י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

ביקור טראמפ: השרים זעמו ודרעי מצא תירוץ מבריק

ביקורו של הנשיא טראמפ גרם לדרמה בין ראש הממשלה נתניהו והשרים לאחר שהאחרונים סירבו להשתתף בטקס קבלת הפנים לנשיא האמריקני • וגם: מה התירוץ שמצא דרעי בכדי שלא להשתתף בטקס

טראמפ. צילום: רויטרס
טראמפ. צילום: רויטרס



ביקורו של הנשיא האמריקאי דונלד טראמפ שצפוי להגיע מחר לישראל – הצליח לגרום לדרמה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשרים, זאת לאחר שהשרים סירבו להגיע לטקס קבלת הפנים בשדה התעופה, לאחר שנודע להם כי על פי ההנחיות, הם לא יזכו ללחוץ את ידו של הנשיא.

על פי הדיווחים, ראש הממשלה התייחס לנושא בישיבת הממשלה הבוקר והורה לכלל השרים להגיע לטקס ולכבד את הנשיא האמריקאי. למרות זאת, השר דרעי לא מתכוון להגיע לטקס, התירוץ: באירוע יושמעו שירים ושר הפנים הרי נמצא בעיצומה של שנת אבלות על אמו המנוחה.

בנוסף, השרים זעמו על העובדה שהם יאלצו לעבור בדיקה ביטחונית בכניסתם לאירוע בשדה התעופה, וגם על הביטול המפתיע של ארוחת הערב היוקרתית שהייתה אמורה להתקיים במלון המלך דוד, בהשתתפות השרים, מזכיר המדינה רקס טילרסון ומזכיר ההגנה ג'יימס מאטיס.

כאמור, הבוקר בישיבת הממשלה, אמר נתניהו כי "נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ורעייתו מלניה יגיעו מחר לביקור היסטורי במדינת ישראל. ביחד איתם יגיעו בכירים בממשל ובבית הלבן. זהו מסעו הראשון של הנשיא טראמפ אל מחוץ לגבולות ארה"ב, ולכבוד הוא לנו שהוא בחר להגיע בו לירושלים, בירת ישראל, וכמובן למדינת ישראל.

לדבריו של ראש הממשלה, "אני אדון עם הנשיא טראמפ בדרכים לחזק עוד יותר את הברית הראשונית והאיתנה עם ארה"ב. אנחנו נחזק את הקשרים הביטחוניים, והם הולכים ומתחזקים מדי יום, ונדון גם בדרכים לקדם את השלום. אדוני הנשיא, אזרחי ישראל מחכים לך בזרועות פתוחות".

כאמור, מחר בשעה 12:15, מטוסו של הנשיא האמריקאי, 'אייר פורס 1' – ינחת בשדה התעופה נתב"ג. "בחדרי חרדים" יסקר את הטקס ואת ביקורו של הנשיא.
דונאלד טראמפ אריה דרעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד