י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

"ביקור פרטי-דתי": משפחת טראמפ בכותל המערבי

נשיא ארה"ב דונאלד טראמפ ביקר בכותל המערבי, מלווה בבני משפחתו, במה שהוגדר ע"י האמריקנים כביקור "פרטי-דתי" • רעייתו מלאניה ובתו איוונקה ביקרו אף הן בכותל מצידה השני של המחיצה בעזרת הנשים

טראמפ בכותל. צילום: לע"מ
טראמפ בכותל. צילום: לע"מ



טראמפ בכותל. צילום: ישראל ברדוגוצילום: טראמפ בכותל. צילום: ישראל ברדוגו
טראמפ בכותל. צילום: ישראל ברדוגו





נשיא ארה"ב דונאלד טראמפ ביקר בכותל המערבי עם משפחתו, השגריר החדש של ארה"ב בישראל דייויד פרידמן וצוות עוזריו ויועציו, במה שהוגדר ע"י האמריקנים כביקור "פרטי-דתי". רעייתו מלאניה ובתו איוונקה ביקרו אף הן בכותל מצידה השני של המחיצה בעזרת הנשים.


שיירת טראמפ מגיעה לכותל המערבי

ביקורו של הנשיא טראמפ בכותל, הוגדר ע"י האמריקנים "ביקור פרטי-דתי", והוא מהווה ביקור ראשון בהיסטוריה של נשיא אמריקני מכהן, בכותל המערבי.

הנשיא ורעייתו התקבלו על ידי רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים הרב שמואל רבינוביץ ורעייתו ומנכ"ל הקרן למורשת הכותל המערבי ורעייתו. ושמע הסבר על חשיבות המקום לעם היהודי. הקשר העמוק שלו למקום זה ולהר הבית, והסבר מפורט מלווה בתרשימים על עברו של המקום, והגילויים שהתגלו למרגלותיו בשנים האחרונות.

הנשיא אמר עם הרב פרק קכ"א ופרק קכ"ב בתהילים, ולאחר מכן הוא טמן פתק בין נדבכי הכותל המערבי ונשא תפילה אל מול אבניו.

רב הכותל המערבי אמר לנשיא: "מדי בוקר, מתייצבת פה בשמש ובגשם. בחום ובקור, קבוצת אנשים שמגיעים לכאן להתפלל. אלה הם ה'ותיקין', המקיימים מנהג יהודי עתיק של תפילה עם הנץ החמה בכותל המערבי. בשם העם היהודי כולו ובשם אזרחי מדינת ישראל אני מודה לכבוד נשיא ארה"ב ובני משפחתו על הכבוד הגדול בו זיכו את העם היהודי בביקורם במקום קדוש זה".

טראמפ ישהה במלון המלך דוד בבירה ובערב ייפגש במלונו עם נתניהו. לאחר מכן יסבו הנשיא האמריקני, ראש הממשלה ורעיותיהם לארוחת ערב בבית ראש הממשלה.




נשיא ארצות הברית ורעייתו נחתו בשעה 12:22 בנמל התעופה בן גוריון לביקור היסטורי בישראל. הם התקבלו על-ידי נשיא המדינה ריבלין ורעייתו וראש הממשלה נתניהו ורעייתו. "ברוך הבא חברנו הטוב", אמר נתניהו לטראמפ עם נחיתתו.

נשיא המדינה ריבלין פתח את נאומו במילים "ברוכים הבאים לישראל. ביקורכם הוא סמל לקשר הבלתי ניתן לערעור בין ישראל לארה"ב".

"אתה הנשיא של בעלת הברית החשובה ביותר והגדולה ביותר של ישראל" אמר ריבלין לטראמפ. "אתה ידיד אמת של ישראל ושל העם היהודי. אדוני הנשיא, העולם זקוק לארה"ב חזקה. המזרח התיכון זקוק לארה"ב חזקה וישראל זקוקה לארה"ב חזקה. באותה מידה גם ארה"ב זקוקה לישראל חזקה".

"המזרח התיכון הוא אזור מוכה טרור, דיכוי וטירוף. הברית בין ארה"ב לישראל מאירה כמגדלור של חירות וקדמה. אנו חולקים ערכים דומים כמו גם תקווה לשלום. אנו מודים לך על המחויבות כלפי יכולתה של ישראל לעמוד באיום ההווה והמחר".

"משמח אותנו מאוד שבעלת בריתנו החשובה ביותר מכירה בחשיבותה של ירושלים לעם היהודי".

"אדוני הנשיא, הגעת לכאן מסעודיה, תבקר בכותל המערבי ובכנסיית הקבר ואז תמריא לוותיקן. במסע אחד תבקר בשלושת המקומות הקדושים ביותר לאיסלאם, ליהדות ולנצרות. לכל דת אמונות שונות, אך כולנו עובדים את אותו אלוהים. אנו יכולים לשתף פעולה לקראת עתיד טוב יותר ועלינו להמשיך לעשות זאת יחד" סיים הנשיא ריבלין את נאומו.

אחריו נאם ראש הממשלה נתניהו. "הנשיא ריבלין ונחמה, הנשיא טראמפ והגברת הראשונה, דונלד ומלאניה, ברוכים הבאים, אנו מקבלים את פניכם בחום בישראל" אמר ראש הממשלה.

"ביקורך כאן, אדוני הנשיא, הוא היסטורי. מעולם ביקור ראשון של נשיא אמריקני לא כלל את ישראל. תודה רבה על ביטוי רב עוצמה זה של ידידותך לישראל.

"אתמול בסעודיה נשאת נאום רב עוצמה של בהירות ואמונה, שבו קראת לכל האומות להקיא מקרבן את הטרוריסטים ואת הקיצונים. קראת לכוחות הציוויליציה להתמודד מול כוחות הברבריות.

"אדוני הנשיא, במשך 69 שנים ישראל עושה בדיוק את זה. אנחנו עומדים בחוד החנית של הציוויליזציה, נלחמנו בטרור ובנינו מדינה יהודית מודרנית, תוססת ודמוקרטית.

"בתוך כך, אדוני הנשיא, הגנו על כל הדתות - מוסלמים, נוצרים, כולם. ברחבי המזה״ת קהילות נוצריות מדוכאות ומיעוטים נרדפים, ואילו כאן בישראל אנו גאים בקהילה נוצרית גדלה ומשגשגת ואנו מבטיחים את זכויותיהם של כולם.

"אדוני הנשיא, ישראל גם חולקת את המחויבות לשלום שביטאת אתמול. כבר כוננו שלום עם ירדן ומצרים, וידה של ישראל מושטת לשלום עם כל שכנותיה, כולל הפלסטינים.

"השלום לו אנו חותרים הוא שלום אמיתי ובר קיימא, שבו המדינה היהודית זוכה להכרה, הביטחון נשאר בידיה של ישראל והסכסוך מסתיים אחת ולתמיד.

"אדוני הנשיא, בדיוק טסת מריאד לתל אביב. אנו מייחלים שיבוא יום שבו יוכל ראש ממשלה ישראלי לטוס מתל אביב לריאד.

"מי ייתן וביקורך הראשון באזורנו יהיה אבן דרך היסטורית בדרך לפיוס ושלום.

"אני מצפה לעבוד איתך בשנים הקרובות, אדוני הנשיא, כדי לקדם את הביטחון, השגשוג והשלום. אני משוכנע שתחת הנהגתך, הברית המופלאה בין ארה״ב וישראל תלך ותתעצם ותלך ותתחזק.

"דונלד ומלניה והפמליה כולה, בשם ממשלת ישראל ועם ישראל, אנו מקבלים אתכם בברכה בישראל. האל יברך אותך, אדוני הנשיא, האל יברך את מדינת ישראל ואת ארצות הברית של אמריקה.

טראמפ ונתניהו בשדה התעופה. צילום: פלאש 90צילום: טראמפ ונתניהו בשדה התעופה. צילום: פלאש 90
טראמפ ונתניהו בשדה התעופה. צילום: פלאש 90



אחריו נאם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ: "תודה לך ושלום! נפלא להיות כאן בישראל" אמר הנשיא האמריקני.

"הנשיא ריבלין, הגברת ריבלין, ראש הממשלה נתניהו, הגברת נתניהו, תודה רבה לכם. אני מוקיר לכם תודה עמוקה על הזמנתכם וחש כבוד גדול להיות איתכם.

"בביקורי הראשון מחוץ לארה״ב כנשיא, הגעתי לארץ קדושה ועתיקה זאת כדי לאשר מחדש את הברית הבלתי מעורערת בין ארה״ב וישראל.

"בארץ הזאת, העשירה כל כך בהיסטוריה, ישראל בנתה את אחת התרבויות הגדולות בעולם. אומה חזקה, איתנה, נחושה ומשגשגת. זוהי גם אומה המעוגנת במחויבות שלעולם לא נאפשר לזוועות של המאה הקודמת להישנות.

"כעת עלינו לעבוד יחד כדי לבנות עתיד שבו אומות האזור יחיו בשלום וכל ילדינו יוכלו לגדול חזקים וחופשיים מטרור ואלימות.

"במהלך מסעותיי בימים האחרונים, מצאתי סיבות חדשות לתקווה. בדיוק סיימתי ביקור בסעודיה במהלכו נפגשתי אתמול עם המלך סלמן ועם מנהיגים מרחבי העולם המוסלמי והערבי. במהלך ביקור זה, הגענו להסכמים היסטוריים לשיתוף פעולה גדול יותר ויותר במאבק בטרור ובאידיאולוגיית הרשע שלו.

"מסעותיי הבאים יקחו אותי לביקור אצל האפיפיור פרנסיס בוותיקן ומשם אפגוש את בנות בריתנו בנאט״ו ואירופה.

"אנו ניצבים בפני הזדמנות נדירה להביא ביטחון, יציבות ושלום לאזור זה ולעמים החיים בו, להביס את הטרור וליצור עתיד של הרמוניה, שגשוג ושלום. אבל נוכל להגיע לשם רק אם נעבוד יחד. אין כל דרך אחרת.

"אדוני הנשיא, אדוני ראש הממשלה, אני מצפה לעבוד באופן צמוד עם שניכם במהלך שהותי בישראל.

אנו אוהבים את ישראל. אנו מכבדים את ישראל. אני שולח לעם ישראל ברכות חמות מידידתכם ובת בריתכם, מכל העם האמריקני. אנו איתכם.

"תודה ואלוהים יברך אתכם" סיים טראמפ את נאומו.

מחר ייפגש טראמפ עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בבית לחם ולאחר מכן יגיע לביקור קצר במוזיאון יד ושם בירושלים. בצהריים יישא טראמפ את נאומו המרכזי במוזיאון ישראל, בו יציג את חזונו לקידום שלום בין ישראל לפלסטינים.

ביקורו של הנשיא האמריקני בישראל יסתיים מחר בשעה 15:40.





























דונלד טראמפ ביקור בישראל נתבג בנימין נתניהו יד ושם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד