י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

תום הסאגה: הרבנים הראשיים יגיעו למוזיאון

הרבנים הראשים שנעדרו מטקס קבלת הפנים בנתב"ג, לאחר שחויבו לעבור בדיקה ביטחונית, ייפגשו עם הנשיא האמריקני במוזיאון ישראל

צילום: יעקב כהן, פלאש 90
צילום: יעקב כהן, פלאש 90



פרסום ראשון: לאחר הסאגה התקשורתית, ולאחר שהרבנים הראשיים הגר"ד לאו והראשל"צ הגר"י יוסף נעדרו אתמול מטקס קבלת הפנים בנתב"ג, לנשיא האמריקאי דונלד טראמפ, היום הם צפויים להשתתף בנאום במוזיאון ישראל.

גם השר דרעי הודיע כי יבוא למוזיאון ישראל בכדי לפגוש את הנשיא טראמפ, וזאת מכיוון שהוא נאלץ להעדר מהטקס אתמול, בשל קטעי המוזיקה שהושמעו בו והעובדה שהוא נמצא בשנת אבל על אמו המנוחה.

כזכור, היעדרות הרבנים הראשים מטקס קבלת הפנים בנתב"ג, באה לאחר שהם חויבו לעבור בדיקה ביטחונית כאחד האדם, וכפי שנאלצו לעבור יתר אישי הציבור שנכחו במקום.

גורם בכיר ברבנות הראשית אומר ל"בחדרי חרדים" כי "לא יתכן שמזלזלים דווקא ברבנים הראשיים – שהם הדמויות הרוחניות הגדולות ביותר בישראל. דווקא בישראל – לא מעניקים לרבנים את הכבוד הראוי להם".

כזכור, קודם לכן השבוע פורסם כי הרבנים דרשו להשתתף בביקורו של טראמפ בכותל המערבי, יחד עם רב הכותל הרב רבינוביץ. אולם, לשכת הראש"ל טענה כי מדובר בפרסומים "חסרי בסיס" וכי "כבוד הראש"ל הרב הראשי לישראל לא הביע כל עמדה באשר להשתתפותו בטקסים השונים לכבוד נשיא ארצות הברית".

כמו כן, הגר"י יוסף הודיע במפורש כי אינו מעוניין להגיע אל הכותל המערבי: "על קבלת נשיא ארה"ב בכותל המערבי מופקד רב הכותל והמקומות הקדושים והוא סומך עליו שיבצע את תפקידו כראוי", אמר.

היום כאמור הוכח כי סביב שאלת השתתפות הרבנים הראשיים בטקסים, התחוללה מאחורי הקלעים דרמה של ממש, שעסקה בעיקר בכבודם של הרבנים, שלא ייפגע.
דולנד טראמפ רבי דוד לאו רבי יצחק יוסף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד