כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

הקרובה שריגשה: "אתחיל לשמור שבת לעילוי נשמת אפי ז"ל"

אפי גדסי, דמות אהובה על הבריות באופן יוצא דופן - השאיר אחריו אלפי חברים המומים וכואבים, מלאי געגועים, לאחר שמצא את מותו הטרגי בדרכו להצלת חיים. אחת מחברות המשפחה ריגשה במיוחד: "שבת היתה מאוד חשובה לו - עבורי זה קשה, אבל אני מתחילה לשמור שבת לעילוי נשמתו בגן עדן"

אפי גדסי ז"ל מספר ימים לפני מותו. צילום מהפייסבוק הפרטי
אפי גדסי ז"ל מספר ימים לפני מותו. צילום מהפייסבוק הפרטי

 


בליל שישי האחרון (חמישי לפנות בוקר), נהרג אפי גדסי ז"ל בצורה טרגית. בדרכו להצלת חיים על אופנוע, הוא איבד שליטה והתנגש ברכב. מספר שעות לאחר מכן רעד העולם הווירטואלי. אלפי חברים ובני משפחה הציפו את הרשת בהודעות אבל, בתמונות משותפות, בזיכרונות, ובעיקר בהספדים על איש מדהים שהלך צעיר, והותיר אחריו שלושה יתומים – עבורם היה משען חזק בחיים.
מותו השפיע קשות על אנשים רבים, ולא מעט החליטו לקחת על עצמם קבלה טובה לזכרו.

בשיחה עם בחדרי חרדים מספרת יוכבד אור, מכרה ותיקה של המשפחה, שהחליטה לשמור שבת."אפי היה בשבילי אח לכל דבר. הוא אומנם לא היה אח ביולוגי שלי, אבל המשפחות מכירות כבר שנים רבות".

"אני בחורה שומרת מצוות, אבל מאוד קשה לי עם שמירת שבת בשנים האחרונות - וישבתי וחשבתי עם עצמי מה אני יכולה לעשות לעילוי נשמת אפי. אז דיבורים, ולבכות, וליפול למטה זה לא מה שיעזור - ואפי לא היה רוצה לראות שאני מתרסקת. אז החלטתי לשמור שבת כהלכתה. שבת זה סממן היהדות - היו לי המון נפילות בשמירת שבת. אבל הפעם החלטתי ללכת עם זה עד הסוף ולשמור שבת".

בפוסט נסער שהעלתה לרשת, אליה חזרה לאחר ניתוק מהפייסבוק – רק כדי לכתוב ולעזוב שוב, כתבה: "שום דבר לא הכין אותי לקראת הרגע הנוראי הזה שאיבדת את החיים שלך על הכביש הארור! אני זוכרת אותך כאח גדול ואהוב שלי. כל כך קשה לי לדבר עליך בלשון עבר! אני לא מסוגלת! אני מבטיחה לשמור שבת עד יומי האחרון על פני האדמה בלי נדר לעילוי נשמתך. מי כמוך יודע כמה שבת קשה לי. אבל בשביל הנשמה שלך אעשה הכל. אני בטוחה שאתה בגן עדן כי שם זה המקום שלך. אתה צדיק קדוש וטהור. כמה חיי אדם הצלת, וצחוק הגורל נהרגת על הכביש שכל כך אהבת להציל בו חיים".

עוד היא מספרת ל'לובי': "אפי תמיד חינך את ילדיו ללכת בדרך ה', למרות כל המשברים והקשיים שעבר בחיים - ואני בטוחה שהחיזוק שלי לשמור שבת זה יעשה לו נחת רוח גדולה למעלה".

אפי גדסי תאונת אופנוע פייסבוק זיכרון שמירת שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד