י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

רני רהב תבע על הכינויים "טיפש" ו"רוטט" – אבל ישלם 100 אלף שקל

רהב חויב הוצאות משפט של כ-100 אלף לעיתונאי גבי גזית ולאדריכל עיריית תל אביב לשעבר, ישראל גודוביץ', לאחר שתבע אותם על דברים שאמרו ברדיו ללא הפסקה • רהב: "לא אוותר לאיש בנושא זה בכלל ולאדונים גזית וגודוביץ' בפרט - ששיקרו לבית המשפט"

רני רהב בביקור בישיבת פוניבז'. צילום: דוד זר
רני רהב בביקור בישיבת פוניבז'. צילום: דוד זר



רני רהב ישלם הוצאות משפט של כ-100 אלף לעיתונאי גבי גזית ולאדריכל עיריית תל אביב לשעבר, ישראל גודוביץ', וזאת לאחר שתבע אותם על דברים שאמרו ברדיו ללא הפסקה. בתוכנית התייחסו השניים ליחצ"ן כלשהו וכינו אותו "טיפש", "שמן" ו"רוטט".

התביעה הוגשה ב-2015 לבית משפט השלום בתל אביב, לפיצויים בסך מיליון שקל. בתוכנית דנו גזית וגודוביץ' בפרויקט של חברת גינדי השקעות בעיר חדרה, שבו קרסה מרפסת, והתייחסו לאיש יחסי הציבור של גינדי.

רהב טען באמצעות עו"ד שי אליאס כי השניים "ניצלו את הבמה שניתנה להם, בכדי לנהל נגדו מסע פוגעני מאין כמוהו. במטרה להטיל דופי במקצועיותו, תוך שהם כוללים ביטויים זדוניים ומרושעים, עובדות לא נכונות, הטחת האשמות חסרת בסיס ושחר והכל על מנת להעליב, לפגוע ולהזיק לו, וזאת לכאורה במסווה של דיון רציני".

גזית טען כי כלל לא התייחס לרהב, וכי כלל לא יודע שרהב היה היחצ"ן של גינדי, אלא התכוון באופן כללי ליחצ"נים שמעניקים עצות גרועות. עוד טען גזית כי רהב מנסה להשתיק דיונים וביקורת עניינית ולפגוע בחופש הביטוי.

גודוביץ' טען גם הוא כי לא דובר כלל על רהב, ולמרות זאת הוא התנצל פומבית בפניו. עוד טען גודוביץ' כי הפרסום היה הבעת דעה לגיטימית. "יש אלפי יח"צנים שמתאימים לתיאור כזה, שהם גם מוכרים וגם טיפשים", טען גודוביץ', והוסיף כי המילים "שמן" ו"רוטט" נפלטו לו בשידור.

רדיו ללא הפסקה, שנתבע גם הוא לאחר שהעלה לאתר האינטרנט שלו את קטע הווידיאו עם הכיתוב המייחס אותו לרני רהב, טען כי באתר אין כניסות רבות, וכי הקטע הרלוונטי הוסר לאחר שהושמע 28 פעמים בלבד.

השופט קבע שמכיוון שגזית וגודוביץ' עצמם לא הזכירו את שמו של רהב, דין התביעה נגדם להידחות לחלוטין. לגבי הרדיו קבעה השופטת אושרי פורסט-פרנקל כי "המילה טיפש הנאמרת על אדם מסוים היא הבעת דעה ותו לא".

לגבי המילה "שמן", קיבלה השופטת את הטענה כי "ישנם אלפים שעוסקים בתחום ואין לדעת מהו המראה של כולם", ולכן דחתה את הטענה כי מדובר בלשון הרע כלפי רהב עצמו. ואולם השופטת קיבלה את הטענה כי מדובר בלשון הרע מהרף הנמוך.

בעקבות כך תשלם תחנת הרדיו 7,500 שקל פיצוי לרהב ו-1,000 שקל הוצאות משפט. עורך דינו של רהב, שי אליאס, אף שיגר הבוקר הודעה לבית המשפט ובה טען כי נפלה טעות קולמוס וכי אינו אמור לשלם 50 אלף שקל לכל תובע אלא 5,000 שקל, אך השופטת דחתה את השערתו כי מדובר בטעות והותירה את הסכום על 100 אלף שקל.

את גבי גזית ורדיו ללא הפסקה ייצגו עורכי הדין יורם מושקט ואוריין אשכולי יהלום. את ישראל גודוביץ' ייצג עו"ד רפי שפטר.

רהב מסר בתגובה: "'הרצחת וגם ירשת' - עם כל הכבוד לבית המשפט, ופסיקת בית המשפט הינה נר לרגליי, עיון בפסק הדין מלמד כי בית המשפט שגה בניתוח המשפטי וביישום העובדות שהוצגו בפניו והתקבלו על ידו. בכוונתי לערער בהקדם לבית המשפט המחוזי. אני חסיד גדול של חופש העיתונות, אך צריך להבדיל בין חופש הביטוי לחירות הביזוי. ואני לא מתכוון לוותר לאיש במדינת ישראל בנושא זה בכלל ולאדונים גזית וגודוביץ' בפרט - שלצערי שיקרו לבית המשפט. אמשיך להילחם בתופעת השיימינג במדינה ללא מורא ופחד גם באם במערכה הראשונה הפסדתי".
רני רהב תביעת דיבה גבי גזית ישראל גודוביץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד