י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

המרגל הישראלי לנתניהו: "אל תשכח אותי"

יונתן פולארד פנה לראש הממשלה בנימין נתניהו וביקש: "אל תשכח אותי בפגישתך עם נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ"

יונתן פולארד
יונתן פולארד צילום: צילומסך



האם יונתן פולארד ישמש להרגעת הימין במקרה של הסדר מדיני?

יונתן פולארד פנה לראש הממשלה בנימין נתניהו וביקש: "אל תשכח אותי בפגישתך עם נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ".

פולארד אמר את הדברים בשיחות שקיים עם חברים קרובים בסוף השבוע, כך מדווח ה"ג'רוזלם פוסט".

"כמו שטראמפ צריך לקיים את ההבטחה שלו להעביר את השגרירות לירושלים, חשוב באותה מידה שראש הממשלה יקיים את הבטחתו להביא את הסוכן הביתה", כך על פי הדיווח אמר פולארד לחברים בסוף השבוע.

בשבוע שעבר ערר פולארד על החלטת בית המשפט המחוזי של ארה"ב, קתרין פורסט, על תנאים מוגבלים שהוטלו עליו כאשר שוחרר מהכלא בנובמבר 2015, לאחר שלושים שנות מאסר עולם בגין אשמה לריגול למען ישראל.

התנאים בהם שוחרר מונעים מפולארד לעזוב את ביתו בניו יורק אחרי השעה שבע בערב ולפני 7:00 בבוקר, ומכריחים אותו להגיש כל מחשב שהוא משתמש בו לבדיקה, ולדרוש ממנו ללבוש מכשיר ניטור GPS שבו כל תנועה שלו במעקב, כולל בשבת מה שגורם לו חילול שבת.

לבית המשפט אין את היכולת לשנות את ההגבלות, אך הוא יכול להמליץ ​​בפני ועדת השחרורים על הקלות או על ביטולן.

מצד שני טראמפ יכול לקצוס את עונשו של פולארד, מה שישחרר אותו מההגבלות, או לחילופין לאפשר לו לעלות לישראל ולהגיע באופן קבוע לשגרירות האמריקאית או למשרד המשפטים הישראלי לביקורת קבועה.

מבחינה פוליטית, זה עכשיו יכול להיות חלון הזדמנויות נהדר עבור טראמפ לאפשר לפולארד לעלות לישראל, וכך להוריד ממנו את הלחץ על הפרת ההבטחה של העברת השגרירות.

גם נתניהו ישיג רווח פוליטי אם פולארד יגיע לישראל, ראש הממשלה יוכל לטעון כי הוא זה ששיכנע את טראמפ לשחרר את הסוכן, וכי כראש ממשלה הוא לא שכח את פולארד.

נתניהו יוכל גם למנף את מעברו של פולארד לישראל כדי להשתיק ביקורת בתוך הקואליציה שלו מצידה הימני, על רקע הדיווחים כי טראמפ יחדש את קריאתו לישראל לעצור את הבנייה בהתנחלויות כדי לא לחבל בסיכוי להסכם שלום עם הפלסטינים.
פולארד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד