י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

מספר הנוסעים בתחבורה הציבורית ממשיך לצמוח: גידול רבעוני של 7%

שר התחבורה, ישראל כ"ץ: "הגידול במספר הנוסעים בתחבורה הציבורית חוסך למשק מאות מיליוני שקלים מידי שנה"

אילוסטרציה (שוקי לרר)
אילוסטרציה (שוקי לרר)



מספר נסיעות הנוסעים בתחבורה הציבורית צמח ב-7% ברבעון הראשון של שנת 2017, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד – כך הודיע היום (א') משרד התחבורה.

מנתוני הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה עולה כי בחודשים ינואר עד מרץ 2017, עברו בתחבורה הציבורית כ-217 מיליון נוסעים, לעומת 202 מיליון נוסעים בתקופה המקבילה של שנת 2016, ו-191 מיליון נסיעות נוסע בתקופה המקבילה בשנת 2015.

מפילוח הנתונים עולה שיעורי הצמיחה במספר הנוסעים באוטובוסים וברכבת ישראל היו זהים ועמדו על 7% ברבעון הראשון של שנת 2017. עם זאת, הרוב המכריע של הנוסעים עשו את דרכם באוטובוסים. 184 מיליון נוסעים נרשמו בקווי השירות באוטובוסים, לעומת כ-15.8 מיליון נוסעים ברכבת.

ברכבת הקלה בירושלים נרשם זינוק חד יותר, של כ-15%. זאת, לאחר ירידה של כ-2% שנה קודם לכן, שנבעה בשעתו מהמצב הביטחוני בירושלים.

על פי הנתונים, בחודשים ינואר עד מרץ 2017, נרשם גידול של 14% במספר הנוסעים בתחבורה הציבורית, לעומת התקופה המקבילה של שנת 2015. במספר הנוסעים באוטובוסים חל גידול של 13%, ברכבת נרשם גידול של 25% וברכבת הקלה בירושלים נרשם בתקופה זאת, גידול של 14%.

בהתאם לגידול המתמשך במספר הנסיעות בתחבורה הציבורית, נודע ל-TheMarker כי בסיכום הרבעון הראשון של השנה גדלה כמות מכירות מנויי ה"חופשי-חודשי" ב-10%, ל-1.2 מיליון עסקות - בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. מכירות מנויי "חופשי-יומי" קפצו ב-35% לכמעט 2.5 מיליון עסקות.

שר התחבורה, ישראל כ"ץ, ציין בהודעת המשרד כי "הגידול במספר הנוסעים בתחבורה הציבורית חוסך למשק מאות מיליוני שקלים מידי שנה. על פי דו"ח ועדת טרכטנברג, כל אחוז גידול בנוסעים בתחבורה הציבורית חוסך למשק כ-400 מיליון שקלים".

מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, מאיר חן, הוסיף כי "המשך מגמת הגידול בתחבורה הציבורית מעידה על המשך השינוי בהרגלי הציבור בשימוש בתחבורה ציבורית. בשנתיים האחרונות הופנו משאבים רבים לטובת שינוי חווית המשתמש".
תחבורה אוטובוסים ישראל כץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד