ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

נציגי 'דגל' נכנסו לחזו"א 5 וקיבלו הוראות בנושא השבת

פרסום ראשון ב'בחדרי חרדים': מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן, שממעט לקבל קהל בימים אלו בשל מצב בריאותו, קיבל הערב במעונו בבני-ברק את חברי הכנסת של דגל התורה והורה להם להתעקש על החלת חוק השבת גם על תל אביב

נציגי 'דגל' עם ראש הישיבה, הערב
נציגי 'דגל' עם ראש הישיבה, הערב



פרסום ראשון ב'בחדרי חרדים': מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן, שממעט לקבל קהל בימים אלו בשל מצב בריאותו, קיבל הערב (שני) במעונו ברחוב חזו"א 5 בבני-ברק את חברי הכנסת של דגל התורה - משה גפני, אורי מקלב ויעקב אשר.

הנציגים שוחחו עם ראש הישיבה בנוגע לסוגיית חילולי השבת והחלטת בג"צ בנושא המרכולים בתל אביב.

בעניין השבת קיבלו הנציגים את הכרעתו של מרן - להתעקש ולהיאבק על חוק השבת של גפני, שנחשף ב'בחדרי חרדים' - בכל מחיר, כך שיכלול גם את תל-אביב ולמעשה יחול רטרואקטיבית ויעקוף את החלטת בג"ץ בנושא.

דעתו הנחרצת של ראש הישיבה בנושא השבת, מהווה משקל משמעותי לעתיד הקואליציה הנוכחית. לאחר הוראתו המפורשת, אין לנציגים החרדים פתח להתפשר בנושא השבת, ואין להם יכולת לוותר על השבת בתל אביב, גם אם השרים משה כחלון ואביגדור ליברמן יתנגדו לחקיקה החרדית - בגלל הטענה שהיא עוקפת את בג"ץ.

כפי שהגדיר יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן - מדובר במשבר של ממש, ופתרון לא נראה באופק, בפרט שהחרדים לא לבד בסיפור וגם השר נפתלי בנט ומפלגתו - תומכים בדרישה החרדית, זאת בעקבות הברית הקיימת בינו לבין המפלגות החרדיות.

גורם בכיר ב'יהדות התורה' אמר הערב ל"בחדרי חרדים" כי "בנט הוכיח היטב את נאמנותו, הברית עמו חזקה מתמיד", לדבריו, "אפילו כשהוא היה בברית עם לפיד ראינו את הנאמנות שלו אליו, עד שהממשלה התפרקה והוא חבר לחרדים".









הרב שטיינמן חילולי שבת משה גפני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד