ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

נוהל חדש: חיילים מורשים לירות לעבר גנבי נשק

בעקבות ריבוי מקרים של גניבת נשק מבסיסי צה"ל, חיילים יוכלו לפתוח באש לרגלי חשודים

צילום אילוסטרציה: דובר צה"ל
צילום אילוסטרציה: דובר צה"ל



בעקבות גניבות כלי נשק בבסיסים בדרום, צה"ל משנה את נהלי הפתיחה באש ומאפשר ירי חי על פי נוהל מעצר חשוד - חיילים יוכלו לפתוח באש לרגלים נגד חשודים שבאו לגנוב נשק מבסיסים שהוכרזו שטח צבאי סגור.

החל מהיום (א') נכנסה לתוקפה הוראה חדשה לגבי נהלי הפתיחה באש במקרים של גניבת נשק חם, לבנות חבלה, אמצעי לחימה וכו'. זאת בעקבות התגברות גניבות הנשק ואמצעי הלחימה, ממחנות צה"ל במיוחד במחנות הדרום, שונו את הוראות הפתיחה באש – במקרה של אדם אשר נחשד בביצוע 'פשע מסוכן', דהיינו גונב נשק חם, רשאים החיילים להגיע לנוהל מעצר חשוד.

בצה"ל מדגישים, כי ההוראה החדשה תקפה במקום שהוא שטח צבאי שמגודר בתוך מתחם מסודר שיש עליו צווי אלוף שעושים את השטח שצ"ס – מחנות צה"ל, שטחי אימונים ושטחי כינוס. במידה ויש בלתי מעורבים אין אפשרות לפתוח באש.

עד עכשיו החיילים לא יכלו לפתוח באש, רק לצעוק, לכרוז, לרדוף אחריהם ולתפוס אותם. האיסור על הירי היה מנוצל על ידי הגנבים שהיו מגיעים בנסיעה מהירה על טרקטורונים וגונבים נשק. כדי לא להפוך את זה לירי רחב היקף, ההוראה תקפה רק במצב בו ישנו חשד לפשע מסוכן, ורק אז ניתן לפתוח באש. ההחלטה התקבלה בסמכות רמטכ"ל ובאישור הפצ"ר.
גניבת נשק פתיחה באש בסיס צהל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד