כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

טראמפ ומלאניה סטרו בפרצופם של הרפורמים

ביקורו של נשיא ארה"ב ומשפחתו בכותל המערבי היווה סטירת לחי לרפורמים ול'נשות הכותל', זאת לאחר שרעייתו מלאניה נפרדה מבעלה בכניסה לרחבת הכותל וצעדה יחד עם בתו איוונקה לעבר עזרת הנשים • ח"כ אשר: "כשנשיא ארה"ב ורעייתו מכבדים את הכללים הנהוגים במקום הקדוש ליהודים - הרפורמים ועוזריהם רומסים את הכללים הללו ברגל גסה"

טראמפ בכותל. צילום: ישראל ברדוגו
טראמפ בכותל. צילום: ישראל ברדוגו



טראמפ והכותל המערבי - המשמעות: מעבר לאמירה המדינית החשובה בביקור הנשיא האמריקאי דונלד טראמפ ברחבת הכותל המערבי, היווה הביקור סטירת לחי בפרצופם של הרפורמים ו'נשות הכותל', זאת לאחר שרעייתו מלאניה נפרדה מבעלה בכניסה לרחבת הכותל וצעדה יחד עם בתו איוונקה לעבר עזרת הנשים.

בתגובה אמר ח"כ יעקב אשר: "כמה מתסכל כשנשיא ארה"ב ורעייתו מכבדים את הכללים הנהוגים במקום הקדוש ליהודים - הרפורמים ועוזריהם רומסים את הכללים הללו ברגל גסה. לתשומת לבכם, שופטי הבג"ץ".

ח"כ ישראל אייכלר אמר על ביקורו של טראמפ בכותל המערבי כי "הייתה כאן הזדמנות לטראמפ להוכיח לעולם הערבי שישראל ריבונית בירושלים", אייכלר הוסיף כי "אני שמח שהרפורמים באמריקה נאלצו לראות איך משפחת טראמפ מכבדת את הכותל המערבי, כשגברים ונשים הולכים בנפרד כל אחד במקומו".

רב הכותל הגר"ש רבינוביץ שליווה את טראמפ בביקורו בכותל המערבי אמר הערב ב'קול ברמה' כי "היה בביקור הרבה קידוש ה', בביקור הייתה הפרדה מוחלטת כמו שצריך. מהרגע הראשון היה ברור לנו שהביקור יהיה נפרד.

הרב הדגיש, כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' בערב בו פורסמה ההערכה הלא-מבוססת בערוץ 2, כי "לכל הפרסומים שהיו לפני לא היה שחר. לא בכדי, לא דיברתי עם אף גורם חיצוני לפני הביקור והתפללתי הרבה שהכל ילך כשורה".

טראמפ, הרב רבינוביץ וסולי. צילום: נתי שוחט פלאש 90צילום: טראמפ, הרב רבינוביץ וסולי. צילום: נתי שוחט פלאש 90
טראמפ, הרב רבינוביץ וסולי. צילום: נתי שוחט פלאש 90




גם מרכז ליב"ה הנאבק נגד מתווה הכותל ואחיזת הרפורמים במקום הגיב ואמר כי "התנהלות הנשיא מייצגת כיצד יש לכבד ולהתנהג במקום קדוש לאור מסורת ישראל אלפי שנים. אנו מקווים שגורמי השוליים המנסים באופן קבוע לשנות את מנהגי ישראל ופוגעים בקדושת הכותל ובאחדות ישראל יילמדו מהתנהלות נשיא ארה"ב".

בנוסף, בליב"ה קראו לראש הממשלה בנימין נתניהו ואמרו "נוכחנו היום שוב שיחסי ישראל וארה"ב אינם בזכות התנועה הרפורמית אלא למרות התנועה".

"בניגוד לאיומי הסרק שטענו בעלי אינטרסים כאלו ואחרים, מתברר שאין חשש שביטול המתווה הרע של חלוקת הכותל לרפורמים יגרום להרעת היחסים. להפך - הנשיא יודע להעריך עמידה ושמירה על מסורת של אלפי שנים וזוכר טוב מי פעל נגדו לאורך כל מערכת הבחירות האמריקאית, לכן, אין לתת לתנועה הרפורמית בארה"ב לפגוע ביחסי ישראל - ארה"ב", אמרו.

כזכור, המפלגות החרדיות והדתיות מובילות בימים אלו מאבק נגד מתווה הכותל ונגד הניסיון הרפורמי להשתלט על המקום הקדוש ביותר לעם היהודי. כעת, יש להן לגיטימציה מהאזרח החשוב ביותר בעולם.
דולנד טראמפ הכותל המערבי מלאניה טראמפ רפורמים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד