כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

תיעוד: הטרקטורים באו להרוס את בית הכנסת

טרקטורים של עיריית ירושלים הגיעו היום (שני) לרחוב חזון איש 9 בשכונת רמת שלמה בירושלים, על מנת להרוס את קראוון בית הכנסת 'אוהל ראובן' של בני התורה הספרדים • אחד המתפללים ל'בחדרי': "בדיוק היום היינו אמורים לתקן במקום על פי דרישות העירייה"

צילום: א. ד. ר.
צילום: א. ד. ר.



טרקטורים של עיריית ירושלים הגיעו היום (שני) לרחוב חזון איש 9 בשכונת רמת שלמה בירושלים, על מנת להרוס את קראוון בית הכנסת 'אוהל ראובן' של בני התורה הספרדים. צפו בתיעוד שהגיע ל"בחדרי חרדים".

צילום: א.ד.ר.

הפקחים התעמתו במקום עם אברכים שבאו להגן בגופם על בית הכנסת. לאור ההתנגדות של האברכים הפקחים השאירו במקום צו לפינוי תוך 72 שעות.

קודם לכן היום, התאספו כ-30 ילדי מתפללי בית הכנסת, ואמרו תהילים בקול רם. לדבריהם, על מנת "להעביר את רוע הגזירה שנתחה עליהם בפתע על ידי עיריית ירושלים".

אנשי הקהילה והגבאים פנו לחברי המועצה החרדים על מנת לקבל סיוע להגיע להסכם על מנת שבית הכנסת בו הושקע הון רב לא ייהרס.

אחד המתפללים אמר ל"בחדרי חרדים" כי "אין לנו מקום אחר. אין בית הכנסת כזה בכל רמת שלמה. מדובר בבית הכנסת שנמצא כעת בתהליכים של אישורים מול העירייה ובדיוק היום היינו אמורים לתקן במקום על פי דרישות הבטיחות של העירייה".

לדבריו, "רק בשבוע האחרון התחלנו להתפלל במקום בשבתות, אולם כבר זמן רב שבית הכנסת משמש כמקום לעשרות בני תורה, אברכים ומגידי שיעורים, שמגיעים אליו בכל ערב ללמוד ולשקוד על התורה".
רמת שלמה עיריית ירושלים אוהל ראובן הריסה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד