י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

העיתונות הישראלית שותקת על החרם בריאד

עיתונאים ישראלים שביקשו להצטרף לטראמפ לא קיבלו ויזה לריאד. ומדוע העיתונות הישראלית שותקת?

צילום: רויטרס
צילום: רויטרס



בשולי הביקור: עיתונאים ישראלים לא הורשו להכנס לסעודיה לסקר את ביקור טראמפ.

אורלי אזולאי, כתבת העיתון "ידיעות אחרונות" וגיל תמרי מערוץ 10, אמורים היו לכסות את ביקורו הראשון של טראמפ בחו"ל, ואושרו על ידי הבית הלבן להצטרף למטוס העיתונאים שלווה את הנשיא האמריקני, אבל ביום רביעי האחרון שניהם קיבלו הודעה כי השגרירות הסעודית סירבה להעניק להם אשרות כניסה לממלכה, הסיבה שניתנה היתה השתייכותם לאמצעי התקשורת הישראליים, יש לציין ששני הכתבים הם אזרחי ארה"ב.

דן רביב, יליד ארה"ב בוושינגטון שמסקר ל"אי-ניוז", ערוץ טלוויזיה בישראל, לא זכה אף הוא לאשרה סעודית למרות שהיה בסעודיה בפעם האחרונה עם חדשות של רשת CBS.

"אני רואה בזה מעשה השפלה שמכוון לנשיא טראמפ", אמר אזולאי על הדחייה הסעודית. כזכור ב -2007 הצטרפה אזולאי לנשיא ג'ורג 'בוש בביקורו בסעודיה מאחר ואז כן קיבלה אשרה.

גיל תמרי מערוץ 10 ציין, כי הסירוב הסעודי מפריך את הטענה כי ממלכת המפרץ מחממת את היחסים עם ישראל. "כולם אומרים שהסעודים משתנים, אבל כשכתב ממוצא ישראלי, רוצה להצטרף לעיתונאים שמסקרים את נשיא ארה"ב בסעודיה, אסור לו לעלות על המטוס".

ביום רביעי האחרון, צייצה אורלי אזולאי בטוויטר לנשיא טראמפ: "הסעודים סירבו לתת לי, אשרה כדי להגיע למסע שלך, אני כתבת ישראלית, אנא קח אותי על אייר פורס 1".

התגובות בקרב העיתונאים האמריקאים היו כמעט אחידות, העיתונאים תקפו את ההחלטה וטענו שהיא מכוערת וגזענית, בודדים טענו שזה לא גזענות, אלא מאחר ואזולאי ותמרי מסקרים לעיתון ישראלי, ולכן נאסרה כניסתם לממלכה.

בישראל כמעט ולא הוזכר הסיפור, למעט כמה עיתונאים שגינו את הסירוב של הסעודים.
עיתונאים ריאד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד