כ"ב אייר התשפ"ד
30.05.2024

'פייסבוק' - זה טוב לילדינו?

בכנס שעסק בנושא 'אינטרנט - סכנות ואתגרים', אמר פרופ' נחום רקובר: "עלינו לתת לילדינו הוראות שימוש. אחרת, לא נוכל לומר: ידינו לא שפכו את הדם הזה"

צילום: יצחק לב ארי
צילום: יצחק לב ארי



מאות משתתפים הגיעו אתמול (ג) לכנס הראשון לחינוך ויהדות של ישיבת ההסדר חולון. הכנס, שנערך בשיתוף עם מכללת תלפיות ועם מדרשת אביב, עסק בנושא 'אינטרנט – סכנות או אתגרים?' וכלל מגוון מרצים ביניהם הרב יהושע שפירא, שר המדע והטכנולוגיה הרב פרופ' דניאל הרשקוביץ, ח"כ זבולון אורלב, הרב אלעזר אהרנסון, וחתן פרס ישראל פרופ' נחום רקובר.

במהלך היום, הוצגו נושאים מרתקים כגון 'פייסבוק' והמשמעות של הרשתות החברתיות עבור ילדינו.

פרופ' נחום רקובר, נשיא מכללת תלפיות, הגדיר את האינטרנט כאחד ההישגים האדירים של המאה האחרונה, אך הדגיש את הצורך באזהרות והוראות שימוש, שבלעדיהן אנו כמחנכים לא נוכל לומר שידינו לא שפכו את הדם הזה.

ח"כ זבולון אורלב קרא לציונות הדתית להתמודד עם אתגרי האינטרנט: "אינני מאמין שהתקנת מצלמות בבתי ספר תפתור את בעיית האלימות, וכך גם הפתרון לאינטרנט איננו סינון כזה או אחר אלא התמודדות חינוכית". ח"כ אורלב קרא למורים בבתי הספר להתאים את שיטות ההוראה והלימוד לעידן הווירטואלי שבו אנו חיים.

שר המדע, הרב פרופ' דניאל הרשקוביץ, ציין כי "אין חכמה פסולה, כל החכמות נצרכות גם ללימוד התורה, וגם בתורה עצמה יש סכנה שאם לא זכה – הרי היא הופכת לו לסם מיתה". השר הרשקוביץ ציין את האפשרויות הרבות לשימוש חיובי באינטרנט, והדגיש שאף כי "יש להישמר מהסכנות, הסכנה אינה סיבה לא לנצל את הכוח המדעי והאינטרנטי לטובה".

הרב יהושע שפירא אשר גם השתתף בכנס ציין כי "היום אנחנו צריכים שיהיה לנו "אומץ לפחד", אומץ לומר שהאינטרנט מסוכן – סגירות היום היא בלתי אפשרית, ומצד שני להיות פתוחים ולדהור עם הרכבת לתהום זה גם לא פתרון. גם אינטרנט מסונן הוא רק פלסטר חיצוני, שהוא אמנם עדיף על פני אוקיינוס של תועבה, ובכל זאת איננו פתרון. הרב שפירא ציין שלמרות כל הכשלונות של הנוער, יש לו צימאון פנימי אדיר לעבודת ה' וקרבת ה', והוא "טב מלגיו וביש מלבר" – טוב בפנימיותו, ורק בחיצוניותו נראה באור שלילי."

כל אחד - מחנך

הכנס כולו הוגדר כבימת חינוך לזכרו של נעם בהגון הי"ד, בנו של ראש המכללה, תלמיד ישיבת הסדר שנפל בעת שירותו בחיל השריון בעזה.

האירוע שנערך אתמול הינו חלק ראשון מסדרה, מתוך כוונה לקחת מדי שנה נושא משמעותי ולברר אותו מזוויות שונות ומגישות שונות.

"אנו קוראים לזה כנס לחינוך ויהדות, אך חשוב להדגיש שחינוך זה לא רק למורים, ויהדות זה לא רק לרבנים", מסביר הרב אלעזר אהרנסון, ראש ישיבת ההסדר, "כל אחד הוא מחנך – את עצמו, את ילדיו ואת החברה כולה, והכנס מיועד לציבור הרחב שמטרידות אותו שאלות חינוכיות ומהותיות במציאות התקופה שבה אנחנו חיים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד