שהעבירו על דתם אלפים בברלין, הלכו לאמריקה. אבל הם אומרים שאין להם עתיד, למה? הדור הבא כבר מתחתן עם גויות והם מעודדים את זה עושים חתונה רבאי מכאן וכומר מכאן. ראיתי מי שכתב שאין לך רגע בעולם שלא משתמד יהודי, משתמדים לאלפים ורבבות, ואח"כ מה קורה - הבן של הגויה הוא גוי, אפילו שהוא זרעך, אז מה עשו? באו לכאן ורוצים לנעוץ ציפורנים כמו חזיר שנעץ את ציפורניו בחומת ירושלים" אמר הרב.



"רוצים לעשות מתווה הכותל" הוסיף, "רוצים לחלק את הכותל, עכשיו יהיה מקום לחסידים, מקום לליטאים, מקום לספרדים ומקום בשבילם. אבל הם לא יהודים! הם נגד התורה, נגד היהדות, הכל מותר בעיניהם. היה פעם חילוני אחד שהיה ח"כ - מובא בספר של הרב צוריאל בובליל - והגיע לחו"ל, לא ידע איפה לעשות כיפור, נכנס לטמפל-טמבל רפורמי. הגיע הרבאי, ניגן להם כל נדרי ואחר כך אמר להם רבותי יש לכם כאן מסעדה תכנסו תאכלו, זה כיפור זה?! מכוניות, אוכל, מה השיגעון הזה? זה לא יהדות! זה זיוף של היהדות".

"יותר גרוע, מביא שמה בליל פסח אומר להם, יש לנו שני ברכות המוציא לחם מן הארץ על פיתה חמה מהתנור, ועל אכילת מצה, על מצה. לא מתביישים?! אתם באים לכותל המערבי לקבוע יתד, מה לכם ולכותל המערבי? אחד מהם אמר בזמנו על ירושלים "ירושלים מתה, סבתא זקנה שצריכים לקבור אותה בכבוד".

"תודה רבה על הכבוד, אתם עכשיו באים אחרי שאתם רואים את הניסים שעשה לנו ה' אתם מתנפלים על ירושלים?! זה לא שלכם, תעשו לכם כותל בתל אביב, תעשו שם מה שתרצו. כאשר באו הכותים ורצו להשתתף בבנין בית המקדש, ענה להם עזרא: לא לכם ולנו לבנות בית ולאלקינו" מה לכם ולנו זה לא שייך לכם! לכן השרים הדתיים צריכים לעמוד על זה, להילחם על כך, לדעת שאם לא יסכימו לדבר הזה תיפול הממשלה".

"אל תחשבו אם תיפול הממשלה מה יהיה עלינו" אמר הרב מאזוז, "אל תדאגו, יהיה לכם כסאות מעור צבי, לא קרה לכם כלום. אל תדאגו - שאדם נלחם על האמת, האמת מנצחת תמיד. כשאדם פשרני - בהתחלה שיחקו עם השבת, אח"כ עם הכותל, עם המקוואות, בכל משחקים, אין דבר כזה! אדם צריך למסור את עצמו, ואז הקדוש ברוך הוא עוזר. גם בדור שלנו יש ניסים, ויהיו ניסים, יעמדו על זה לא יקרה כלום. כשאדם משתדל על הדבר יש סיעתא דשמייא, רק שאנחנו פשרניים".

בסוף דבריו סיפר הרב מאזוז כי הרבה רבנים שולחים לו מכתבים לדבר ולזעוק על הנושא - "אם לא ששולחים לי מכתבים תדבר על זה, לא הייתי מדבר על זה, מה אני, וכי אני שופט ישראל, לא דיין, לא אב"ד, ולא שופט לא כלום! אומרים זה נשמע ברחבי העולם אז תדבר, מה שאפשר לעשות נעשה, כל אחד מי שבידו למחות שיעשה".
הכותל הרפורמי הרב מאיר מאזוז בגץ חברי כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 40 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד