א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

טרור ושלום: נאום טראמפ למדינות ערב

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ נשא את נאומו הראשון מחוץ לארה"ב וקרא לכל הדתות להתאחד נגד הטרור ולהביא שלום בין ישראל לפלסטינים: "אתם צריכים להחליט לעצמכם איזה עתיד אתם רוצים בשבילכם"

דונלד טראמפ (רויטרס)
דונלד טראמפ (רויטרס)



נשיא ארה"ב דונלד טראמפ נשא לפני זמן קצר (ראשון) בערב הסעודית את נאומו הראשון מחוץ לארה"ב, בו פנה אל המדינות המוסלמיות והפציר בהן להצטרף למלחמה בטרור העולמי.

בנאום שנשא ביקש טראמפ מהעולם המוסלמי "שותפות" ואמר: "באתי להציע שותפות, לא להרצות לכם". לפני כן פנה ישירות למלך הסעודי ואמר לו "אביך פתח את תחילת שיתוף הפעולה בינינו, היום אנו מתחילים פרק חדש".

מלך סעודיה, סלמאן בן עבד אל-עזיז, היה הראשון לנאום. המלך בירך את הנשיא האמריקני: "אני רוצה להביע את הערכתי ואת תודתי על שנענית להזמנה לפסגה הזו. אנחנו נפגשים היום כדי להראות את הרצינות שלנו בנקיטת צעדים שנדרשים לשותפות שלנו עם ארה"ב, אנחנו מאוחדים היום כדי להילחם ברוע ובקיצוניות".

המלך כמובן התייחס לסכסוך הישראלי-פלסטיני ואמר כי "כינון שלום בין ישראל לפלסטינים זו דרישה צודקת והכרחית שמצריכה הקרבה משותפת".

כאמור, לאחר מכן נשא טראמפ את נאומו הראשון מחוץ לארה"ב מאז שנבחר לנשיא. "אני מביא מסר של תקווה ושל אהבה מארה"ב. וזו הסיבה שבחרתי להתחיל את המסע שלי כאן בממלכה. אנחנו לא יכולים להרשות לעצמינו שאתם תחכו שאנחנו נמגר את הטרור, אתן בעצמכן, מדינות מזרח התיכון צריכות, לעשות את זה. אתם צריכים להחליט לעצמכם איזה עתיד אתם רוצים בשבילכם, תגרשו את הטרוריסטים מהשטחים שלכם".

טראמפ המשיך בנאומו התקיף: "דאעש, אל-קאעידה, חיזבאללה וחמאס אחראים להרס חלומות של דורות. הטרוריסטים לא מאמינים באלוקים אלא במוות. אנחנו נתגבר על הרשע רק אם כולנו נפעל יחד נגדו".

טראמפ הוסיף, "המלחמה בטרור היא לא קרב בין אמונות שונות, אלא בין טוב לרע".

הנשיא כמובן לא פסח על הרג האזרחים במלחמה בסוריה ואמר "עם הגיבוי של איראן, הנשיא הסורי אסד מבצע פשעים שלא ניתן לתארם במילים. איראן היא המממנת ומאמנת מליציות שמפיצות הרס רצח וכאוס".

טראמפ התייחס בנאומו לביקורו מחר בישראל ואמר "מחר אבקר במקומות הקדושים בירושלים ולאחר מכן בוותיקן. אם שלוש הדתות יכולות לשתף פעולה, אפשרי גם שלום בין ישראל לפלסטינים".
דונלד טראמפ ערב הסעודית טרור איסלאמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד