א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

נתניהו, טראמפ והרעיות בארוחת ערב ב"בית הצנוע" בבלפור

לאחר שנפגשו לפגישת עבודה במלון קינג דיוויד בבירה, ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה אירחו את הנשיא האמריקאי דונלד טראמפ ורעייתו מלאניה, במעון הרשמי בבלפור, לארוחת ערב ולהצהרה משותפת - נטולת דרמות

טראמפ ונתניהו (Haim Zach/GPO)
טראמפ ונתניהו (Haim Zach/GPO)



לאחר שנפגשו מוקדם יותר הערב (שני) לפגישת עבודה במלון קינג דיוויד בבירה, ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה אירחו הערב את הנשיא האמריקאי דונלד טראמפ ורעייתו מלאניה, במעון הרשמי בבלפור, לארוחת ערב ולהצהרה משותפת - נטולת דרמות.

לאחר סיור במעון "הצנוע", כדברי רעיית ראש הממשלה מול המצלמות, שזכה לסיוד מיוחד לכבוד ביקור הנשיא, הזוגות נכנסו לחצר וראש הממשלה נשא דברים ראשונה.

"אני רוצה להודות לך על המחויבות שלך לביטחונה ולשלומה של ישראל" אמר נתניהו. "אנו מעריכים את השינוי במדיניות האמריקנית כלפי איראן בהנהגתך. העם הישראלי מצדיע לך. האויבים מהעבר הופכים כעת לחברים. זה לא יהיה קל, אך לראשונה בחיי אני רואה תקווה לשינוי אמיתי. המנהיגים הערבים שפגשת יכולים ליצור תנאים לשלום ריאלי. אלו סימנים טובים בביקור ההיסטורי שלך".

הנשיא טראמפ אמר בדבריו כי "זה כבוד גדול להיות עם חברי הטוב ראש הממשלה נתניהו. זוהי ארץ מלאה ביופי, פלאים ורוח אלוקים, מלאה באתרים קדושים ואנשים נדיבים. הכול קשור לאנשים".

לדבריו, "היום אנחנו מאשרים מחדש את קשר החברות החזק בין שתי המדינות שבנוי על החופש ועל האמונות המשותפות. התקווה היא שלישראל יהיה שלום. אנחנו רוצים שלישראל יהיה שלום".

"אנו יותר מחברים, אנחנו בני ברית. עלינו לנצל את המצב. יש הרבה דברים שיכולים לקרות דווקא עכשיו שלא יכלו לקרות בעבר, ואנחנו מבינים זאת היטב. זה כולל שגשוג, לוחמה בטרור והתמודדות עם המשטר האיראני, שמאיים על כל האזור ומייצר אלימות".

הנשיא סיפר על הביקור בערב הסעודית ואמר: "במהלך הביקור שלי בערב הסעודית פגשתי מנהיגים רבים מהעולם הערבי ובכלל זה את המלך סלמאן, שרוצה לראות דברים טובים וגדולים שיקרו בעולם. אנחנו חולקים את אותן דאגות כלפי ארגון הטרור דאעש. אני שמח שיש שיתוף פעולה בהתמודדות מול הטרור".

טראמפ ונתניהו, הערב (צילומים: Haim Zach/GPO)









נתניהו וטראמפ מוקדם יותר היום (צילומים: Amt Shabi/POOL)





























דונלד טראמפ בנימין נתניהו שלום פלסטינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד