כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

סכנה למהפכת המוניות מנתב"ג - בגלל סכסוך בין Gett להדר-לוד

לפני שבוע זכו שני הצדדים במשותף במכרז, לאחר שהתחייבו להעניק הנחה של 31% לנוסעים • אולם כעת, מסרבים נהגי הדר-לוד לעבוד בתנאים שנקבעו • רש"ת נתנה לצדדים 24 שעות ללבן את העניינים

צילום: משה שי, פלאש 90
צילום: משה שי, פלאש 90



שבוע בלבד לאחר שזכו במשותף במכרז להפעלת המוניות מנתב"ג, מחלוקת התגלעה בין Gett (לשעבר גט טקסי) לתחנת המוניות הדר-לוד. רבים מנהגי התחנה מסרבים לפעול תחת תנאי המכרז החדש ומאיימים לפוצץ את השותפות, בטענה שתנאיו מכתיבים עבודה במחירים הפסדיים עבורם. הנהלות גט והדר-לוד נפגשו היום בצהריים אצל רשות שדות התעופה (רש"ת), שנאותה לתת לצדדים 24 שעות נוספות כדי ללבן את העניינים ולחתום על החוזה.

הקונסורציום של גט והדר-לוד זכה כמציע יחיד, לאחר שהתחייב להעניק הנחות לנוסעים בשיעור של 31% מתעריפי הנסיעה הקיימים – ליותר ממיליון נוסעים בשנה במוניות מהשדה. בהסכם בין שני הגופים נקבע כי גט היא שתקבע את גובה ההנחה. ואולם, כרגע מסרבים בהדר-לוד לקבל את התעריפים החדשים.

לולא יגיעו הנצים להבנות עד מחר בשעה 14:00, המכרז עלול להתבטל. במקרה כזה, הדר-לוד, זכיינית הנסיעות מנמל התעופה מאז ומעולם, תיוותר ספקית המוניות הבלעדית מהשדה לשהות נוספת, ללא המחירים המוזלים שנקבעו – עד אשר יוחלט אם לצאת במכרז חדש.

בין הצדדים נקבע טרם היציאה המשותפת למכרז כי כל הטבה כספית שתציע גט לנהגיה, במטרה לעודד אותם לקחת נסיעות מנמל התעופה, תוענק גם לנהגי הדר-לוד וכן לנהגי יתר תחנות המוניות בארץ. בין הנצים נשמעו היום טענות להפרת ההסכמים שנקבעו מראש בין גט לתחנה, למרות שגט מתחייבת עדיין להציע חבילות מוזלות לכל נהג שירצה להשתתף באיסוף הנוסעים מבן גוריון.

במקביל, איגוד נהגי המוניות הארצי יצא בימים האחרונים בקמפיין נגד גט, גם כן על גובה ההנחה שהציעו לרש"ת. זאת, כאשר דם רע זורם בין האיגוד, המייצג את תחנות המוניות המסורתיות, לבין התחנה הירטואלית שמופעלת על ידי האפליקציה של גט.

לפי המחירון החדש שנקבע, נסיעה מנתב"ג לתל אביב תעלה 89 שקל ביום במקום 129 שקל, ומחיר הנסיעה מנתב"ג לירושלים יפחת מ-249 שקל ל-172 שקל.
גט טקסי מונית נתבג נהגי מוניות GETT

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד