י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

ישראל מחכה לנשיא טראמפ; משפחתו תקפיד על קדושת הכותל המערבי

בשעה 12:15 ינחת מטוסו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בישראל והוא יתקבל במשמר כבוד. טראמפ יערוך ביקור היסטורי ראשון של נשיא אמריקני מכהן, בכותל המערבי. אנחת רווחה במפלגות החרדיות: נשי משפחת טראמפ לא ייכנסו לעזרת הגברים

ישראל מחכה לנשיא טראמפ; משפחתו תקפיד על קדושת הכותל המערבי



ישראל מחכה: עם סיום הביקור בסעודיה, המריא היום (ב'), נשיא ארה"ב דונלד טראמפ לישראל, והוא צפוי לנחות בשעה 12:15 בנמל התעופה בן גוריון במטוס ה"אייר פורס 1".

המטוס יגיע ישירות מריאד שבסעודיה, את פני המשלחת הגדולה יקבלו נשיא המדינה ראובן ריבלין וראש הממשלה בנימין נתניהו יחד עם סגל א' של צמרת המדינה, יו"ר הכנסת, נשיאת בית המשפט העליון, מפכ"ל המשטרה, ראש המוסד, ראש השב"כ, וכן שרי הממשלה שהסכימו להיענות להפצרותיו של נתניהו להגיע לטקס.

מיד עם רדת הזוג טראמפ מהמטוס, יישמעו תרועות של חצוצרות ינוגנו ההמנונים של שתי המדינות, תזמורת צה"ל היא זו שתנגן את ההמנונים, כשההמנון האמריקאי ישמע ראשון, בהמשך יסקור הנשיא טראמפ משמר כבוד של חיילי צה"ל יחד עם הנשיא ריבלין, לאחר מכן ינשאו שלושה נאומי ברכה קצרים של טראמפ, ריבלין ונתניהו.

משם טראמפ יגיע לבית הנשיא ריבלין, ולאחר פגישה נשיאותית בין הנשיאים, ייסע הנשיא טראמפ לכנסיית הקבר בעיר העתיקה לביקור שיימשך כ-45 דקות, מיד לאחר מכן יגיע לכותל המערבי, שני המקומות הללו מוגדרים כביקור פרטי, ולכן ככל הנראה נתניהו לא יצטרף לטראמפ בביקור בכותל.

בכותל המערבי יכנס טראמפ יחד עם חתנו היהודי ג'רארד קושנר לעזרת הגברים, כשבתו איוונקה שהתגיירה, תכנס יחד עם האמא החורגת שלה, מלניה טראמפ לעזרת הנשים. שטח הכותל יהפוך לסטרילי לגמרי, לא תינתן אפשרות לאף צוות צילום לצלם, כולל לשכת העתונות הממשלתית, מאחר והביקור בכותל מוגדר "ביקור פרטי".

הרבה לחץ ירד מראשי המפלגות החרדיות כשהובהר שמשפחת טראמפ לא תכנס יחד לעזרת הגברים, מה שהיה נותן גושפנקא לתביעות הרפורמים שהיו באיפ בדרישות שגם הם רוצים רחבה מעורבת.

בשעה 16:45 יבקרו שרה נתניהו ומלניה טראמפ בבית החולים הדסה עין כרם, ויפגשו עם צוות הרופאים והאחיות, ועם ילדים בגן המשחקים לפעילות אמנותית משותפת.

לאחר הביקור בכותל יגיע טראמפ למלון המלך דוד שהפך ליעד מבוצר וסטרילי, ובשעה 18:00 הוא ייפגש במלון עם נתניהו, השניים יוועדו בארבע עיניים ולאחר מכן עם צוותי עבודה משותפים, בשעה 19:15 יעזבו הפמליות למעון ראש הממשלה, שם יסעדו יחד בארוחת ערב חגיגית.

ביום שלישי בשעה 10:00 יגיע טראמפ לביקור בבית לחם, שם ייפגש עם אבו מאזן, בשעה 13:00 יחזור טראמפ לירושלים לביקור של כחצי שעה ב"יד ושם", שם יניח זר באוהל "יזכור", ויכתוב בספר האורחים ויתן הצהרה קצרה.

בשעה 13:30 יגיע טראמפ למוזיאון ישראל, ויתן נאום לאזרחי מדינת ישראל, בו יעביר מסר של תמיכה בעם ישראל ויציג את החזון שלו לקידום שלום בין ישראל והפלסטינים, מיד לאחר מכן יגיע טראמפ לנמל התעופה בן גוריון ויעזובאת הארץ להמשך מסעו הביניבשתי, כשפניו מועדות לאירופה שם יבקר בוותיקן ובבריסל בירת האיחוד האירופי.

במהלך ביקורו של טראמפ בסעודיה, פגש בנשיא מצרים א-סיסי שנמצא בביקור מדיני בסעודיה, שם הבטיח לו טראמפ שיבוא לבקר במצרים, טראמפ שיבח את מצרים ואמר לנשיא המצרי "אתם מצליחים להתמודד מעולה עם כל האתגרים הקשים שיש לכם", א-סיסי וטראמפ דיברו באמצעות מתורגמן, כשהנשיא המצרי די מאופק וכבוי, עד שהוא אמר לטראמפ שיש לו אישיות כובשת, "וטראמפ כמובן הסכים עם זה".






















דונלד טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד