ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

מפתיע: יהדות התורה מתערבת בתהליך המדיני?

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני שיגר בקשה ליו"ר הכנסת, להעלות הצעה דחופה על סדר יומה של הכנסת בנושא – התהליך המדיני בעקבות ביקור טראמפ בישראל

צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



משהו חדש מתחיל? יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני שיגר בקשה ליו"ר הכנסת, להעלות הצעה דחופה על סדר יומה של הכנסת בנושא – התהליך המדיני בעקבות ביקור טראמפ בישראל.

בדברי ההסבר כתב גפני כי "בעקבות ביקורו של נשיא ארצות הברית בישראל, עשוי להתחיל תהליך מדיני שיש לו משמעות והשלכות רבות. על הכנסת לדון בנושא בדחיפות". "בחדרי חרדים" עם המכתב המלא בפרסום ראשון.

עד היום 'יהדות התורה' נמנעה מלהתערב בנושאים מדיניים, כחלק מקו שהנחו גדולי ישראל בכל השנים. האם מאחורי מכתבו של גפני - עומד מהלך דרמטי חדש של התערבות מדינית, או שמדובר במכתב שאין בו ממש וכל מטרתו של גפני לקבל זכות דיבור במליאת הכנסת, וכי הוא מתכוון בפועל להעלות נושא אחר לחלוטין וכפי שמקובל לעשות.





המכתב בפרסום ראשון ב'בחדרי'

כזכור, גפני התייחס להעברת השגרירות האמריקאית לירושלים ואמר ב'קול ברמה' כי "זה מיותר, אנחנו לא צריכים הסכמה של אומות העולם שירושלים חשובה. צריך לשמור את השבת בירושלים ואת קדושת הר הבית, זה חשוב יותר".

לפני מספר חודשים, עורר גפני מהומה רבתי לאחר שנעדר מאחת ההצבעות על חוק ההסדרה. בכירים ב'דגל התורה' זעמו וטענו כי היעדרותו מנוגדת להוראת ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן. גפני הסביר כי התקזז עם ח"כ אחר, ובכך נחשב הדבר שהוא הצביע.

בשונה מחבריו ב'יהדות התורה', מרבה גפני להתייחס לנושאים מדיניים שונים וכך גם אירע בפגישתו עם השגריר הבריטי. גפני התייחס לחוק ההסדרה והסביר כי "עמדת 'דגל התורה' היא שאסור להתגרות באומות".

אולם, יש הטוענים, כי גפני מתכוון לנצל את הבמה "המדינית" ויעלה על סדר היום את נושא מתווה הכותל ויקשר אותו לביקור טראמפ בכותל המערבי וכפי שאמר אמש ח"כ יעקב אשר, "כמה מתסכל כשנשיא ארה"ב ורעייתו מכבדים את הכללים הנהוגים במקום הקדוש ליהודים - הרפורמים ועוזריהם רומסים את הכללים הללו ברגל גסה. לתשומת לבכם, שופטי הבג"ץ".
משה גפני דולנד טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד