י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

מעודד: תוכנית מוגנות לגנים במודיעין עלית

גם בקרית ספר הבינו שאין מנוס מלדבר על הדבר הכי רגיש: מוגנות. בתוכנית שנמסרה לקטנות, חזרו בנות גני מורשה בעיר עם התזכורת הבאה: להגיד לא - לברוח - לספר להורים.

להגיד לא. לברוח. לספר להורים. מוגנות במודיעין עלית
להגיד לא. לברוח. לספר להורים. מוגנות במודיעין עלית



מקרי הפגיעות והתקיפות החמורים שמתרחשים במגזר החרדי, כבר מזמן הפכו למדוברים על במות ציבוריות – לפחות במרחב הווירטואלי.

אמנם העיתונות הכתובה עדיין אינה מתייחסת לעניין שמחייב העלאת מודעות, אך כאן ב'בחדרי חרדים' העלינו את העניין לסדר היום הציבורי, כי אי אפשר להתעלם מהעובדה שיש הרבה מקומות שהחלו לדון בתופעה ואף ללמד זהירות.

בבתי ספר הנחשבים כפונים למגזרים "מודרנים" יותר, נרשמו שיעורי מוגנות, ואף בקרב קהילות שמרניות יותר, בעיקר בחו"ל.

מה מעודד היה לשוחח עם תושבי מודיעין עילית שגילו בשבוע שעבר, שבנותיהן הקטנות שבו מהגן עם מחזיק מפתחות ובו סיכום של שיעור מוגנות שנערך להן בגן. התזכורת: להגיד לא. לברוח. לספר להרים.

שיעור המוגנות נערך במסגרת התוכנית הלאומית לילדים ונוער בסיכון – מודיעין עלית, וכמובן בשיתוף פעולה של העירייה וגן הילדים – גני מורשה.

"התוכנית מקנה כלים של "כבדהו וחשדהו". זהירות מזרים והכרות עם סכנות אפשריות", כך נכתב בפרטי התוכנית של העמותה המפעילה. "בתוכנית מתבצעת הדרכה לצוות וסדנאות בכיתות וחשיפת ההורים לנושא. התכנים והצוות המעביר את התוכנית פועלים בפיקוח רוחני".

"הבת שלי מאוד פחדנית, והיא קיבלה את הלימוד בצורה מצוינת", אומר אב מרוצה לילדה כבת חמש שחזרה עם מחזיק המפתחות הביתה. "המשמעות היא שהם העבירו את המסר בצורה מאוד טובה. הבת שלי מיד שיתפה וסיפרה בבית את שלמדו. אני מאוד שמח על הכנסת התוכנית והעלאת המודעות בעיר. מדובר בנושא הרגיש ביותר – ואין מנוס מלדבר עליו, כמובן בצורה המותאמת עבור ילדינו הרכים והטהורים".
מוגנות תקיפה נפגעי עבירה מודיעין עלית תוכנית מוגנות לילדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד